25 Aralık 2020 Cuma

2020 BİTERKEN

                     

                ( Seyhan nehri biraz çekilmişken bu sene yağmur çok az yağdı. Mevsim normalleri dışında aslında bu durum umarım yağmur kendini tekrar hatırlatır...)

      2020 biterken notlarım; sene içerisinde bazen hiç bitmeyecek fazlasıyla hissettim. Bu sene bir ömürden fazla; birkaç damla mutluluktan azdı sanki. Yazacak; o kadar çok hikaye biriktirdim ki... Çoğu aslında yaşanılan hüsranlarla ilgili olsa da umut denilen o duyguyu 40 kilitli kapıdan anahtarları tek tek açarak aldım kalbime sakladım. 

   Zamanın bir rüzgar gibi yanı başımızdan geçip giderken not düştüm bir kenara; yazmak istediğin bunca hikaye varken neden başlamıyorsun? Bugün veya yarın değil, şimdi başlamalısın... Yazmayı ve okumayı çok seviyorum ama elime aylardır kitap alamadım. Hikayemin ilk cümlesine yüklemi iliştiremedim. Durdum... Hayatın o gürültülü sessizliğinde tamamlanmamış ilk cümlem ile durdum. Gerçekleştiremediğim hayallerim birer birer aklıma düşerken usulca bir sayfa daha çevirdim. Boş kalmasının sorun olmayacağını düşünerek; ya da en baştan aynı sayfanın ilk cümlesine geri dönerek. Bu senenin bana öğrettiği en önemli ders; tamamlamak zorunda olduklarım... Hayat bir aşamadan diğer bir aşamaya geçilen oyun gibi... İki aşama arasında kaldıysanız biraz daha zor. İleri ve geri gidebilmek için karar verseniz de o zorluğu hissediyorsunuz. Öğrendiğim tecrübeler; tanıdığım insanlar biliyorum ki artacak. Değişmeyecek daha doğrusu anlamadığım yegane şey; yardım etme, yardımcı olmak duygumuz ne zaman yerini sessizliğe ve izlemeye bıraktı. Ücretli öğretmenliğe başladığım okulda 45 gün boyunca öğretmenler odasında dinlediğim yegane konuşma harika çocukları olduğunu söyleyen onların hayatlarını defalarca aynı hikaye şeklinde anlatan ki boş derslerimiz aynı zaman dilimine denk geldiği halde bir kere bir nasılsın kızım? sorulmadan geçen konuşmalardı. Konuşma diyorum konuşan asla karşı tarafa söz hakkı verip hayat paylaşımsal konularını kendine özel olduğunu düşünüyordu muhtemelen.
Orta kulak iltihabı o süreçte yenilemişti; gelmeseydin ne olacaktı sanki diyen emekliliği gelmiş bir insandı. Bende isterdim liseden sonra öğretmen olup beş-altı alan değiştirmeyi ve meselemin çocuğuma alacağım ev olmasını... Öğretmenler odasında KPSS çalışırken bu cümleleri hatırlamamayı. Ya da okuduğum iki ve üçüncü üniversitenin keyfi olmasını... Merhametli ve vicdanlı insanlarla karşılaşmayı!
Yüksek lisans danışmanım hiç bir sorumluluk almadı tezim konusunda en azından vicdani bir sorumluluk alıp üzüldüğünü keşke belirtseydi. Öğrettiğin her bir bilginin sorumluluğunu taşıyan bir öğretmen olmaktı amacım ama son zamanlarda sadece şaşırıyorum. Belki de atanamamak stresi büyürken gelecek hafta gelecek olan çocuk gelişimi finallerini düşününce her döngüyü yeni baştan yaşıyorum gibi geliyor. Bu haziran ayında adalet diplomamı aldığımda çok mutlu olmuştum. Sanırım bir şeylerin bitme ve yeni taze başlangıç yapma hissini özledim. Dönüp dolaşıp sayfanın o ilk cümlesinde kalmak üzüyor. Pandemi sürecinde uzun zamandır evdeyim anladım ki arkadaşlarımla kahve içmek saatlerce alakasız konulardan konuşup gülmek çok değerliymiş. Aklımda şu alıntı; "senin beni anlayabilmen için aynı acıya ağlamalı aynı hüzne düşmeliyiz... "
Değişim hayatın içerisinde olan bir olgu her sene bir önceki seneden parçalar taşı da değişecek. Mevsimler gibi... Soğuklar gidecek yerini tatlı esintilere bırakacak. Ancak değişirken o kalbimizde kalan iyi duyguları buz kestirmeden; tebessümü esirgemeden iyi bir insan olmaya çalışarak, ezmeden; değer vererek empati duygumuzu daima yaşatarak değişmeliyiz. Aldığım her eğitimde şu görüyorum ki; ilk sıkıntı yaşayan sonraki gelen insana daha çok sıkıntı yaşatmaya çalışıyor tabi ki iğneleyici ifadesini gülümsemesine saklayarak. Bencillik adeta karakter alışkanlığı olmuş; halbuki ilim yolunda bunca mesafe kat etmiş insanlar nasıl böyle olabilir sorusunu defalarca sorarken cevap bulamadığınız kargaşaya dönüşüyor herşey....
2020 son yazım biraz iç dökmeli oldu farkındayım ancak benim için öğretici bir sene oldu. Her güzel anın değerini anlarken çok fazla şükrettiğim; her zaman daha nazik ve düşünceli olunabileceğini anladığım bencillik duygusunu kanlı canlı gördüğüm insan çeşitliliğine inat umut ettiğim, sevdiğim insanlarla beraber güzel bir gelecek dileğinde bulunduğum bu sene biterken tüm duam 2021 de bu pandeminin bitmesi sağlıkla ve bol kahkahalı mutluluk anılarıyla dolu bir sene yaşamamız... 2020 sizler için nasıl geçti? Beklerim yorumlarınızı hatta iyi dileklerinizi....

