19 Nisan 2018 Perşembe

MAVİ TONLARINDA; HUZURUN ZAMANI


 Güneşin ve suyun şehri ADANA...
 Bu cümleye katılmamak elde değil. Benim için peki Adana? Efsanelerin şehri... Hikaye anlatmayı çok severiz. Hikaye dinlemeyi de... Maniler, şiirler ve sözler farkında dahi olmadan kullanırız. Edebiyat ruhumuza işlemiş derler ya öyle :) Orhan Kemal; Hanımın çiftliği , Yaşar Kemal ; Binboğalar Efsanesi, Şahmeran (Yılanların padişahı), Lokman Hekim; ölümsüzlük otunu kaybettiği yer... Anlatacak çok fazla yer ve hikaye var. Yazmak için güzel nedenler... Seyhan ve Ceyhan'ın gölgesinde Torosların düş kısmına bir selam verip anı fotoğraflamak istedim.


 İstanbul gibi Boğaz kenarı olmasa da Adana'da da su; huzur ve mutluluk kaynağı... Şehrin su kanalları; kimi zaman bırakılmaz kimi zaman da bırakılır... Bakıldığında ne kadar güzel su fazlasıyla mavinin tüm tonlarında denilir. Hafta sonu benim sınavlar olunca sınava gireceğim yol güzergahı suyun güzergahı gibi... Yaz her ne kadar sıcaklığı ile gelse de bu güzelliği görmek; istemsizce tebessüm ettiriyor.

Sınav çıkışı notlarım; bu göl kenarı kafeye kahvaltı yapmaya geldim.  Sınav psikolojisi denilen durum sizde de oluyor mu bilmiyorum ama ben de sınav öncesi uyku problemleri başlıyor. Uyuyamıyorum. Aslında kendi kendime tekrar ediyorum bunca yıldır sınavlara giriyorsun hala mı stres oluyorsun. Evet... İnsan alıştım dese de vücut alışmıyor demek ki. Bu arada kahvaltı yapmak için asla vakit geçmiş değildir. Çok severim kahvaltıları; kahvaltı menülerini... Sınav çıkışı biraz kafamı boşaltmak biraz da güzellikleri seyretmek için bu kafeye geldim. Kafenin sahibi inanılmaz tatlı bir bayan. Her bir detayla titizlikle ilgilendiği o kadar belli ki... Ördekleri, kalabalık ortasındaki sessizliği ile lezzetli menüsü ile ikinci kez de uğrayalım dediğimiz yerlerden oldu.
Ördekleri bol bol çeksem ki kendi çektiklerimi de bir ara yayınlarım ancak kafenin görsellerini daha doğrusu manzarasını instagram sayfasından alarak paylaşayım dedim. Adana hafta sonu kahvaltı piyasası diyorum oldukça pahalılaştı bunu bir şikayet olarak değil de biraz üzüntüyle söylüyorum. Arkadaşlarımızla yıllardır gittiğimiz yerlerin ütopik fiyat artışları hayret içinde bırakıyor. Bu yüzden yeni keşifler; alışkanlıkların dışında yeni yerler keşfetmek hayatın güzelliğinden olsa gerek fiyatı ve kalitesi ile çok memnun eden bir yer oldu.  Bundan sonra sık sık uğrayacağım diyerek ayrıldım. Şehrin kalabalığı ki son zamanlarda merkeze indiğimde cidden nedir bu kalabalık diyorum sakin; huzurlu manzarası bir çeşit ruh yansıması olan yerlere gitme hedefi koydurdu bu yer :) İnstagram sayfasına bir uğrayın derim.
Hafta sonuna yaklaşırken zamanın nasıl geçtiğini anlayamadığım bir hafta olduğunu fark ettim. Mayıs ayı gelmeden mayıs ayının yolunu gözler oldum sanki. Şehirlerin özel ruhundan olsa gerek burada bahar çiçeklerden anlaşılır hava sıcaklığı ile doğru orantılı olsa gerek serin yerler aranılır. Serin; sıcaklığın yakmayacağı saatler neşe dolu kahkahaların karıştığı uzun sofralar yaz başlangıcıdır. Nisan bahar ayı... Mayıs bahar gölgesinde bir yaz başlangıcı. Adana gezi rehberinde eğer ki bu şehre uğrarsanız bu konularda yazacak inanılmaz güzel yerler ve efsaneler var... Yorumlarınızı beklerim...

10 yorum:

  1. Sen böyle guzel anlatinca iyice merak ettim adanayı görmek istedigim yerlerden biridir .😊sayende gezmiş kadar oldum emeğine sağlık güzel kareler sevgiler ...😊inşallah sıvanın da sonunçu çok güzel olur sevgiler canım benim 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok mutlu oldum yorumunuza😊 bu ara güzel haberler gelsin dileğim ...

      Sil
  2. Türkiyede bir çok şehir gezdim. Ama Adanaya hiç gitmedim.Inşallah oraları da gidib görmek nasip olur. Doğada bulunmak insanın bütün stresini alıyor gerçekten. Güzel bir kahvaltı olmuş anlaşılan.😊Size sınavlarda başarılar😊❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim insAllah Adana'ya da gelirsiniz bir gün gezmek için çok güzel yerler vardır 😊

      Sil
  3. Yıllar önce Adanaya gelmiştim,çok sevmiştim:) Ördekler de Göl de çok güzel,huzur verici..Sen de çok güzel fotoğraflamış ve anlatmışsın, ellerine sağlık Aslıcım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim 😊 Adana'ya bir daha yolunuz düşerse gol kenarında bir kahvaltı mutlaka yapın bu kadar sıcak bir sehirin serin yerlerine gitmeden olmaz 😃

      Sil
  4. Çok görmeyi istediğim şehirlerden biri Adana :)
    O fotoğraf benim yüzümü nasıl güldürmüştü, saklıyorum onu senden hatıra olarak :)
    Umarım stressiz sıkıntısız istediğin sonuçlarla biter geçer sınavların..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 😊 insAllah canım ya bu yaz güzel bir yaz olsun istiyorum...

      Sil
  5. hımmm o göl de aklımda olsuuun öyle kahvaltı yapılmaz mı yaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 😆 kahvaltı en sevdiğim öğün benim de hele ki böyle güzel mekanlarda 😊😊😊

      Sil