6 Mayıs 2018 Pazar

GREAT SEDUCER KDRAMA


       Evet yazmayı özlemişim cidden. Fırsatım oldukça yazmaya calışsam da bu ay benim için fazla koşuşturmalı geçecek sanırım ancak yine de fırsatım oldukça yazacağım. The Great Seducer ile dizi notlarıma başlamak istedim. Beklentimi afiş ile çok yüksek tuttuğum bir dizi olmasına rağmen ne yazık ki vasatın üstüne dahi çıkamadı . Özellikle dizi öncesi kısa gösterimlerde başrol çocuğun sesini duyduğumda vay be ne etkileyici demiştim. Oyuncunun önceki dizilerini izlemediğim için yeni bir oyuncu hem de oldukça yakışıklı 😊 dercesine diziyi hafta hafta takip ettim.
      Dizinin konusu orijinal bir eser olan Tehlikeli İlişkiler kitabından uyarlanmış. Bu dizi dolayısı ile araştırma imkanı bulduğum ve ilk fırsatta okumak istediğim bir kitap, ilginç yorumlamalara sahip. Alıntılar ve konuya karakterlere baktığımda kesinlikle iki sezonluk bir dizi çıkar demiştim. Kore versiyonu ile yumuşatılmış karakterler daha çok sebepleri var gibi gösterilip 32 bölümde bitirmişler koskoca hikayeyi. İki bölüm ard arda yayınlanması ile hafta da dört bölüm yayınlamışlar.  Karakterlere gelecek olursam; Red velvet grubunu bazı müzik videolarından bilsem de çok aşina olduğum bir grup değil ama Joy' un bu dizi öncesi The Liar and His Lover dizisini izleyen birisi olarak bu kız sahnede kesinlikle olmalı diyorum. Çok güzel, sevimliliğinin yanı sıra karizmatik bir duruşu var. Oyunculuk kısmına keşke girmese ya da yaşı biraz daha ilerleyip kendini geliştirerek girse. SNSD Sooyoung, Yoona seslerinden çok sevdiğim dizileri ile hatırlıyorum. Özellikle The Spring Day of My Life dizisini annemle izleyen birisi olarak ayrı bir sevmişti. Hikaye ve karakterlerin naif bir şekilde işlenmesi ile sevdiğim diziler arasında. Yoona ise çok fazla dizisi ile aklımda kalmış. Love Rain, The K2, Prime Minister and I .... 
          İkisinin de oyunculuk konusunda gerçekten yetenekli olduğunu düşünüyorum. Kıyas için değil amacım ama şarkı söylerken özellikle dans ederken sahip olunan sahne havası oyunculukta etkili olmayabiliyor. Her alanda başarı sağlanabilir düşüncesine zaten sahip değilim. Joy bir süre daha tatlı dizilerde oynadıktan sonra karakter derinliği olan dizilerde yer alırsa onun açısından daha iyi olabilir gibi geldi. Gelelim diziye; ilk bölüm vay be uzun zaman sonra farklı konusu ile bir Kore dizisi demiştim. Özellikle giriş müziğinin etkileyiciliği ile heyecanla bekler olmuştum diziyi. Temelde üç lise arkadaşı baz alan daha sonra katılacak olan karakterler ile aslında sonradan katılan karakterlerinde onlara bağlı olduğu bir yerde kaderleri ile yüzleşmeleri gereken bir dizi. Lise grubu olan karanlık ve atak yapmaktan korkmayan intikamlarını etkileyici alan Kwon Shi-hyun(Woo do-hwan)yürüyen karizma, Choi Soo- ji(Moon Ga-young)tam bir prenses, Lee Se-joo (Kim Min-jae) çapkını;grubu; aileleri tarafından duygusal anlamda yaralar açılmış olan duygusallıklarını aslında sevgi ihtiyaçlarını bastırmış olan arkadaşlar. Birbirlerini önemsedikleri belli olsa sevme yöntemlerinin yanlış olduğunu diziyi izledikçe sizlerde anlayacaksınız. Soo-ji ile ikisinin de ortasından devam eden bir hikayeleri var, sonunu kestirmekten çok düşünmek istemedikleri. Soo- ji bir şekilde arkadaşlık adı altında bencilliği için insanları kullanmakta. Dizinin  önemli kısmını kapsayan iddia olayını(aşık et ve terk et) başlatan olarak Soo-ji'ye kızmamak elde değil. Sevdiklerini kaybetmekten korksa da duyguları ile gerçek insan duyguları ile yüzleşmekten kaçtığını düşünüyorum. Shi-hyun ise yakışıklılığı ile kolayca kadınları etkileyen temelde babası ile sorunları olan annesini kendisinin de anlayamadığı bir şekilde kaybetmiş bir karakter. Annesinin ölümü sonradan anlaşıldığı gibi iddianın aşka dönüşmesi sonucu Eun Tae-hee(Joy-zeki ve dik duruşlu bir kız )ile bağlantılı. Se-joo ise son anda yaptığı hamle ile ben de varım bu hikaye de dese de senaryonun ona haksızlık yaptığını düşünüyorum. Geleneksel bir aileye sahip olan her seferinde kaçmak için elindeki tüm imkanları kullansa da ailesinin gösterdiği şiddet kabul edilemez ve de Soo-ji'ye olan aşkı... İddia ve aşk; iki konunun gölgesi hikaye ancak kader bağları Eun Tae-hee'nin ve Kwon Shi-hyun'un ebeveynlerine dayansa da ki bu aile fertleri oldukçaaaa yorumsuz diyorum. Dizinin finalinde aceleye geldiğini düşünüyorum. Düşük reytingler okuduğum kadarıyla il üç bölümün hikaye ve karakterlerinin tanıtılması amacıyla Joy'un karakterinin geri planda kalıp sonrada dahi olması ile ısınamayan izleyiciye katılsam da ilk üç bölümün çok iyi çekildiğini düşünüyorum. Başrol Soo-ji mi yoksa Eun Tae-hee mi kargaşası yaşamadım. Hikayeler eninde sonunda birleşse de bence güzel bir senaryo ile bu dizinin hakkı kesinlikle daha fazla bölüm olabilirdi. Soo-ji Exo Next Door dizisinde izlemiştim. Bence hem asil duruşu ve kendine has tarzı ile oyunculukta ilerleyecektir. Shi-hyun ise başka dizilerini mutlaka göz gezdireceğim.  
Dizinin genel notu: Mükemmel bir hikaye fotoğrafsız bir çerçeve gibi. Bu çerçeve oldukça kaliteli ancak derinden etkileyen o beklenilen fotoğraf ne yazık ki yok. Müzik kalitesi, oyuncuların geneli, kıyafetler , atmosfer her şey mükemmel olsa ilerletilemeyen boşlukları olan bir senaryo ile sıkıcı bölümler içerisinde dakikaları ilerlettiğim bir dizi oldu.
Yazımı burada sonlandırırken yorumlarınızı bekliyorum. Son bir ekleme günün müziği belki dinlemek isterseniz; Mark Eliyahu, (Tribe) bu hafta dinlerken farklı duygulara kapıldığım bir eserdi...

2 yorum:

  1. bak tehlikeli ilişkiler filmi çok güzel yaa :) dangerous liasions :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İzlemek istiyorum gerçekten ama bir türlü fırsatım olmadı

      Sil