82 yorum:

  1. hepimiz için zor bir yıl oldu 2020,şükredecek ne kadar çok şeyimiz olduğunu çok çok iyi anladığımız bir yıl...
    2021 inşallah en başta sağlıkla ve herkesin gönlüne göre gelir....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım 😊 çok teşekkür ederim yorumunuz için...

      Sil
  2. Allah yardımcınız olsun.
    Zor, kendini ait hissetmediğin bir yerde olmak.
    Inşaallah gelecek günler hepimiz için çok güzel olur.

    YanıtlaSil
  3. baak unutcaz bu yılı bana nee. önce pandemi gitsin evet sonra da senin yuksek ve iş konuları olsuun. yılmak yooook :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim yorumun için Deep 😊 2021 de gerçekten mutluluklarimi paylaşmak istiyorum artık 😊

      Sil
  4. 2020 has been a pretty bad year for everyone in general, but fortunately I ended it with my whole family healthy and with health and work, so I am not going to complain about it, although I want it to end now.
    I wish you Merry Christmas and Happy 2021.
    Hugs from Spain

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Thank You so much for your comment 😊 hugs from Turkey 🙋

      Sil
  5. Ah şu öğretmenler odası...
    Çoğu kez dediklerini duyuyorum ben de. Özellikle evli ve çocuklu öğretmenlerin sanki hayat bundan ibaretmiş gibi bebişlerini sürekli anlatmaları anında Mars'a gidip yerleşmek istiyorum. :))

    Kpss de zor süreç. Ben de 3 yıl beklemiştim. Hatta ilginç şekilde en saldığım sene en yüksek puanı almıştım. Gerçekten saçma bir kafa bendeki. Üniversite sınavını da yıl içinde denemelerden aldığım en düşük puanı alarak kazanmıştım. Marmara falan düşünürken Mersin'e gidivermiştim. :))) Hayat böyle sen devam et bir şekilde yoluna giriyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim yorumunuz ve ziyaretiniz için 😊

      Sil
  6. We are all looking forward to a better Year, hoping to leave behind all the negative things we experienced this year. Merry Christmas to you and yours.

    YanıtlaSil
  7. Hoping the future year is a better year!

