19 Ağustos 2019 Pazartesi

ADANA YEMEKLERİ


Yaz yerini sonbahar yolculuğuna 
bırakmak üzere... Aslında sıcaklar belki aynı ama tahammül azalıyor. Belki de yaşlanıyorumdur kimbilir... Bahar aylarına özlem duymayı alışkanlık haline getirmeden ben yazıma döneyim. Adana yemekleri... Aslında çok geniş bir mutfağımız; sarımsaklı köfteler, içli köfteler,acılı dolmalar ve biraz farklı olmak üzere sokak lezzetleri tadında Şırdan... 
Bilmem hiç duydunuz mu? Biraz farklı 
bir lezzet. Benimde daima yiyebileceğim değil ama hadi bir değişiklik olsun gidelim yiyelim gibi cümlelerle yılda bir iki kez ancak yediğim bir Şırdan fotosu çekince sizlerle paylaşmak istediğim notlarım arasında yer alsın istedim.







Koyun ya ada inek gibi geviş getiren 
hayvanların midelerindeki dört gözden sonuncusu Şırdan(şirden) ile yapılır. Bağırsaklara en yakın olan kısımdır. İçerisinde baharatlı pirinç vardır. 
Bir çeşit dolma içi gibi de diyebiliriz. Ağzı dikilmiş ve salçalı suda pişirilmiştir. Kimyon ile servis edilir. 



Bu lezzet ise mumbar dolmasıdır. 
Hayvanın kalın bağırsağı temizlenerek içi doldurulur. Yanında turşu ile servis edilir. 
Onun da içinde baharatlı pirinç vardır. 
Benim için ağır yemekler... Özenle temizlenmesi gerektiğinden temizliğine güvendiğiniz yerlerde yemenizi tavsiye ederim. 


(BİCİBİCİ)
Nişastanın pişirilerek gül suyu ile 
tatlandırıldığı bici bici; buzun rendelenmesi ve pudra şekeri ile servis edilen bir tatlı. Adana için oldukça eski olan bu tatlı aslında su an biraz daha sade ki normalde muz ve vişne ile de servis ediliyor. Meyve kısmını çeşitlendirebiliriz. 
Bu sıcaklarda soğuk tatlılar, içecekler kurtarıcı oluyor. Malum Adana... Kar, buz tatlılarda ve içeceklerde kullanılmasa da olmaz :)

Adana'nın mutfağı baharat ve acıyı dengeli kullanırken salata ürünlerinden de vazgeçilmediğinden sofra hem göze hem de mideye hitap ediyor. (Uygun fiyatlarla)Özellikle 
kebabın yanında verilen salatalarla bile doyabilirsiniz. Şu sıra yayla- Adana arası mekik dokuduğumdan farklı yemekler yazısı için 
sanırım sonbahar mevsimine nasip.
Güzel bir  hafta olsun... Beklerim yorumlarınızı... 

74 yorum:

  1. Great post. Thank you for sharing! :)
    New post - www.minniearts.com

    YanıtlaSil
  2. Çok lezzetli görünüyor. Yemek yapmayı yeni yeni öğreniyorum. Bunu da deneyeceğim mutlaka:))

    YanıtlaSil
  3. Thanks for sharing the recipes!
    Hugs from Seville

    YanıtlaSil
  4. Yanıtlar
    1. You're right 😊 bicibici my favorite dessert in summer..

      Sil
  5. biz otçuyuz yaa şırdan bumbar nerden duycaaz :) ama bici bici uyar bak oh yazlık herhalde şu karlama olan herhalde de miiii. bi iki kere yedim yerel festival olduydu istanbuldaa, il il :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Karsambac mi acaba deep 😊 o da çok güzeldir Ekim ayında Adana'da lezzet festivali (Adana yemekleri)kapsamında güzel etkinlikler yapılıyor 😊

      Sil
    2. yanii karsambaç ile bici bici nin farkı neee sölesenee :)

      Sil
    3. Karsambac dağlardan özel olarak getirilen temiz kar ile yapılıyor deep 😊 pekmezli, vişneli hatta şu sıra limonlu bile yapılıyor... Bicibici ise
      buzun rendelenmesi ile yapılırken buzun altında görülmeyen nişastadan yapılan palıza denilen biraz jölemsi ama katı bir katman var 😊 bir de mutlaka gül suyu 😊 ikisi de çok lezzetlidir ama bicibicinin nişasta kısmını sevmeyenler de var bu yüzden eriyen buzun birleşimi(gül suyu, meyve gibi ) içiliyorda 😊

      Sil
    4. bulucam bunlarıııı :)

      Sil
  6. Very interesting. Thanks for sharing.

