25 Mayıs 2018 Cuma

BAŞARI KOLAY MI?

       Uzun zamandır yazmak istediğim konuların biriktiğini görünce bir yerden başlamalı insan diyerek başladım ben de. Hint filmlerini ben üniversite döneminde izlemeye başladım. Hatta ilk izlediğim film 3idiot filmi idi. Benimkisi baştan veyahut sonda değil direkt ortasından başlamak gibi yolun. Sonra sırasıyla tarihsel olarak eskiler yeniler derken kimi filmleri beğendim kimi filmleri ise aman Yarabbim bunca emek var ama nedir bu senaryo dedim. Ancak o yılda bu yana Aamir Khan filmlerinin yeri hep ayrı olmuştur. Çünkü her filminin anlamı var. Öyle ki Dhoom3 filmi aksiyon filmi olmasına rağmen onun da güzel, duygusal bir yanı vardı. Gelelim Dangal filmine. Bu arada Hint filmlerini izledikçe ortak kelimeleri fark edip a bu kelimeyi onlarda mı kullanıyormuş diyerek şaşıracaksınız.(Dost, düşman, pehlivan sadece birkaçı)             
       Dangal 2016 yılı yapımı spor-dram türünde gerçek bir hikayeden alıntılanarak yapılmış film. (2 saat 49 dakika) Ülkemizde de geçen yıl vizyona girmişti. 8.5 gibi de oldukça iyi bir puanı var. Aamir Khan değişimi denilen o değişimi görmek inanılmaz. Bu rolü için gerçekten kilo alıp sonrasında zayıflamak ki 3 idiot filmi için de üniversite öğrencisi rolüne fiziken de hazır olabilmek için kaslarından feragat edip rolünün hakkını verebilen bir oyuncu olması hayranlık uyandırıcı. Dangal filmi de gerçek bir hikayeden alıntılandığı için hikayenin gerçek kahramanlarının görüntülerine de filmin sonunda ufak da olsa yer verilmiş.
       Bir baba ve iki kızının hikayesi olan bu filmi mutlaka izlemelisiniz. Aamir Khan(Mahiver Singh yani baba) oldukça yetenekli bir güreşçisidir. İdealisttir. Hayattaki tek ideali ise Hindistan'a Dünya güreş şampiyonluğunu getirmektir. Ancak imkansızlıklar sonucu bu hayali gerçekleştiremez. Bu hayalinden de vazgeçmez. Benim hayalimi erkek evladım gerçekleştirsin öyleyse dese de doğan her kız çocuğu onun için hayalinden adım adım uzaklaşmak olur. Birinci, ikinci, üçüncü ve dördüncü çocuğu da kız olunca her şeyi bir rafa kaldırır. Hayalini unutmaya çalışır. Ta ki kızları Babita ve Geeta kendilerini kızdıran oğlan çocuklarını dövene kadar. Bu sahne çok komikti. Oğlanların annesi şikayete eve geldiğinde şaşkınlıkla babanın onlara bakışı ve kızların cesurca yaptıklarını anlatması güldürdü bayağı. Baba bakar ki kızları oldukça güçlüdür, onları güreşçi yapmak için elinden geleni yapmaya çalışır. Kızların yaşının küçüklüğü onlara yaptırdığı ağır antremanlarla onları çok fazla zorlaması biraz üzse de ki kızlar bu durumdan oldukça şikayetçi olduklarını şarkılarla belirtip filmlerdeki kötü adamların bile babalarından daha merhametli olduğunu belirttiler. Ama filmin öyle can alıcı noktaları vardı ki;çocuk yaşta evlilik gibi sosyal problemlere de vurgu yapılması, babanın aslında o eski alışkanlıklarını adet olarak benimsemiş dalga geçerken bile aslında ne yaptıklarını bilmeyen köy sakinlerinin arasında modern düşünmenin; kızların geleceğinin bu kadar önemli olduğunu anlaması takdir ettirdi. Kızlar büyüdüğünde özellikle Geeta bir kendini beğenmişlik hasıl olup babasının eski yöntemleri olduğunu söylemesi (spor okuluna gitmekte kendisi) söylememeliydin bu sözleri Geeta dedirtti. Bir ara şampiyonluk için Türkiye adı da geçti :) Babita daha anlayışlı ve babasının ne yapmak istediğinin oldukça farkında olan bir kız. O da sonra spor okuluna geliyor. Hırslar, belki bir anda amacın ne olduğunu unutup takdiksel savaşlara yenilmek, kızların geleceğini ve önemini bu kadar vurgulamak derken film geçti gitti. Bence güzel de bitti. Bayan oyunculara hiç aşina değildim. Her filmde mutlaka müzik videolarından; filmlerini izlemesem dahi görmüştüm dediğim oyuncular olmuştu. Ancak Geeta'nın çocukluk rolündeki kızla daha sonra Aamir Khan yeni bir film çekti. Bu kız gerçekten çok tatlı ve iyi bir oyuncu olacak bence de. Filmin sonu aslında söylemeye gerek başarı öyküsü. Babanın evlatlarıyla gurur duyması... Hindistan'a altın madalya getiren Geeta Phogat ve gümüş madalyayı getiren Babita Kumari'nin başarı öyküsünü izleyin derim.
    Başarı elbette ki kolay değil. Başarının yolu hayal kurmaktan korkmadan ve inanmaktan geçiyor. Kaç kez yenildiğinin önemi yok. Eğer hayatınızda sizi önemseyen ve bu yolda sadece tebessümleri ile bile destekleyen insanlar varsa şanslıyız demektir.

8 yorum:

  1. Bu filmi bende izlemiş ve çok duygulanmıştım. Özellikle Babita'nını kendini beğenme hallerini görünce o kıza sinir olmuş. Ve Horoz çıktığı çöplüğü beğenmezmiş diye içimden geçirmiştim. Gerçekten de insanı duygudan duyguya sokan harika bir film.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Babita konusunda aynen katılıyorum 😊 Aamir khan filmleri özel oluyor cidden

      Sil
  2. Bir kaç gün önce, çocuklarımızın tercihlerine ne kadar önem veriyoruz üzerine sohbet ederken, arkadaşım bahsettiğiniz filmi önermişti. İşin gerçeği bu tavsiyeyi kulak ardı etmiştim. Yazınızı okuyunca arkadaşıma hak veriyorum şimdi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aamir khan Türkiye ye geldiğinde konuşmasını izlemistim ne kadar benziyoruz aslında şimdi düşününce 3idiots filmini çocuklarımızın istediklerini dinliyor ve onlara değer veriyor muyuz sorularını o kadar güzel birleştirip film yapmış ki 😊😊😊 Aamir khan güzel detayları yakalıyor cidden diğer filmlerini de tavsiye ederim dhoom3 filmi bile aslında belirli bir duygusal anlamlar barındırıyor

      Sil
  3. duydum ama izlemedim izlerim bir de bi film varmış, tikli bir kız, hitchi galiba filmin adı, onu da izliycam :)

    YanıtlaSil
  4. 😊😊😊 bajirao mastani filmini izledim ben de geçende bir ara onu da yorumlamak istiyorum büyük prodüksiyon dedikleri kısmı bu filmde anladım Aamir khan filmlerinin yeri özel cidden 😊

    YanıtlaSil
  5. Izlemedim ama sen böyle güzel güzel anlatınca merak ettim😊En kısa zamanda izleyeceğim,sağol canım tavsiyen için:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 😊 teşekkür ederim güzel yorumun için ...

      Sil