4 Şubat 2020 Salı

OCAK AYI NOTLARI

                           
                Ocak ayı zamansız bir ay... Zamanın neresinde olduğunu kestiremediğiniz sanki çok vaktiniz varmış gibi hissettiğiniz bir anda hayır vakit yok ki dediğiniz bir ay! Benim içinde böyle oldu. Şimdi ise Şubat ayı ve ben ücretli öğretmenlik için görevlendirildim. Başlıyorum. Yine bilgisayar olmadan bilişim teknolojileri dersini anlatmaya çalışacağım. Biraz daha zamanım olsa hazırlıklı anlatmak isterdim düşüncesinde dönem başladı bir anda hop kapıyı açtım kışın o keskin havası hoşgeldin gerçek dünyaya dedi. Sevindiğim yegane nokta tek vasıta olması. Böyle şikayet ediyor gibi duruyorum ama bilgisayar sınıflarının olmaması normal sınıflarda akıllı tahta detayı olsa da ders anlatmak çok zor. Hele ki sınav endeksli bir eğitim sisteminiz varsa. Büyük sınavlarda çıkacak sorular arasında teknoloji yok ne yazık ki böyle olunca az kaale alınıyorsunuz. Bilgisayar ve öğretim teknolojileri öğretmenliği bölümünü 3.41 not ortalaması ile bitirdim. Adalet bölümünü bitirdim. Bu yıl dikey geçiş sınavı ile hukuk okumaya karar verdim. Yüksek lisans hüsranından sonra... Hayatı kaçırıyorum gibi geliyor ama maddi açıdan bir rahatlık olmadığı sürece bir süre daha kaçacak sanırım neyse. Şunu tavsiye ediyorum ne kadar sınavlar ülkesi olsak da kesinlikle hayatta yapmak istediğiniz ve hayatınızda mutlu olabileceğiniz, yapmaktan zevk aldığınız, umutsuzluğa düşmeyeceğiniz bir meslek seçmeye çalışın. Her gün uyandığınızda düşünceler yerine bugün harika bir gün olacak mutluluğu ile işinize gidebilmek için yada alacağınız maaşı düşününce işsiz olmaktan iyidir anlayışı ve gelecek korkusu ile birleşince geriye soru işareti ile baş başa kalmamak için...
      
Neyse bu ay pek kitap okuyamasam da başladığım ve moral bulmak için yeniden izlediğim diziler var. 

*Queen: Love and War/ Kore tarihi drama sevenler için güncel bir dizi. Dizi başrol kadın oyuncuyu Bridal Mask dizisinden hatırlıyorum. Dizinin ayrıntılı yorumlamasını bir sonra ki yazılarda paylaşacağım inşAllah...
*Legacies dizisi ise The Orginals dizisinin içerisinden çıkmış olan bir başka dizi. Klaus Mikaelson efsanevi vampir, kurtadam onun kızı Hope... Biraz daha güçlü olmasını beklediğim bu karakter yine de kendisini izlettiriyor.
*Zalim İstanbul; düzenli takip ettiğim tek dizimiz. Dizinin ikinci sezonunundan beklentim büyüktü özellikle Cemre karakterinden... Konu itibariyle sürükleyici ve karakterlerden ayrı ayrı hikayeler çıkabilir. 
*2 Broke Girls / izlediğim eski dizilerden. Birbirine zıt iki yaşam ve komedi... Caroline karakterini kimi sezonlarda kendime benzetsem de Max kesinlikle efsanevi replikleri olan bir karakter.
Şimdilik notlarım bu kadar. Fotoğraf yağmurlu bir günün yansıması...Yağmur damlaları sonrası güneş yüzünü gösterecek ve yaz mevsimi gelecek; hala 2020 yılının umut ve güzellikleri beraberinde getireceğine inanıyorum peki ya siz? 

