25 Ekim 2018 Perşembe

ISPANAKLI BÖREK

ISPANAKLI BÖREK
 
         Sabahtan itibaren inanılmaz 
bir dolu yağışı ve yağmur yağmakta... Ara ara hava açsa da böyle havaları da özlemişim dedirtti. Böyle havalarda yazmak, kahve içmek ayrı bir güzel oluyor sanki. Yaz çocuğuyum derim her zaman ama sonbahar yağmurları da özletmişti kendini. Hava durumuna göre de tüm gün yağışlı... Böyle havalarda dinlenen sakin müzikler bir rüyayı anımsatıyor.
 Evgeny Grinko/Jane Maryam... Zamanda yolculuk yaparken puslu bir hava da güneşi aramak gibi; saçlarınız savrulurken rüzgarda; düşmemek için yön değiştirip yürümek hayatın sakinliğinde. Hayatın sakinliği ise rutine karışırken kalkayım börek yapayım dedim, ben de. Böyle zamanlarda sizlere de tavsiye ederim. Hem kafamdaki düşüncelerin dağılması hem de düşüncelerin ağırlığının azalması için. Ispanaklı börek sever misiniz bilmiyorum; evdekiler çok severler. 
Malzemeler

*Üç adet yufka
*Ispanak(sos kısmını gönlünüzce yapabilirsiniz. Baharat bizim evde sevildiği için salça;
kırmızı biber ve karabiber ile harmanlayıp hazırlıyorum)
*Lor peyniri(Babam bu ara çok istiyor peynirinde iç malzemesi olarak 
kullanılmasını/isteğe bağlı)
*Üzeri için yumurta sarısı
*Soda, süt ve yağ(harç sürülmeden önce yufkaya sürüyorum karıştırıp ölçü olarak çay bardağı ölçüsünde diyorum)
Yapılışı
*Bir yufkayı ortadan iki kesiyorum yarım ay şeklinde. Harçtan önce sodalı, sütlü ve yağlı sosu sürüp ıspanaklı harcı
 gelişigüzel koyuyorum. Sabit bir düzleme koyar gibi değil. Sarmaya başlıyorum. Sardıkça yuvarlak borcam tepsiye yerleştiriyorum.
 Bu şekilde yufkalar bitene kadar işlemleri tekrarladıktan sonra kalan sosu üzerine döküp bekliyorum biraz. Fırına yerleştirmeden önce de  yumurta sarısını sürüyorum. Önceden ısıtılmış 200 derece de 30-35 dakikada hazır...

Sizin haftanız nasıl geçmekte? Beklerim yorumlarınızı...

47 yorum:

  1. çok lezzetli görünüyor, ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim 😊 ben de patatesli severim aslinda bu aylarda dikkat edin kendinize demir eksikliği nedeniyle yorgunluk ve halsizlik mevsim geçişlerinde kendisini çok fazla gösteriyor 😊güzel bir hafta olsun

    YanıtlaSil
  3. Nice post https://www.ludatischenko.com

    YanıtlaSil
  4. Kahve içerken okuyordum yazını, börek çok lezzetli görünüyor. Kahvenin yanında ne güzel olurdu diye düşünmeden edemedim. Eline sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuz için teşekkür ederim 😊

      Sil
  5. Ispanaklı börek bayılırım ama peynir falan olmayacak. Soğanlı falan olacak. Off diyorum. Ama maalesef diyetteyim şekerim:( Sana afiyet olsun. Ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  6. ben de patatesli yaptım :D eline sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senin de eline sağlık 😊😊😊😊 teşekkür ederim

      Sil
  7. Tarif kısmı beni ilgilendirmiyor ama, lezzetli görünüyor. Ben işin bu kısmındayım.

    YanıtlaSil
  8. Thank you for this recipe. I would like to try make it.

    Blog - http://www.exclusivebeautydiary.com
    YouTube - https://www.youtube.com/watch?v=e48JZd0Gbj0

    YanıtlaSil
  9. Mmmm... Gece-gece canım çekdi vallahi. Hem sizi ne kadar güzel duygular sürüklemiş börek yapmaya😊 Böreğin her çeşidini severim. Ellerinize sağlık.❤
    Bu arada mim yazılarına katılıyormusunuz bilmiyorum ama ben sizi son yazımda mimledim😊 Bloğumu ziyaret edip mimi yaparsanız çok mutlu olurum. Sevgiler.❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim güzel yorumunuz için 😊 yazınızı gözden kaçırmışım hemen bakıyorum 😊

      Sil
  10. ıspanak normalde de çok severim hele ki böreğini bayılırım :) ellerine sağlık canım benim uzun zamandır yemiyordum anneme yaptırayım .:)) tekrar ellerine sağlık canım benim sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim 😊 güzel yorumun için 😊

      Sil
  11. ay sağoool tarif için yaaaa yazayım defterimee :) haftasonu evde dizilerle geçiyooo oh :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 😊 hafta sonu benim de dizilerle geçiyor bir an da gelen kış dışarı çıkma isteğini bir kenara atıyor

      Sil
  12. Nefis görünüyor oldukçada basit ben yapabilirim ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim 😊 afiyet olsun o zaman yaparsanız

      Sil
  13. It must be delicious!!! I had spinach and cheese pizza for today :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 😊 spinach pizza interesting but sounds delicious 😊

      Sil
  14. Merhabalar.. Büyük Blog Takip Etkinliğinden Geldim. TAKİPTEYİM. https://kadincada.blogspot.com/ Sizi de Kendi Bloğuma Bekliyorum. Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkur ederim 😊 hemen uğrayacağım bloğunuza

      Sil
  15. Ispanaklı börek candır. Elinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  16. lezzetli görünüyor ☺
    selamlar
    Lili

    YanıtlaSil
  17. It looks delicious.
    Have a great week.
    Hugs

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Thanks for your visiting my blog ����

      Sil
  18. It looks like delicious !!
    Greetings

    YanıtlaSil
  19. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil