28 Temmuz 2023 Cuma

CELEBRITY KOREAN DRAMA


CELEBRITY KOREAN DRAMA

(picture from Pinterest)

Kısa dizileri seviyor musunuz? Kore dizilerini eskisi kadar paylaşmasam da ki seçici davranmaya çalışıyorum; kore dizilerinin belirli bir bölüm olmasını seviyorum. Kısa dizileri 12 bölümde bitiyor. Ama şimdi sizlerle paylaşmak istediğimi Celebrity dizisinin kesinlikle biraz daha uzun en azından ortalama bir kore dizisi gibi 16 ya da 20 bölümde bitmesini isterdim. Neyse ki 2.sezon olacakmış. 30 Haziran'da Netflix'te yayınlanan Kore dizisi Celebrity klasikleşen o rutinden çıkmış ve seyirciyi ekrana bağlama konusunda oldukça başarılı. 12 bölümden oluşan dizinin oyuncuları, Park Gyu-Young, Kang Min-Hyuk, Lee Chung-Ah gibi başarılı isimlerden oluşuyor. 

Dizinin konusu ise; Sosyal medya fenomeni Seo A-ri'nin hikayesi çerçevesinde ün, para, güç kavramlarının insanların hayatlarını nasıl etkilediği hakkında. Seo A-ri; geçmişinde zengin bir ailenin kızı iken babasının iflas etmesi sonucu üniversite eğitimini tamamlayamamış ve kapı kapı dolaşarak güzellik ürünleri satışı yapmaktadır. Bir gün ummadığı bir anda sosyal medya fenomeni haline gelmiştir. Bu hızlı yükseliş elbette diğerlerini rahatsız edecektir. Bu ışıltılı dünyanın ardındaki tehlikeli ilişkiler ile yüzleşen Seo A-ri'nin seyirciyi şaşırtan kararları olacaktır.

Benim ilk kez izlediğim bir oyuncu olan Seo A-ri karakterine hayat veren Park Gyu-Young'ın çok güzel olduğunu söylemek istiyorum. İnanılmaz zarif ve daha önce izlemediğim için kendime kızdım. Karakteri çok başarılı bir şekilde canlandırdığını düşünüyorum. Umuyorum ki ikinci sezonda duygusal derinliğine biraz daha yer verilebilir. Yükselme basamaklarında geriye düşmemek için kimseye zarar vermeden daha doğrusu insanların konuşmasına fırsat vermeden emin bir şekilde ilerlemek ve başarılı olmak istiyor. Bir stile ve bir imzaya sahip. İçine bir anda girdiği dünyayı anlaması bazı kararlar aldırsa da kendi tarzında ilerlemek istiyor. Saygı duyulası bir davranış, Ama Kore dizilerindeki bu kast sistemi ciddi anlamda hala mı dedirtiyor. Her alanda çok keskin bir kast sistemi var. Takipçisi, ailesi zengin olan sözü dinlenen kişi, zekası, güzelliği ve bir mottoya sahip olan ise her zamanki gibi sorunlarla uğraşmak zorunda kalan. 

Yoon Si-hyeon(Lee Chung-ah) karakterine hayat veren oyuncuyu birçok yapımda izledim. Komik ve canlı bir oyuncu izlenimi bende oluşturdu. Dizideki rolünde zengin bir ailenin kızı ve zengin bir eşe sahip bu tarz bir aileye sahip olmanın gerekliliği soğuk bir karakter görünüme gerek var mıydı? Cidden bilmiyorum. Cool Guys Hot Ramen dizisinde kendisine hayran olmuştum. Lee Chung-ah karakterinde biraz daha yaşadığı o sıkıntı ve alması gereken kararların o ağırlığının yansıtılmasını isterdim. Yakışıklı Ceo'muz Seo A-ri'nin kalbini çarptıran Han Jun-Kyung(Kang Min-Hyuk) kişisel özelliklerini sevsem de Seo A-ri ile kimyalarının biraz ortalama olduğunu düşünüyorum. The Heirs dizisinde Lee Bo-na (Krystal) ile kimyaları benim diziyi izleme sebeplerimdendi. 