90 yorum:

  1. So far this year has been okay. Hoping for a good Feb too :-D

    YanıtlaSil
  2. Have a great week!!😊😊
    http://www.opecadomoraemcasa.pt/

    YanıtlaSil
  3. Every day, when you wake up, it is better to go to work with happiness.
    Keep fighting that one day your effort will be rewarded.
    regards

    YanıtlaSil
  4. I believe that your endeavor will get result soon

    YanıtlaSil
  5. a month has passed...

    February please be good to us...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsAllah 😊 I'm feeling very tired...

      Sil
    2. now it's time for you to take some rest... hmm just asking, which part of Turkey do you live? Istanbul? Ankara? Cappadocia?

      Sil
    3. Adana 😊 Ankara is the capital ...

      Sil
  6. спасибо за новый пост

    https://evgenijamir.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  7. Greetings from Indonesia

    Good luck for your february and the rest of 2020!
    Have a good year ahead ^^

    YanıtlaSil
  8. Öğretmenliğiniz hayırlı olsun.Umarım güzel bir öğretmenlik deneyimi yaşarsınız orada. :) 2 sene sonra ben de meslektaşınız olacağım inşallah :) Ayrıca kişilerin pişman olamayacakları meslek seçmeleri konusunda size tüm benliğimle katılıyorum. Çünkü aksi taktirde bütün yaşamı zehir olabilir. Dizilerden Zalim İstanbul ihihihih başta çok söylendim anneme bunu mu izliyorsun diye tatilimde onunla birlikte ben de izledim yalan yok :D Garip bir dizi gerçekten :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İzlerken kapılıp gidiyor insan 😊sizin branş peki?

      Sil

  9. Thanks for the interesting post and story about books)))

    YanıtlaSil
  10. I wish you all the best for February..

    Kisses

    YanıtlaSil
  11. I like your sharing. Happy day!

    YanıtlaSil
  12. Yeni görevin hayırlı olsun abla, umarım her şey gönlünce olur 😊
    Hope'u sevemediğim için Legacies izlemek istemiyorum ama merak da ediyorum biraz. İzlemeli miyim sence? 🤭

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Saltzman ikizleri kesinlikle bakmalısın özellikle Lizzy 😊 ama biraz konuları daha ayrıntılı ve ince islemeleri gerek 😊sesim gitti şimdiden ...

      Sil
  13. ¡¡Hola!! Es importante formarse bien para tener un buen futuro, nunca es en exceso. Así espero que tengas mucha suerte en ese futuro económico. Besitos.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Creo que vale la pena el esfuerzo que dedico a ordenar un salario regular.😊

      Sil
  14. Há sempre que manter a esperança de que dias melhores virão... e tudo faz parte do caminho... também os obstáculos... as incertezas... as desilusões... são eles, que mais tarde ou mais cedo, sempre revelam o melhor para nós... e nos dão uma ajuda, a chegar a um rumo mais de acordo, com a nossa forma de estar... e enquanto não nos é possível fazer o que desejamos... há que criar condições para tal... por vezes até fazendo o que nem por isso gostamos... mas tudo é uma aprendizagem... e uma fase... há que manter a fé... de que o melhor ainda está para vir!...
    Beijinhos! Bom mês de Fevereiro... e tudo a correr pelo melhor, no novo emprego, Asli!
    Beijinhos
    Ana

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dediğin gibi Ana, hayat zorlukla beraber güzelliği de beraberinde getirir ama bazen maddi açıdan ve manevi açıdan düşünceler sardığında yoruldum demek fiziken önemsiz oluyor manen yorgunluk daha ağır basıyor sanırım...😊

      Sil
  15. Cok cok guzel bir Subat ayi yazmani umuyorum...

    YanıtlaSil
  16. Have a nice day,pls.love you. <3

    YanıtlaSil
  17. Derler ki; "sevdiğin işi yaparsan hayatın boyunca çalışmamış olursun".

