16 Ağustos 2016 Salı

Gerçekten Sonbahar Geliyor mu?

Bugün garip bir Ağustos günüydü... Sıcaklığın yerini inanılmaz bir rüzgara bıraktığı güneşin yüzünü utanarak gösterdiği bir gün. İnsanlar gibi mevsimlerin de ruh halleri karışıyor ara sıra. Sanırım sonbaharı yavaş yavaş benimsemeye başladı Ağustos ayı. Eylül yalnız bir ay. Yalnız ve sakinliğin ardında koşuşturmalı bir ay. Evde sıkıntıdan ne yapmalıyım derken ;yıllar önce izlediğim Notting Hill filminden bir görüntü aklıma takılıyor. Hugh Grant'in mevsimleri yaşayan o yalnız yürüyüşü... Bilinçaltım sonbahar sevgisini acaba o sahneden mi aldı bilemem fakat filmden çok o sahneye hayran kalmıştım. Aşk Engel Tanımaz... İzlemiş olanınız mutlaka vardır. Müthiş bir klasik olan bu film benim için sonbahar güzelliğinde olan bir filmdi. Yazın canlılığının uğurlandığı fakat sonbaharın ruhundaki kışın capcanlı yaşadığı bahar tadında bir aşkın filmiydi. Aşk hikayesi bir yana Hugh Grant'in kitapçı dükkanında kaybolmak istediğimi hatırlıyorum. Neden bulunduğum şehirde öyle bir kitapçı dükkanı yok diye üzülmüştüm. Sanırım saatlerce ellerim kitap raflarında aradığım kitabı bulmak bahanesiyle durabileceğimi düşünmüştüm. Filmlerdeki ayrıntılar izleyenlerin zihninde bir başka dünyanın kapısını açıyor sahiden de. Filmdeki kitapçı dükkanı, mevsimler ve Hugh Grant karakterinin yani Will Thacker'ı bakışlarıyla, çekingenliğiyle en çok da gülüşüyle belki de karakterin kendisinin ile inanamadığı zamanlarda ortaya çıkan cesareti ve Anna'nin(Julia Roberts)
 
"I'm also just a girl, standing in front of a boy, asking him to love her." cümlesi filmi akıllara kazıyan ayrıntılar değil mi? Anna'nın bu cümlesinin saflığı insanın kalbini yakalıyor. Eski ve yeniye dair. Tıpkı bir kar küresi gibi tepetaklak olduğunda dünyamız; yanımızda sevdiklerimiz olsun isteriz değil mi... Bu yüzdendir arayışımız sonlanmaz.Bizi gerçekten sevecek insanlar bekleriz. Anna'nın kalbini açmasından sonra kendimi onun gibi değil de sevgisini beklediği insan gibi hissetmiştim. İnanmak isteyen fakat sonradan anlayacak olan fark ettiğinde de beklenilmeyeni yapan. Aşk hakkında sayılamayacak kadar hikaye, film ve şarkı yapılmadı mı? Yapılmaya da devam edecek. Aşkın hikayesine klişe demenin yanlış olduğunu düşünüyorum. Klişe olan biziz. Zamanı kendimize suç ortağı yaparak düşüncelerimizin saflığını kaybetmekle kendimizi bir rutine kaptırdık. Herhangi bir koşuşturmada mutlu olduğumuza inandık. Kalabalıkların yalnızlığımızı örteceğini sandık. Oysa Anna ünlüydü fakat sıradan bir kız olduğunu  itiraf edecek kadar özeldi.
Bu ikilinin uyumu hangi kelimelerle ifade edilirse edilsin bence mükemmel kelimesi en uygun olan. Bazı sahnelerde soğuk gelen o tavrı bu inanılmaz gülüşle kapatan Julia Roberts'a hayran olmamak elde değil. Hugh Grant'in bu film dışında izlediklerim arasında bu kadar sevdiğim filmi bir daha olmadı. İnsan sormadan edemiyor karakteri yaşatan onları oynayanlarsa zihinlerde kalanları canlı tutan bizler için daha kaliteli filmler yapılamaz mı... Son zamanlarda sinemaya gittiğimi unutacak kadar uzak kaldım sinemadan. Bu yüzdendir ki eski filmleri izliyorum. Benim için özel olanları da sizlere paylaşmaya çalışacağım. Duyguları ve hikayeleri özel kılan filmler olduğu sürece hayat daha güzel olacaktır....

10 yorum:

  1. :))) Sıcacık bir yazı. Havanın serinliğine güzel eşlik etti :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuz beni yazmaya teşvik ediyor samimiyetle söyleyebilirim ki bende yazılarınızı takip ediyorum yorumlarinizi bekliyorum,tesekkur ederim 😊

      Sil
  2. Duyguları ve hikayeleri özel kılan filmler olduğu sürece hayat kesinlikle daha güzel olur..İnsanın içinde kalan filmler vardır benim de aklımda en çok kalanların ana teması genelde sonbahar oluyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sonbahar daha canlı geliyor bana da haklisiniz eylül biraz sıcak ekim geliyormuş soğuklar kasım kışa selam şeklinde yorumunuz için teşekkür ederim 😊

      Sil
  3. Kalbimden vurdum beni. En sevdiğim filmdir kendileri. Kaç kere izlediğimi bile bilmiyorum. Basit bi romantik komedi filmi gibi gelmişti ilk izlediğimde ama ertesi gün bi kez daha izlemek istemiştim ve izledimde. Yıllar geçti ama izlerken bana kattığı duygu geçmedi. Teşekkürler

    YanıtlaSil
  4. Yaz bitiyor gerçekten. Sonbahar geliyor. Tatil bitiyor. Deniz kum güneşe elveda. Filmi izlemedim. Sen tavsiye ettün ben listeme aldım. İzleyeceğim. Sevgiler. ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) güzel yorumunuz için çok teşekkürler...

      Sil