17 Aralık 2021 Cuma

ILASIK GÖZ LAZER AMELİYATI

     

 Soğuk havaları sevmiyorum. Biraz fazla üşüdüğümden belki de... Ama fark ediyorum artık bahar mevsimi daha kısa, o anıları bize getiren tatlı rüzgarlara ise pek sık rastlayamıyoruz. Ya çok soğuk ya da çok sıcak... Bir kitaba başlamak içinse fazla kalabalık. 

Geçen ay göz lazer ameliyatı olduğumdan biraz bahsetmiştim. Tam bir ay sonrası diyerek başlamak isterdim yazıma ama 45 gün oldu. Bilgisayar ile çok fazla muhatap olmak zorunda olan birisi için bakmayın sağlık açısından hiç mi hiç sevmediğim bir zorunluluk gözlerimi 5.75 ve 5.25 miyop ve biraz da astigmat yapmıştı. Tamamen bilgisayara suç bulmak istemem ama son zamanlardaki ekran yorgunluğu, gözlükle dahi bulanıklık ve göz yaşarması derken artık pes etmiştim. Bu arada dersler, bilgisara ve toplu taşıma araçlarına bakmak dışında gözlük günlük hayatta neredeyse hiç kullanmayan birisiydim. Bu özelliğim biraz garip aslında ilk kez 7.sınıfta gözlük takmaya başladım ve yüksek bir numaradan. Doktor nasıl sen bekledin bu kadar demişti... Gözlük yoksunluğu yaşamadım aslında gözümü alıştırmak istememiştim. Tabi kimseye önermiyorum çünkü sosyal hayatta arkadaşlarıma görmezden daralmayın ben görmüyorum bana seslenin demekten tüm arkadaşlarım alışmıştı bana...

Süreç olarak düşününce zaman bayağı geçmiş. Gelelim bu zamana, doktor kontrolüne gittiğimde notlarım; lazer ameliyatına gözlerimin uygun olup olmayacağını sormuştum. Doktorum karar verdiysen bir bakalım dedikten iki ay sonra gözlerimin uygunluğuna baktırdım. Karar vermiştim artık. Kontrolde gözlerim uygun çıktı kimi zaman göz yapısı uygun olmayabiliyor. Eve geldiğimde gözlerime damlatilan göz damlası sonucu göz bebeğim ertesi güne kadar küçülmesi. Kendimi bez bebeklere benzetiyordum.  Haftasonu bu şekilde geçirdikten sonra çarşamba günü ameliyata girdim. Öncesinde çok fazla yorum okudum. Kendimi hazırlamak için bilmiyorum bir süreç belki de iç sesimi dinlemeyi yorumlamayi sevdiğim için. Operasyon 15 dakika sürdü ki aslında 5 dakikası göz damlası damlatimi ve gözlerin ameliyata hazırlanması. Ameliyatta ise göz küresi bir kıskaçla sabitleniyor. Doktorum sürekli benimle konuştu, saniyeleri bana söyledi. Lazer ameliyatları çeşitli benim ameliyatim ilasik lazer. Korneada bir fleb kesiliyor, lazer ışını uygulanıyor,  yıkanıyor ve kapatılıyor. Kırmızı bir ışık görüyorsunuz o ışığı takip etmeniz isteniyor bu süreçte. Bıçaksız lazer olarak da bilinen bu ameliyatta kesinlikle rahat olmak gerek biliyorum gözümüze birşey yapılıyor nasıl rahat olalım diyeceksiniz ki haklısınız. Ama ameliyatta rahat olmak sonraki süreçte kırmızılık olmasını azaltıyor.  Ben sol gözümde rahattım sonra sağa geçildiğinde; (bu arada çok fazla göz kırpan bir insanım ameliyatta en çok beni bu korkutmuştu ) gözüm istemdışı zorlandım iki kez kırpmak istedim. Gözümü biraz zorladı bu durum.  Sonrası ise ilk gün zorluğu...Odamı annem tamamen kararttı ve en ufak ışık hüzmesi bile beni rahatsız ettiği için uyumaya çalıştım sadece. Gözlerimi açamıyorum, gözlerimden yaş geliyor diyorum Allah'ım sen yardım et geçsin böyle olacağını hiç bilemedim derken sabah 8 de doktorum ilk kontrolünü yapti. Biraz bulanık da olsa net bir okuma gerçekleştirdim. Şöyle bulanıklık miyop gibi değil sanki sisli bir hava da gibi . Benim çok fazla batma hissi ve kızarıklığım olmadı. Bu kişiden kişiye değişiyor kendimi çok hazırlamıştım batma ve yanma hissine. Göz damlaları iki tane mutlaka size uygulayan birisi olmalı bu süreçte. 