Genel olarak beğendiğim ve izlemenizi tavsiye edebileceğim bir dizi olarak puanım oldukça iyi. Verilmek istenen mesaj keskin ve net aslında. O büyülü dünya bir balon gibi de olabilir; halkın sevgilisi iken bir anda balon patlayabilir ve en nefret edilen kişi de olabilirsiniz. Kore'deki hater kültürü ciddi anlamda korkutucu geliyor. Keza fan olmak da. Bildiğimiz bir fan kültürü değil aşırı noktalarda özel alanınız tanımadığınız biri tarafında işgal edilebilir ve riskli bir sürece girebilirsiniz. Bu gibi durumlarda aklıma Go Hara ve Sulli geliyor. Çok üzücü. İki tane genç, hayat dolu insan bu hayattan kopup gittiler. 

Şimdilik yorumlarım bu kadar; sizlerin de yorumlarınızı beklerim..

36 yorum:

  1. Gostei da publicação :)
    .
    Coisas de uma Vida
    .
    Beijos. Ótimo fim de semana.

    YanıtlaSil
  2. drama relate to real life is interesting....
    good review

    YanıtlaSil
  3. not watching yet. i want to finish King The Land first😁

    YanıtlaSil
  4. Eu nem ia assistir porque achei que 12 capítulos eram muitos. Mas, sua análise me fez dar vontade de assistir. Obrigada. Beijo, Liliane

    YanıtlaSil
  5. Bu dizinin müzikleri oldukça ilginç ve listemde; teşekkürler paylaşım için

    YanıtlaSil
  6. Bu diziyi izlemeyi düşünüyordum bende ❤️

    YanıtlaSil
  7. Thanks for your review

    YanıtlaSil
  8. This seems to be interesting. I hop to be able to see a K drama soon (I like J drama :D)
    Hugs

    YanıtlaSil
  9. Gracias por compartir. Saludos desde el norte de España.

    YanıtlaSil
  10. Bu diziyi son zamanlarda çok sık görüyorum. Genelde herkes sevmiş gibi. Senin yorumunu da okuyunca epey merak ettim. Bu hafta sonu başlarım belki. :)

    YanıtlaSil
  11. hımmm peki madem :) kore dizilerine yetişmek de zor yaaa çok var ve durmadan yenileri geliyooo :)

    YanıtlaSil
  12. Have a good weekend!!

    Bom fim de semana.
    http://www.opecadomoraemcasa.pt/

    YanıtlaSil
  13. Korean dramas are addictive!
    The romantic and dramatic storylines are very interesting.

    YanıtlaSil
  14. I love discovering K dramas as I'm quite new to them.

    I hope you have a wonderful weekend!

    YanıtlaSil
  15. i really liked this drama n.n

    YanıtlaSil
  16. I don't watch Korean movies because I find all the movies stars look alike.

    YanıtlaSil
  17. I've never watched a Korean TV Series, movie must do so.

    YanıtlaSil
  18. I've started watching it now, but I'm not liking it too much

    YanıtlaSil
  19. Looks like a very interesting series.
    Thanks for sharing.

    YanıtlaSil
  20. I don't know this serie. Thanks for sharing.

    Kisses

    YanıtlaSil
  21. i'm not watching yet this drama. but i know it receives positive feedbacks from k-drama fans all around the world!

    YanıtlaSil
  22. Bayağıdır görüyorum diziyi ama izlemedim:)

    YanıtlaSil
  23. Que ótima opção, eu não conhecia essa série coreana! Celebrity, que nome especial! O melhor é que podemos assistir pela Netflix não é verdade?
    Agradeço pela sugestão!!
    Abraço e linda semana!

    YanıtlaSil
  24. Ben de izlemeyi düşünüyorum:)

    YanıtlaSil
  25. This sounds like a really interesting watch. Thank you for sharing your thoughts on the show!
    the creation of beauty is art.

    YanıtlaSil
  26. Parece uma série bem apetecível de seguir!
    Adorei a sugestão, Asli! Beijinhos
    Ana

    YanıtlaSil
  27. I enjoyed watching this drama

    YanıtlaSil
  28. Merhaba, Thank You for your articles. BTW Greetings fellow bloggers i want be your friend :)

    YanıtlaSil
  29. I watched this drama till episode 5. But unfortunately, I discontinued watching it. This drama is just so intense.

    YanıtlaSil
  30. queenmaker ı bir solukta izleyip bitirdim, şimdi celebrity ye başladım :)

    YanıtlaSil