22 Temmuz 2019 Pazartesi

JANE AUSTEN/ AŞK VE GURUR


AŞK VE GURUR... 
Önceki yazımda Jane Austen'dan bu kadar bahsetmişken bir klasik olmuş; edebiyatta kendisine yer edinirken defalarca
 hem dizisi hem de filmi çekilmiş olan Aşk ve Gurur'u anlatmamak olmaz. 
Lise zamanımızda çok popülerdi, filmi...
 Her zamanki gibi önce kitabını okuyup sonrasında filmini izlemiştim. 
Ama bu durum Boleyn Kızı için geçerli değil sanırım... Filmini kitabından daha çok sevmiştim neyse...

JANE AUSTEN/AŞK VE GURUR

Aşk ve Gurur 
2005 yılı yapımı Jane Austen'ın 1813'te yayınlanan Gurur ve Önyargı kitabından uyarlanan romantik dram filmi... 2 saat 15 dakika film...Oyuncular; Keira Knightly(Elizabeth Bennet), Matthew Macfadyen(Mrs. Dracy), Rosamund Pike, Jena Malone...
Konusu:
İngiltere'de 18. yüzyılın sonlarında, 
toprak sahibi bir ailenin beş kızı olan 
Bennet'lar( Elizabeth, Jane, Lydia, Marry 
ve Kitty) kızlarının hayatını zengin bir 
koca ile garanti altına almak
 isteyen anneleri... Bayan Bennet'ın 
en büyük hayali kızlarını zengin 
insanlarla evlendirerek aslında sınıf atlamalarını sağlamaktır. 
Elizabeth(Lizzy olarak çağırılıyor ailesi tarafından) hayata diğerlerinden farklı bakmaktadır. 
Onun neşeli ve zeki karakteri birisinin dikkatini çekecektir. Bu kişi 
Mrs. Darcy'den başkası değildir. Bu naif ve içten aşk öyküsü gurur çekişmesinde kazanan taraf hangisi olmalıdır? 
Aşkta kazanan var mıdır?

MR.DARCY

AŞK VE GURUR

Filmden notlarım;

" Benim gerçekten sevdiğim insanlar 
azdır; beğendiklerim ise büsbütün az. Dünyayı görüp tanıdıkça hoşnutsuzluğum artıyor. İnsanların iç yüzünün nasıl 
hiç göründüğü gibi çıkmadığını; iyi yada akıllı gibi görünenlere bile nasıl hiç güven olmadığını her gün daha açıkça anlıyorum."

(Zamana uzanabilmiş bir paragraf... 
Bugün okurken de anlıyorum ki insanlar gerçek yüzlerini saklamakta ustaca davrandıklarını düşünseler de ve anlaşılmadıklarına kendilerini
 inandırsalar da durum hiç de böyle değil. Sadece karşı tarafa -mış gibi yaptığını söylesen de anlamayacağını görmek karmaşası ... Vefanın önemsizleştiği, çıkarcılığın yaygınlaştığı bir karmaşa... )

"Yapmacık bir tevazudan daha aldatıcı birşey yoktur. Bu dolaylı yoldan böbürlenmenin ta kendisidir."

"Kibir ve gururu dize getirebilecek tek gerçektir aşk..."

Oscar'a dört dalda aday
 gösterilmesi bir yana abartıdan uzak; harika bir filmdi benim için. Dönem kıyafetleri, arka plan manzaraları bir kenara oldukça da anlamlı bir film. Keira Knightley zarifliği ve Matthew Macfadyen bu ikili arasındaki kimya; karakterlerin gerçekliğine olan inancı pekiştirmekte.
 Lizzy, Becoming Jane filminden sonra gördüm ki yazarın kendisinden parçalar taşıyan bir karakter. Aşık olmadan evlenmek, statüsel bir kaygı onun için önemli değil. 
Kitapları ve düşünceleri ile kardeşlerinin arasından zekası ile sıyrılmış; peki ya Mrs.Darcy? Bu gizemli zengin; duygularını gururunun ardında gizlese de meşhur yağmur sahnesinde vay be dedirten bir karakter dedirtmişti. 
Böylesine asilce sevmek; karakterin muazzamlığına hayran bıraktırıyor. İzleme listenize ekleyebilirsiniz :)
Moda kendisini tekrarlıyor. 
Arada sırada Instagram'da da bu filmdeki kıyafet modasını görsem de sadeliğin ve kıyafetlerin zarafetinin moda olmasını isterdim.
Beklerim yorumlarınızı....
Instagram: @camdanduslerblog

68 yorum:

  1. Ben de tersine önce dizisini izlemiş, sonra kitabını okumuştum. Ama bu çok eski BBC yapımı bir mini diziydi. 1995'te tekrar dizisini izledim ama o çok daha ünlüydü. Favori romanımdır çok güzel tanıtmışsın arkadaşım. Eline sağlık.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Colin Firth başrolde idi sanırım dizide 😊 dizi benim de favorim ama bu filmin yeri ayrı bir güzel 😄

      Sil
    2. Hah Colin Firth, unutkanlık var bende ama sen yazınca hatırladım ismini. Çok yakışmıştı role. :)

      Sil
  2. I adore the book "Pride and Prejudice " very much. I like the film too.