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu söze katilsam da insanın limiti olan durumlarda var o limit aşıldığında tahammül kapasitesi de azalıyor ne yazık ki... O yüzden bazen sadece toprakla ugrassam diyorum 😊

      Sil
  18. Interesting post my dear, thank you for sharing ) 

    YanıtlaSil
  19. Querida amiga, vivemos tão longe uma da outra mas isso nunca será obstáculo de sermos amigas de blog.
    Vivo no Brasil, na cidade de Recife. Olha lá no Mapa se possível.

    Bom vê a foto de chuvas através de janelas.
    Chuvas são necessárias desde que não tragam destruição.
    Os jardins do nosso Edifício, agradece.
    Beijo,
    Liliane

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle mesafeler önemsiz 😊 bende Adana'da yaşıyorum burası Akdeniz ikliminin gölgesinde oldukça sıcak bir yazı kar görmeyen kış mevsimine sahip ... Kesinlikle bahar en güzel mevsim dedirten de bir ruhu var 😊 teşekkür ederim yorumunuz için 😊

      Sil
  20. Ocak hızlıca geldi geçti umarım okulunuz ikametinize çok uzak değildir ücretli öğretmenliğin en zor yanı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En zor yani aradaki büyük boşluklar yarın ders 9 da bitiyor gorunuyor diğer dersler 1 de üstüne sesin gitmesi daha bir sürü şey ... Teşekkür ederim yorumunuz için umarım Şubat çabuk geçer 😊

      Sil
  21. Law sounds very demanding and serious job. Good luck with these studies.

    YanıtlaSil
  22. Lovely picture! It is raining here too, but after a hot start to the year and a lot of fires, the rain is very welcome!


    Hope that your week is going well and you have a nice weekend ahead of you :)

    Away From Blue

    YanıtlaSil
  23. Good luck for the teaching program!
    Wishing this year brings happiness and prosperity.
    Amen

    YanıtlaSil
  24. Yeni göreviniz hayırlı olsun öncellikle 2020 türkiye için baya bir sıkıntılı başladı hayırlısı olsun bakalım sizde zoru başarırsınız umarı pc olmadan ders nasıl verilecek zor ama imkan yoksa da ne kadar olursa kolay gelsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geçen yıl da görev aldığım okulda bilgisayar laboratuarı yoktu alıştım diyorum ama anlatmak cidden zor ... Teşekkür ederim yorumunuz için 😊

      Sil
    2. ben teşekkür ederim :)

      Sil
  25. oleey oleeey işe başlamana çok çok sevindim. sonunda bir sevindirici haber. iyi haberlerin devamı gelsin. two broke girls izlicektim yaa aklımda olsuuun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel bir dizi Deep 😊 az karakterle komedi dizisi Max karakteri lise zamani gençlik filmlerinden hatırlıyorum ben de 😊

      Sil
  26. Hello!! I started Queen: Love and war a few days ago and I'm watching Legacies (second season). Thanks for sharing.

    Blessings!!

    YanıtlaSil
  27. Affrontare le giornate col sorriso è il miglior espediente per essere carichi e positivi ☺️☺️

    YanıtlaSil
  28. Great post.
    Thanks for sharing.
    Kisses!

    galerafashion.com

    YanıtlaSil
  29. Wishing you the very best of luck with your teaching...I'm certain you will do well! :))
    I hope February is a great month for you...

    Hugs xxx

    YanıtlaSil
  30. Alles Gute für dein Studium. 2020 wird bestimmt ein tolles Jahr!

    YanıtlaSil
  31. Thank you for sharing your thoughts.

    YanıtlaSil
  32. Passando a deixar um beijinho, e os meus votos de uma feliz semana!
    Ana

    YanıtlaSil
  33. Hi! Good reflections. Have a nice day!

    YanıtlaSil
  34. Beautiful picture!! I would love to watch 2 Broke Girls!

    akiko
    www.akikohiramatsu.com

    YanıtlaSil
  35. Zdjęcie świetne, pozdrawiam serdecznie :) <3 :)

    YanıtlaSil
  36. Hayırlı olsun canım başarılar 💞

    YanıtlaSil