3 Haziran 2020 Çarşamba

PUŞKİN YÜZBAŞININ KIZI

                                   
"Aslan doğuştan yırtıcıydı fakat,
Daha yeni doyurmuştu karnını
Tatlılıkla sordu bana;
Ne işin var benim yuvamda?"
 (Sumarokov)
                                                    
Kitaptan bir alıntı ile başlamak istedim. Haziran ayına hızlı bir giriş yaptım hatta ne ara üç gün geçti diyorum. Madem ki bu ay benim için hızlı başladı o zaman bende ayak uydurayım diyerek bu ay yazılarımı da hızlandırmak istedim. Yinede online sınavlar çalışmam gereken dersler var umarım motive olabilirim.  Adalet 2. sınıf öğrencisiyim tek dersten kalmıştım geçen yıl. İlk dönemden kalmadığı ikinci dönemden kaldığı için bir dönem boş geçmiş gibi hissetsem de vizesine Mayıs ayında girdiğimde finallerin bu kadar çabuk olmasını beklemiyordum. Umarım tamamlar ve bu dönemi kapatmış olurum. Artık sürünceme de kalan bir durum istemiyorum. Yeni hatta sıfırdan başlangıçlar belki de hepimizin ihtiyacı olan... 
     Kitap listemdeki okumayı ertelediğim kitapları okumaya başladım. Puşkin; Yüzbaşının Kızı kitabı kendinizi kaptırdığınızda okuyup bitirip öyle kalkabilirsiniz. Oldukça akıcı ve okurken karakterlerin aldığı kararları ve davranışlarını merak ediyorsunuz. Rus edebiyatını seviyorum. Bize çok uzak bir edebiyat değil hatta kimi yerlerde zihninizin sesini de duyuyorsunuz. 
17 yaşındaki zengin bir ailenin çocuğu olan Pyotr Andreyeviç'in babasının da etkisi ile yaşadığı yerden oldukça uzağa gitmesi ve buradaki yüzbaşının kızı olan Marya'ya olan aşkı ve dönemdeki ayaklanmayı konu edinen bu kitap oldukça ilginç. Ağır cümleler karmaşık bir düzen yok; bence bu kadar akıcı olmasının sebebi de bu. Aşk, sadakat, ihanet ve savaş kitaptaki önemli noktalar. Ancak diğer konuların ağır basması ile kitapta aşk biraz geri planda. Pyotr karakterini sevdiği söyleyebilirim ama. Sevdiğine olan sadakati, ailesine olan bağlılığı ve görevi aslında onun gözünden bakabiliyorsunuz hikayeye. 
Benim için güzel bir klasikti okumanızı tavsiye ederim :) Beklerim yorumlarınızı...

90 yorum:

  1. Yorumunu okuyunca merakım arttı abla, emeğine sağlık 🤗

    YanıtlaSil
  2. Bu yazar hakkında hiç bir şey okumadım, ama er ya da geç okumak istediğimi saklamıyorum ☺️☺️

    YanıtlaSil
  3. Pushkin is a famous Russian author. His novel "The captain's daughter" is known all over the world.

    YanıtlaSil
  4. yakın zamanda okumuştum, rus klasiklerine giriş kitapları serisinde :)

    kötü adam karakteri ile bizim dizi-filmleri aratmıyor kitap. Her şeyin altından hep aynı isim çıkıyor :) Savelyiç 'in efendisinin mallarına karşı sadakati göz yaşartan cinsten :) :)

    Akıcı ve yormayan bir kitap.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle haklısın 😊 savelyic kötü zamanlarda ne kadar çok kurtarabilirsem kardir anlayışında ama bence onun yeri romanda tartışılmaz bir ağırlıkta 😊 çok teşekkür ederim yorumunuz için...

      Sil
  5. I love Russian literature from XIX century, the best ever!

    YanıtlaSil
  6. Thank you very much for your review.
    Hugs from Seville

    YanıtlaSil
  7. This sounds like a really interesting story. I'm so glad it spoke to you!
    the creation of beauty is art.

    YanıtlaSil
  8. Hi, Camdandusler!,
    The plot sounds interesting to me.
    I hope to read this book in the near future ;)
    Have a nice day.
    xoxoxo

    YanıtlaSil
  9. Thanks for the review. Have a great day.