    YanıtlaSil
  3. Kitabı okumadım, ancak hep okuma listede olan bir kitap. Filmi de izlemedim henüz. Tanıtım ve tavsiye için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kaliteli ve altı çizilecek çok paragrafı olan bir kitap...Film ise oldukça başarılı 😊

      Sil
  4. Defalarca izledim hala da izlerim o derece çok sevdiğim bir filmdir 😍

    YanıtlaSil
  5. It is a beautiful movie, at least it seemed to me and I love books and movies set in this era.😉

    Greetings from Spain

    YanıtlaSil
  6. çok güzel bir filmdi kitabı daha da güzeldi..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitaplar bize ayrı bir özgürlük sunuyor karakterleri bizim hayal gücümüz belirliyor 😊 filmler bazen hayal kırıklığı olabiliyor...

      Sil
  7. I like those kind of movies based on Austin☺

    YanıtlaSil
  8. I saw this film. Was nice but not excellent.

    YanıtlaSil
  9. Great post.

    www.paginasempreto.blogspot.com.br

    YanıtlaSil
  10. I liked the book, but I did not watch the movie. It is interesting to see.

    YanıtlaSil
  11. Hello!! good post. Thanks for sharing!!

    Blessings!!

    YanıtlaSil
  12. Hola nena! yo vi esa película pero te digo con el perdón de las demás que les gustó, en lo personal a mi no me gustó!

    Besotes!!

    YanıtlaSil
  13. Sounds like a good book and movie. Sad to say even in real life, too many people are wearing mask. Thank God for good and true friends. Have a happy day!

    YanıtlaSil
  14. Ho amato questo romanzo! È uno dei miei classici preferiti ☺️☺️☺️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de en sevdiğim klasikler arasında 😊 Gresi...

      Sil
  15. I have read the book twice and saw the movie and the tv sereis!!
    xoxo

    marisasclosetblog.com

    YanıtlaSil
  16. Yanıtlar
    1. Me too Joanna 😊 thanks for your comment 😊

      Sil
  17. Great post, Thanks for sharing,
    I'm following you! X.

    YanıtlaSil
  18. Sounds like a good mvie. Thanks for sharing.
    Have a nice week

    YanıtlaSil
  19. Aşk, romantizm. çok severim. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  20. Kitabını okuduktan hemen sonra bende filmini izlemiştim.Filmini kitabı kadar sevemedim olayları kısa kısa göstermişler gibi geldi bana birde dizisi var 90'lı yıllarda çekilmişti onu izlemeye bir türlü fırsatım olmadı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mini dizi 6 bölüm 😊 ben sevmiştim siz de belki seversiniz...

      Sil
  21. becoming jane izle bi deeee :) ay dizisi mi varmış bi bakıyim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Deep becoming Jane filmini izleyip yorumlamasını yapmıştım 😊dizisi eski ama kaliteli bir yapım 😊

      Sil
    2. ay evet yaaa senden görmüştüm filmi zateeen :) dizi not aldııım :)

      Sil
  22. Great post.Thank you for sharing! :)
    New post - www.minniearts.com

    YanıtlaSil
  23. filmi izlemiştim
    zerafetin modası olmamalı
    o zaten zamansız her zaman olmalı değil mi?
    çevremizde her zaman zarif ve nazik insanlar olsa keşke

    YanıtlaSil
  24. Ben kitabini okudum ama filmi izlemedim. Klasikler en sevdiklerim 😊

    YanıtlaSil
  25. Gosto muito de filmes de época.
    E Jane Austen é maravilhosa.

    YanıtlaSil
  26. Interesting post dear! thanks for sharing, xx

    YanıtlaSil
  27. Tenho o livro, que já li...
    E já vi este filme umas duas ou três vezes!
    Mas eu sempre prefiro a versão dos livros, devo confessar... eu mesma... faço o meu filme interior, das personagens, que vou descobrindo à medida que vou lendo... por isso acho sempre que os filmes, ficam um pouco aquém daquilo que imagino... :-)
    Adoro Jane Austen! Beijinhos
    Ana

    YanıtlaSil
  28. Kitapların yeri çok özel 😊 teşekkür ederim yorumun için Ana 😊

    YanıtlaSil
  29. Çok çok severek izlediğim bir film oldu. Tam beş kere izledim abartısız. 😍 Tabi kitabını da okumak istiyorum.

    YanıtlaSil
  30. Filmi de izlemedim kitapta kitaplığımda hala bekliyor. Nedense çok yorum alan kitaplara elim hep geç gidiyor ama artık okusam iyi olacak🤗🤗

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitabı kesinlikle tavsiye ederim size 😊 altı çizilecek oldukça çok paragrafı var ...

      Sil