20 Eylül 2020 Pazar

CURSED


Eylül... 
Ne hızlı geçti böyle! Zamanın bu kadar hızlı vakitler genellikle sonbahar ayları oluyor benim için. Hala yazdan kalan o sıcak günler yerine sonbahar serinliğine ne zaman bırakacak merakı ile kış geliyor. Sonrası ise bir sayı daha artımı... 
Efsaneleri sever misiniz? Ben okumayı da dinlenmeyi de çok seviyorum. Özellikle Çukurova'da efsane bitmez iken başka ülkelerin efsaneleri de kendini hatırlatıyor. Merlin CNBC-E kanalında yayınlanırken tek bir bölümünü dahi kaçırmadan izlediğimi hatırlıyorum. Efsanevi Merlin'e farklı bir bakış açısı getirerek onun büyücü kimliğini saklayarak Arthur'un yanında olması ona yardım etmesi; beş sezonun neden devamı da olsaydı derken bitmişti.
 Tabi bu arada Morgana'nın güzelliğini de hatırlatayım. Cursed dizisi izlemenizin tavsiye edildiği de bir dizi. Merlin efsanesini bu kadar ilgiyle izleyen ve okuyan birisi olarak Cursed dizisini de izlemesem olmazdı. 


Merlin efsanesinde göl kraliçesinin de yeri ayrı olan Nimue'nin hikayesi Cursed dizisi...  Gölün hanımı/kraliçesi Arthur'a kılıcı verecek olan kişidir. Birçok yerde Arthur'un kılıcı saplandığı kayadan çıkarması ile gerçek kral olduğunu ispat etmesiyle başlayacak olan krallığı; gölün hanımının ona kılıcı teslim etmesiyle de kral olduğu anlatılmaktadır. 
Bu dizi de Nimue yani gölün hanımının Arthur'a kılıcı teslim etmek için çıktığı yolculuğu anlatıyor. Katherine Langford; 13reasonswhy dizisinden sonra izlediğim ikinci dizisi. Bence iyi yol almış biraz donuk bir ifadesi olduğunu düşünüyordum ama bu dizide başarılı buldum. Gölün kenarındaki köylerinde annesininde desteğiyle büyümeye çalışırken Nimue'nin babası tarafından terk edilme anlarını seyirciye iyi bir şekilde geçirdiğini düşünüyorum.


Efsanevi Merlin(Gustaf Skarsgard)... Müthiş bir oyuncu olduğunu düşünüyorum. Diziden sonra oyuncunun oynadığı başka hangi diziler varmış diye baktım. Meğer Vikings dizisinde yer almış. Merlin'in zekasının hafif deliliği üzerinde ilk sezon sonrası ikinci sezon gelmeli ve senin hikayeni daha çok izlemeliyim diyorum.  


Arthur(Devon Terrel)
Büyük bir soru işareti şeklinde havada kalan aslında bende merak uyandırmayan tek karakterdi. Merlin dizisi ile kıyaslamam yanlış ama o dizideki Arthur karakterinin gelişimi ve sevgisi gerçekten güzeldi. Bu dizideki sevgili Arthur ne yapacağından emin olamadığımız biraz kararsız hani arkamı döndüm ve kayboldu diyebileceğim şekilde güven vermedi ne yazık ki...

Dizinin fragmanlarından sonra mutlaka izlemeliyim ve nasıl efektler çekim kalitesi; manzaralar derken dizide dar bir alana hapsedildiklerini düşündüm nedense. Gölün hanımı Nimue'nin gözünden efsaneye farklı bir bakış açısı getirilse de umarım havada kalan sorular daha net bir şekilde işlenir. Sevgili Lancelot seni ne yapmışlar böyle derken Daniel Sharman'ı özlediğimi fark ettim.Teen Wolf;The Originals ki benim için en iyi Kol'du. 
Ortalama bir dizi olduğunu düşünsem de hala umudum var. Umarım daha güzel bir şekilde devam eder hikaye... Yorumlarınızı bekliyorum; herkese mutlu haftalar dilerim.

86 yorum:

  1. Son zamanlarda dikkatimi çeken dizilerden ama kitabı olduğunu duyunca ilk önce okuyup sonra izlesem diye düşünerek henüz başlamadım :)
    Yazını okurken de beklentiyi biraz düşürmem gerektiğine karar verdim, yorumun için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  2. my mom fan of merlin series..