Biraz uzun yazmışım sanırım :) Kontrollerim devam edecek. Ocak ayında bir kontrolüm var daha sonraki kontrol aralıkları belki biraz daha uzar. Bu kontroller bir sene sürecek. Göz kuruluğu şikayetim var bu durum için suni göz yaşı damlası kullanıyorum, mecburen. Gün içerisinde çok az ama olduğunu belirteyim sanki gözümde birşey var hissi ve yanma var. Çok az ama... Kırmızılık 10 günde benim tamamına yakını geçti. Hala gördüğüme inanamadığım sokaktaki her yazıyı okuyup anneme soruyorum . Benim okuduğumu sen de görüyorsun değil mi diyerek :) Hayat kalitemi artirmak için bu ameliyatı oldum. Umarım bu göz kuruluğu azalarak geçer gider, rahatsız ediyor çünkü. Bir sonraki doktor kontrolünden sonra yeni bir güncelleme yapacağım. Şimdilik yorumlarım bu kadar sizlerinde beklerim yorumlarınızı....

89 yorum:

  1. hope, everything goes well with your eye surgery...
    Good luck

    YanıtlaSil
  2. Çok geçmiş olsun. Kendimi bildim bileli gözlük ve lens kullanıyorum. Hipermetrop olduğum için lazere de mesafeli kaldım. Açıkçası kuruluğun kalıcı hale gelmesinden korkuyorum. Uzun yıllar lens kullanınca kuruluk oluyor bir miktar. Sizin tecrübenizi merakla okudum bu yüzden. İlerleyen süreci de yazarsanız ilgiyle okurun. Pırıl pırıl sağlıklı, net görüşler. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, ben lens kullanmadım hiç bu yüzden kuruluk beni çok şaşırttı ameliyattan sonraki ilk haftanın sonunda uyandığımda hissettim doktorum suni göz yaşı damlasını kullanmami belirtti. Hala yeni hissediyorum, üçer ay arayla güncelleme yapmak istiyorum.

      Sil
  3. Yo me lo plantee hace unos años pero al final no me lo hice. Un abrazo

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eğer göz numaranız ilerlemisse düşünebilirsiniz bu operasyonu...

      Sil
  4. I hope your eyes are okay. I found out I have a cataract in my left eye and need that sorted :-(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cataract is a very easy operation, if you are thinking of having it, you can search for the best doctor and have an operation...

      Sil
  5. I wish everything goes well in your operation
    Hugs from Spain

    YanıtlaSil
  6. Thank you so much Camdandusler! I'm so glad that you liked my outfits and style and I really appreciate your sweet words :) Much more comming soon! hehe ;) Happy weekend! Kss

    ♥ ★ ♥ GINGER COLLAGE ♥ ★ ♥

    YanıtlaSil
  7. Também não gosto do frio :))
    -
    Na tua simplicidade de Mulher Guerreira
    -
    Beijos, e um excelente fim de semana.

    YanıtlaSil
  8. Que maravilha a gente ter atualmente, cirurgias a Laser que são seguras e tem um pós operatório, bem mais simples.
    Tenho secura nos olhos e também coloco um Colírio.
    Mas não sinto nada.
    Só o médico percebe quando faz exames.
    Beijo, minha amiga linda.
    Liliane

    YanıtlaSil
  9. Dear, I hope your eyes are all right now. Stay healthy!

    YanıtlaSil
  10. I hope you're well.

    Have a great weekend ❤
    http://www.opecadomoraemcasa.pt/

    YanıtlaSil
  11. Hope your eyes will continue to heal and the blurring and dry eyes will also go away soon. Happy weekend.

    YanıtlaSil
  12. Ich wünsche dir gute Besserung!
    Ein wunderschönes viertes Adventswochenende
    Christine

    YanıtlaSil
  13. I hope your eyes fully recover very soon.
    Hugs from Portugal

    YanıtlaSil
  14. A great review indeed, thanks for sharing!