    YanıtlaSil
  8. Merhaba Müfred,
    Yazmayalı uzun zaman oldu, bir selam yorumu bu, yeniden artık buradan devam nasipse; Kıraatane | Dijital Okuma Platformu

    Umut dolu ol, Selamlar


    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim bloguma ziyaret ve yorumunuz için 😊

      Sil
  9. This year really hit us a lot,
    I really hope 2021 could be a better year.
    Happy holiday ♥

    xx
    Amira
    www.theamiraword.blogspot.com

    YanıtlaSil
  10. It has been a long year and is nearly over! Happy Holidays :-D

    YanıtlaSil
  11. Sevgili camdan düşler. Yazinizi okuyamadım. Sitenizdeki açılır reklamlardan dolayi inanılmaz sorun oluşmuş. Mobilden giriyorum. Bugun takip ettiğim bloglari okuma günüm. Baskaca reklamı olan bloglar da var. Fakat yazıyı asla okuyamadigimi bildirmek isterim yorum kısmına da kaydırarak zor ulaştım. Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Reklam konusunda ilk kez sizden böyle bir yorum alıyorum başka telefonlardan da merak edip girdim sanırım o anlık bir durum yoksa standart düzeyde reklamlara izin vermiştim yazılarda... hayırlı günler dilerim😊

      Sil
  12. Boas Festas.
    http://www.opecadomoraemcasa.pt/

    YanıtlaSil
  13. all of us experienced hard time....I believe there is hope by next year.

    Happy healthy holiday.

    YanıtlaSil
  14. I take advantage of this post to wish you Happy New Year!

    YanıtlaSil
  15. Beautiful landscape!
    have a nice Christmas! kisses!

    My blog - Lalabetterdayz

    YanıtlaSil
  16. Lovely post

    Maybe you have time to read my new blog post 11 Things to do for a Dream Wedding Under Budget  
    Let me know your thoughts
    Love

    Akanksha

    YanıtlaSil
  17. i hope that 2021 will be much better than 2020:)

    YanıtlaSil
  18. Aqui tivemos um clima ameno.
    O calor até agora não foi tão intenso.
    Mas eu quero esquecer a "Praga" horrível que nos estamos convivendo.
    Mas quero lembrar que as poucas coisas boas que houveram neste ano.
    Kiss,

    YanıtlaSil
  19. unfortunate year, hope for good in 2021.

    YanıtlaSil
  20. It hasn't been a good year... I wish you all the best.

    Kisses

    YanıtlaSil
  21. Ojalá el 2021 sea mucho mejor que el que se va...

    YanıtlaSil
  22. “Bu sene bir ömürden fazla; birkaç damla mutluluktan azdı sanki.” :( o kadar dogru ki...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 2021 güzel bir hikâyenin kahramanı olur umarım 😊

      Sil
  23. HAPPY NEW YEAR 🎉🍾🎈🎁🎇...and here's hoping 2021 is a much happier year!!

    Big Hugs xxx

    YanıtlaSil
  24. ¡¡Hola!! Espero que este 2021 traiga mucha salud para ti y los tuyos y que este nuevo año sea el principio del fin de esta horrible pandemia. ¡Feliz Año!

    YanıtlaSil
  25. Que imagem incrível, Asli!
    2020 foi um ano terrível, que sequestrou todos os nossos sonhos e perspetivas. Quero crer que 2021 seja incomparavelmente melhor, e que a saúde não nos falte, pois é o elemento fundamental, para conseguirmos tudo a que nos propusermos!
    Um beijinho! Votos de um muito feliz 2021, para si e todos os seus, Asli! Tudo de bom!
    Ana

    YanıtlaSil
  26. Fantastic foto <3
    Happy New Year!

    YanıtlaSil
  27. My 2020 was bad. I wish you all the best in this year.

    YanıtlaSil
  28. affordable seo services
    Hey check this out helpful blog,thanks for helping us! affordable seo services

    YanıtlaSil
  29. Hoping the future year is the best year!

    Best Regards:

    Background Removal Service


    YanıtlaSil
  30. The blog is unique that’s providing the nice material. Please post more interesting articles here.

    Best Regards,

    Image Background Removal Service

    YanıtlaSil