29 Nisan 2016 Cuma

Fotoğraf Dili

Akdeniz'i karşıya almak...Bugün öylesine sicaktiki hava aklıma iki yıl öncesi geldi. Hafızalara kazınmış anılar vardır ya;kişilerle özdeşleşen... 2014 yilinda gerçekten mutlu olduğum bir anda mutlu olduğum bir kişiyle bu fotoğrafı cekmistim. Bilmem hiç Kibris'a yolunuz düştü mü? Özellikle de Girne'ye. Tatil yeri olarak adlandirilsa da benim için tarih yeri idi. Tarihin tanımını yapmaya gerek yoktur bu sehirde. Tarih bu şehirdir çünkü.Bu kaleyi birçok kez gormustum fakat bu fotoğrafı elimdeki son çekilen fotoğrafı. O zamanki hislerimi anımsıyorum. Yalnızlığın dilini konuşan ve bir taş yığınindan çok daha fazlası olan bu kalenin hikayesini merak etmiştim. Birçok insan goren bu kale bircok kez derdini insanlardan çok belki de mavinin en güzel tonunu barindiran Akdeniz'e dökmüştür. Ben de öyle yapmıştım. O gün karşı tarafa bakıp, suları asip Türkiyede olduğumu düşünmüştüm. Hanı derler ya elini uzatsan tutabileceğini düşünürsün fakat bilirsin tutabileceginden cok daha uzaktadır. Ada psikolojisi farklidir. Güzel anilar biriktirdim,orada. Lefkoşa' da okuyan ben Lefkosa'nin soğuk yüzüne inat Girne'nin güler yüzünü tercih ettim. İnsanoğlu işte...Ozaman Turkiye'nin olduğu tarafa dönük iken yüzüm şimdi ara sıra Kuzey Kibris'a yoneliyor. Sanırım tatil zamanı yaklaşıyor eğer tatil yapacaksanız özlediginizi itiraf ettiğiniz bir yer neden olmasın!!!!Fotoğrafların dili... Çogu zaman beklediğimizden daha fazla şey söyler.
Önemli olan duymak değil mi? 

2 yorum:

  1. Bir Akdeniz aşığı olarak rotayı Antalya'ya çeviriyorum, ayrıca okumak için de gideceğim :)

    YanıtlaSil
  2. Hakkınızda hayırlısı olsun 😊

    YanıtlaSil