    YanıtlaSil
  15. I really appreciate you sharing your experience. I have often thought about getting eye surgery, because without my contact lenses, I am barely even able to see a person standing in front of me. My vision is very very poor and I worry about that as I get older. So hearing about your experience has been extremely helpful. Thank you <3
    the creation of beauty is art.

    YanıtlaSil
  16. Great blog! I always come to you with great interest! I will be glad to see you in my blog =)) Follow you
    https://mariaegorovamaria.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  17. geçmiş olsun. ekran için ekran koruyucu filtreler ve ekran gözlükleri var aklında olsun.

    YanıtlaSil
  18. New technologies probably require more and more effort from our eyes, because I can see that my eyesight is not what it was anymore ...

    YanıtlaSil
  19. Te deseo una Feliz Navidad y un próspero Año Nuevo. Un fuerte abrazo desde el norte de España.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok teşekkür ederim, Türkiye'den selamlar...

      Sil
  20. Tanti auguri per i tuoi occhi spero che guarirai presto e ti riprenderai completamente, un abbraccio dall'Italia :)

    YanıtlaSil
  21. Thank you for your lovely comment. I follow you now.

    YanıtlaSil
  22. For you and your family I wish Happy Holidays.

    YanıtlaSil
  23. I hope your eye will only get better from now :)

    YanıtlaSil
  24. Wow, you have a considerable eyesight problem. I also have myopia and astigatism but is very muld compared to yours. You were in fact very brave both to wait so long for and to do the surgery.
    Hope you will get well soon and hope you check-up in january goes well.

    YanıtlaSil
  25. Hello!! I hope everything is fine.

    Blessings!!

    YanıtlaSil
  26. Thanks for sharing your experience. Hope you are feeling better now.
    xoxo
    Lovely
    www.mynameislovely.com

    YanıtlaSil
  27. Hope that is everything fine now!
    xoxo

    marisasclosetblog.com

    YanıtlaSil
  28. i would like to have the same operation as you. I wear glasses I can't see the long dystances

    YanıtlaSil
  29. I wish you the soonest recovery and acute eyesight!

    YanıtlaSil
  30. Thanks for your post
    Kisses ♥

    YanıtlaSil
  31. Gunes gözlüğü aslında ilk üç bence hala kullanılmalı çünkü göz çok hassas ve yazın iyi ki olmamışım diyor cok güneşli bir şehirde yaşıyorum etkilenme daha fazla olurdu. Çok teşekkür ederim yorumunuz için...

    YanıtlaSil
  32. Dużo zdrowia życzę, mam nadzieję, że teraz już będzie tylko lepiej, a każda kontrola z dobrym wynikiem :)
    Pozdrawiam serdecznie :)

    YanıtlaSil
  33. Hello! Thanks for the inmormation! Very heloful post dear!

    YanıtlaSil
  34. Çok geçmiş olsun gözlerimiz hassas organlarımız..Umarım bir an önce tamamen iyileşirsin.

    YanıtlaSil
  35. I hope you get better soon
    Thanks for share <3

    YanıtlaSil
  36. Passando para desejar :- Paz. União. Amor. Esperança. Harmonia. Humildade. Dignidade Solidariedade. Bondade. Paciência e Gratidão. Abraço com carinho. Feliz Natal.
    -
    🌲Que não nos falte a alegria de viver. Feliz Natal🌲

    YanıtlaSil
  37. you will have good eyes...
    great

    YanıtlaSil
  38. Problems with vision are not easy. I hope you find a solution soon.

    YanıtlaSil
  39. Çok geçmiş olsun, ah bu ekranlar. Ben de mesleğim gereği gözünü bozanlardanım.

    YanıtlaSil
  40. Faço votos de que tenha recuperado muito bem, Asli, e as consultas em Janeiro assim o confirmem.
    A minha mãe foi operada em finais de 2017 a uma vista e poucos meses depois à outra vista! Continua a ver bem sem óculos, e continua a usar lágrimas artificiais, quando vai dormir. Mas desde que fez as operações, deixou de sentir os olhos tão secos!
    Um beijinho! E continuação de uma boa e rápida recuperação!
    Ana

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Annen de umarım daha iyi görüyordur Ana :) göz yaşı damlası kullanıyorum bende. Göz kuruluğu devam ediyor ne yazık ki...

      Sil