    YanıtlaSil
  3. Merlin é o Mago Merlin?
    aqui ainda não ouvi falar nessa Série.
    Beijo,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Efsanevi büyücü Merlin evet 😊 teşekkür ederim yorumun için Liliane 😊

      Sil
  4. Great post dear, so nice and interesting, love it!    

    YanıtlaSil
  5. ben de bitirdim ve çok zamandır izlediğim en iyi sezon finali yapan diziydi :)

    YanıtlaSil
  6. I love these adaptations.
    Thanks for sharing
    Hugs from Spain

    YanıtlaSil
  7. It is really hard to believe we are so far into September! How did that happen? I haven't seen that show yet but my husband already watched the entire thing and he really enjoyed it!
    the creation of beauty is art.

    YanıtlaSil
  8. I think, 10 - 15 years ago, our local broadcasting body has broadcasted this drama. but in another version. the actors are not the same as you shared here.

    YanıtlaSil
  9. Diziyi fragmanlardan gördüğüm kadarıyla biliyorum.Fena değildi:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fragmanları gerçekten oldukça başarılı 😊 teşekkür ederim yorumunuz için 😊

      Sil
  10. ne değişik bir merlin di yaaaa :)

    YanıtlaSil
  11. It is nearly October! So fast. I don't know this one.

    YanıtlaSil
  12. I am a huge fan of the Merlin series!!!

    Happy Monday!

    YanıtlaSil
  13. Have a great week my friend!! 😘

    Beijinhos.
    http://www.opecadomoraemcasa.pt/

    YanıtlaSil
  14. ahh bunun kitabı da var sürekli güzel film veya dizilerin kitabı olduğunu görünce dizileri izlemek için önce kitabını okumayı düşünüyorum :DD

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 😊😊😊 teşekkür ederim yorumunuz için...

      Sil
  15. That TV series sounds so exciting! Thank you for sharing<3

    akiko
    www.akikohiramatsu.com

    YanıtlaSil
  16. Olá, bom dia. Eu fiz uma campanha para arrecadar fundos para voltar para minha terra, porque estou com problema de saúde e gostaria de ficar perto da minha família. Se puder ajudar, desde já agradeço. Muito obrigada ! Clique no link abaixo:
    https://www.kickante.com.br/campanhas/lupus-fibromialgia-nao-consigo-trabalhar

    YanıtlaSil
  17. A great review indeed, thanks for sharing!

    YanıtlaSil
  18. I'm quite liking this serie^^ have a lovely day!
    Krazy Book Obsession

    YanıtlaSil
  19. I like stories with happy endings.

    YanıtlaSil
  20. Thank you for sharing :)

    YanıtlaSil
  21. I haven't seen it. Thanks for the information.

    Kisses

    YanıtlaSil
  22. Ohh parece ser uma linda história, eu não conhecia e gostei bastante!!
    Sempre é maravilhoso conhecer novos romances e novas culturas!!
    Parabéns!!
    Abraços do Brasil!

    YanıtlaSil
  23. yes, time is flying so fast....
    thank you for sharing your post.

    Have a wonderful day

    YanıtlaSil
  24. Merlin efsanesi hakkında daha fazla bilgi edinmek istiyorum. Bu diziyi sizden iyi bir tavsiye izleyin. Bilgi için teşekkürler. Saygılarımızla

    YanıtlaSil
  25. Oh, this sounds interesting :)

    Shoot for the stars | ☆ ☆ ☆ | Facebook page | ☆ ☆ ☆ | Instagram

    YanıtlaSil
  26. Cool entry! Thank you very much!

    YanıtlaSil
  27. Very interesting post.

    www.paginasempreto.blogspot.com.br

    YanıtlaSil
  28. I don't see it but seems interesting

    YanıtlaSil
  29. Una serie bellissima, mi piace sempre la leggenda di Merlino!

    YanıtlaSil
  30. I don't know the series but it seems to be specatcular.
    Have a nice weekend

    YanıtlaSil
  31. I´ve already seen that serie and I like it!
    Have a nice day!

    YanıtlaSil
  32. It sounds a great series!
    Thanks for recommendation!

    YanıtlaSil
  33. Hi, Camdandusler!,
    I have to see this new series :)
    Thanks for sharing!
    xoxoxo

    YanıtlaSil
  34. Não conhecia a série! E adorei a sugestão!...
    Tentarei achar por estes lados, nos canais da televisão por cabo!...
    Beijinhos
    Ana

    YanıtlaSil