    Kisses

    YanıtlaSil
  7. Good review 😊 thanks for your sharing 😊

    YanıtlaSil
  8. Very interesting post.

    www.paginasempreto.blogspot.com.br

    YanıtlaSil
  9. Interesting post dear! Have a great week! xx

    YanıtlaSil
  10. This looks very interesting. Thank you for sharing.

    New Post - http://www.exclusivebeautydiary.com/2019/08/irestore-hair-growth-system-essential_19.html

    YanıtlaSil
  11. What a beautiful spice, very good your explanations !!
    Delighted with your post, public utility loved it !!
    Have a wonderful week!! :)))

    YanıtlaSil
  12. Adanaya hiç gitmedim ☺️ Mumbar ve şırdan pek benim yiyeceğim şeyler olmasa da bicibiciyi denemek istiyorum birgün 😄

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bicibici tavsiye kesinlikle ederim 😊 sirdan ve mumbar aslında içi dolma içi gibi sevebilirsiniz ama haklısınız bende Adanaliyim ama yılda bir kez oda hadi gidelim yiyelim olursa yoksa aklıma gelmez ben tursularini seviyorum sanırım 😆çok guzel ev yapımı...

      Sil
    2. Ben turşu da yemem garip bir insanım sanırım 😂😂 Son yazıda mimlemeyi unutmuşum eğer yapmak isterseniz sizi de mimledim. ☺️

      Sil
    3. Teşekkür ederim inşallah tabiki yapmak isterim mimleri seviyorum 😊

      Sil
  13. I heard about this delicacy before..

    YanıtlaSil
  14. Looks so good.
    Thanks for sharing.
    Kisses!

    galerafashion.com

    YanıtlaSil
  15. Adanaya karşı hep bir ilgim olmuştur Patlıcanlı bir yemeğini yemiştim.Enfesti

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Patlıcan dolma, tava belki de ikisinden birisini yemissinizdir 😊 yemeklerde kullanmayı annem de sever teşekkür ederim yorumunuz için 😊

      Sil
  16. It looks so delicious! Thank you for entry, dear )))

    YanıtlaSil
  17. Adanaya ait her şeyi çok merak ediyorum biliyorsun, keşke gelsem de hem gezsem hem yemeklerinden yesem 😊
    Karsambaç ile Bicibici arasında fark olduğunu bilmiyordum bak, Deepe açıklamışsın öğrenmiş oldum onu da😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. insAllah 😊😊😊 Bahar aylarında özellikle gezilecek bir şehir Adana ...

      Sil
  18. Интересный пост получился!

    http://evgenijamir.blogspot.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bloguma yaptığınız ziyaret için teşekkür ederim 😊

      Sil
  19. Hepsini duydum da hiç birini yemedim valla😊 canım da çekti hani inşallah bir gün tatmak nasip olur 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsAllah bicibici kesinlikle tavsiye ederim 😊

      Sil
  20. It must be really tasty and delicious.

    YanıtlaSil
  21. I didn´t know all this recipes but now I wanna try them, they look delicious!

    YanıtlaSil
  22. Great post dear, so nice and interesting, love it!

    YanıtlaSil
  23. Kilosu yüzünden kanatları yorulmuş karga için acı verici bir yazı oldu :))

    YanıtlaSil
  24. O zaman bicibici tavsiye ederim palıza nişasta deidgimiz beyaz tabaka da şeker yok istenilirse pudra şekeri siz koyuyorsunuz...

    YanıtlaSil
  25. Very Nice!!! Advocado is beautiful! Kisses and read!

    www.mujeresanasybellas.blogspot.com

    YanıtlaSil
  26. Ben Adana kebapla yetineyim şırdan sevemedim 🙈

    YanıtlaSil