    YanıtlaSil
  10. ¡¡Hola!! He leído a varios autores rusos, pero creo que este libro no he llegado a leerlo. Muy buena la literatura rusa, sin duda, grandes clásicos. Espero que se te den bien los exámenes. Besitos.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim umarım sınavım güzel geçer 😊

      Sil
  11. Sou muito preguiçosa para os livros, ou é mais a falta de tempo!:)
    -
    Areia molhada, e um silêncio no coração.

    Beijos e uma excelente tarde!!

    YanıtlaSil
  12. Обожаю классику!

    http://evgenijamir.blogspot.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Klasikleri bende seviyorum 😊 teşekkür ederim yorumunuz için...

      Sil
  13. Gracias por compartir información!
    Besos!!

    YanıtlaSil
  14. Kitabı henüz okumadım ama ekledim listeme. Sınavlarında da başarılar :)

    YanıtlaSil
  15. I didn't know this book but it seems really interesting, thanks for sharing!
    xx

    YanıtlaSil
  16. Have a great day!!😊😊
    http://www.opecadomoraemcasa.pt/

    YanıtlaSil
  17. Yıllar önce okuduğum bir kitaptı, severek okumuştum gerçekten de akıcı ve yormuyor..
    Sayende tekrar hatırlamış oldum :)

    YanıtlaSil
  18. I hadn't heard of this book, but it sounds really intriguing.
    Thank you so much for the introduction...I have added it to my to read list!😊😊

    Stay safe and happy!

    Hugs xxx

    YanıtlaSil
  19. i hope i can read that book!! stau safee

    YanıtlaSil
  20. çok merak ettiğim bir kitap aslında ama henüz alamadım kısa zamanda okumayı düşünüyorum . Ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  21. okudum güzeldi. dersler kolay gelsin. noldu senin tez konusu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Blog yazısı olarak paylaşmıştım Deep tez konusunu ... Danışmanım yüzünden heba oldu onca emek ama derslerin transkript elimde 3 ortalamam var başka bir üniversite de derslerimi saydirabilirsem tez konusunu farklılaştırarak başlamak istiyorum ama kısmet tabi 😊

      Sil
    2. ya biliyorum ki unutmadım yani yeni tez konusu buldun mu hoca buldun mu demek istemiştimdi :) ne zaman nasıl bulcaaan :)

      Sil
    3. Başka bir okula kabul isteyeceğim ama muhtemelen güz dönemine insAllah Deep 😊

      Sil
  22. Interesting book, thanks for sharing

    YanıtlaSil
  23. I like Russian literature. Sounds wonderful!
    Good luck with your studies!

    YanıtlaSil
  24. Sounds a great book.
    Kisses!

    galerafashion.com

    YanıtlaSil
  25. Russian literature is very interesting.

    YanıtlaSil
  26. This book look really interesting! ;)
    Have a nice day ;)

    YanıtlaSil
  27. ótimo post !
    grande abraço.
    :o)

    YanıtlaSil
  28. I don't know this one. Have a good weekend! :-D

    YanıtlaSil
  29. Good luck for the exams!!
    xoxo

    marisasclosetblog.com

    YanıtlaSil
  30. Non ho ancora avuto l'occasione di leggere qualche libro della letteratura russa e a quanto apprendo dal tuo post devo assolutamente rimediare.
    Grazie e bun fine settimana.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tam olarak anlamadım yorumunuzu ama teşekkür ederim yorumunuz için 😊

      Sil
  31. well known book...thank you for summary

    YanıtlaSil
  32. Oh so cute darling
    Very nice post
    xx

    YanıtlaSil
  33. Hiç okumadım, aslında elime geldi ama nedense kapağını bile açmadan bıraktım.
    Sen yine güzelce anlatmışsın, dur bakayım, şimdiden sonra okurum belki :)

    YanıtlaSil
  34. Thank you very much for your review on the Russian literarure! I didn't read Turkish writers, but I saw an old film «Çalıkuşu» based on the novel of Reşat Nuri Güntekin. It was very popular in Russian.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. The novel is wonderful 😊 Feride is a very special character, she came from İstanbul to Anatolia during the War period and did'nt cease to fight...

      Sil
  35. When I go out I always wear a mask!!
    xoxo

    marisasclosetblog.com

    YanıtlaSil
  36. Para ser um livro com uma história super interessante! Boa sugestão!...
    Espero que tudo corra bem, com os seus exames, Asli!
    Beijinhos! Bom fim de semana!
    Ana

    YanıtlaSil
  37. Kitabın adını duymuştum ama okuma fırsatım olmadı tanıtım için teşekkür ederiz.

    YanıtlaSil