26 Ağustos 2019 Pazartesi

MİM ZAMANI


(TOROSLAR/TEKİR)
Fotoğraf instagram da yayınlamıştım. Anı yakalamanın güzel bir karesi... Pastelden beni mimlemişti. onu da Edischar mimlemiş :)
Kendisine teşekkür ederek ben de başlayayım soruları cevaplamaya;

1. Yeterince boş vaktiniz varsa nasıl değerlendirirdiniz?(Ekonomik olarak uygun olması gerekiyor)

Kesinlikle turist olmak gitmek istediğim; yerlere doğru yol almakla değerlendirmek istesem de beş vakitten bir vakti ancak bu şekilde geçiyor. Kalan dört vakit yarı yarıya okumak ve izlemek ile geçiyor. Bu ara düzenli takip ettiğim diziler olmadığı için tarih içerikli belgesel izlemekle geçiyor. 60'lar , İngiltere Viktorya dönemi ilginç detaylarla dolu. 1800-1960 arası edebiyat açısından da beslenilen zengin bir kaynak. Seviyorum bu dönemi izlemeyi ve okumayı...

2.  Gününüzü nasıl planlıyorsunuz?

Tam bir plan insanıyım... Aslında teoride pratiğe geçtiğimde ise asla tamamlayamadığım planlarım o kadar çok ki... Ders çalışmalısın şu şu saatler arasında; yürüyüşe çıkmalısın; üşengeçlik yaşla mı artıyor yoksa ben gittikçe mi üşengeç bir insan oluyorum. Oysa uyumadan önce mutlaka ertesi gün yapacaklarım listelenir düşüncelerimde ah bir de gerçekleştirebilsem :(

3. Hedefleriniz var mı, varsa neler?

Çok fazla var. Ama bu soru için sanırım Ekim ayını beklemeliyim. Tamamlanmamış çok cümlem var. Bunda benim hatam var elbette ki bir gün yüksek lisans hakkında yazı yayınlamak istiyorum. Belki orada içimi dökerim. Atanmak, düzenli bir işimin olması en büyük hedefim dileğini de ekleyeyim ama.:)

4. İngilizce nasıl geliştirilir? 

Aslında üniversite döneminde Girls' Generation farklı videoları vardı. Korece konuşup İngilizce alt yazılı. Onların gruplarının kurulma aşamaları, şarkı tanıtımları ve katıldıkları programlar gibi. İngilizcem gelişsin diye izlememiştim ama sanırım alt yazılı farklı bir dilden özellikle çeviri kelime bilgimi geliştirdi. Friends ve How I met your mother dizisi ile İngilizce alt yazı devam edip konuşmalar ile biraz daha gelişti. İngilizce hocamız nankör bir dildir İngilizce. Onunla sürekli ilgilenmeniz gerekir yoksa unutursunuz derdi ki haklı olduğuna inanıyorum. Küçük not defterlerimde ilginç bulduğum İngilizce kelimeler ve cümleler bulundururdum şimdi yeniden başlamalıyım sanırım. YDS için puan artırımına ihtiyacım var ki o da başka bir dünya. Bir arkadaşım İngilizce'de yağmurun yere düştükten sonra ıslak mı kuru mu olduğuna kadar kural ezberletiliyor bizlere ama dil içten gelen duygularla konuşulmalı derdi. Korkmadan cümle kur gerisi mutlaka tamamlanır; derdi. 

Benim için cevaplaması keyifli bir mim oldu. Umarım sizler için de güzel bir hafta olur. Adana; meşhur capslar var ya hani dünya güneş arasında yeri diye. Hakikaten böyle. Nem oranı yüzde 90'ları görüyor. Temmuz ayı böyle olmamıştı. Sıcaklar; kelime anlamını fazlasıyla veriyor. Bir kova su üzerinize atılsa inanın anında kurur. Kış mevsimi tam bu noktada kendini özletiyor. 

Bu mimi yapmamış olan herkesi mimliyorum... Beklerim yorumlarınızı...








58 yorum:

  1. Aa benim mimim ama hiç ismim geçmiyor :( yine de elinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mimin yayılması güzel birşey :) Pastelden tarafından mimlenmiştim ben de muhtemelen sizin bloğunuzun linki onun yazısında vardır :)

      Sil
    2. Neden bu kadar gurur yaptığınızı anlamadım :) emeğe değer verilmiyor mu bu sayfada ?

      Sil
    3. emeğinize tabi ki saygım var sizin için de sayfanızın linkini ekledim. ..

      Sil
  2. Ortaçağ belgesel film edebiyat bende çok severim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tarih zengin bir kaynak aslında dönem filmleri ve edebiyatın farklı bir yeri var ben de :)

      Sil
  3. Ne kadar guzel olmus bu mim😍

    YanıtlaSil
  4. Okuması keyifliydi, kaleminize sağlık. :))

    YanıtlaSil
  5. çok keyifli bir mim olmuş dilerim her şey gönlünce olur canım benim sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay insAllah bu güzel dileğe çok ihtiyacım var 😊

      Sil
  6. Lovely post dear! Have a great week! xx

    YanıtlaSil
  7. Amazing post!! Thanks for sharing!!
    xoxo

    marisasclosetblog.com

    YanıtlaSil
  8. Great post.

    www.paginasempreto.blogspot.com.br

    YanıtlaSil
  9. hadiiiii ekim ayı gelsiiin istediğin olsuuun :)

    YanıtlaSil
  10. Keyifle okudum.Her şey gönlünüzce olsun...

    YanıtlaSil
  11. The photo is lovely. I, too, like English. I studied English at the university.

    YanıtlaSil
  12. Voaa Girls Generation 😍 ben de aynı şeyi BTS in videolarına yapıyordum. Tabi sonra dayanamayıp yine Türkçe altyazıya devam ettim 🤭

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok farklı programları vardı ikinci jenerasyon kız grupları arasında bence en eğlenceli grup olduklarını düşündüğümden bayağı takip etmiştim videoları 😊

      Sil
  13. Thank you for interesting and useful entry )))

    YanıtlaSil
  14. Anadolu liseleri ve İngilizce teorik dersleri diyorum ben hocamız çok fazla ayrıntılarla kuralları severdi ... Çok teşekkür ederim insAllah serin günler gelir bugünde asfalt erimiş denilecek bir sıcak var gerçekten 😊

    YanıtlaSil
  15. Hello!!
    Love it!!
    http://www.opecadomoraemcasa.pt/

    YanıtlaSil
  16. Güzel bir mim kalemine sağlık. Victoria dönemi benim de en ilgimi çeken ve sürekli araştırdığım dönemlerden biri :)
    İngilizce ile ilgili söylediklerine katılıyorum.
    Sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok ilginç bir dönem Jane Austen sanırım bu ilgimi baslatan benim de çok teşekkür ederim yorumunuz için 😊

      Sil
  17. Interesting post my dear, thank you for sharing :-)

    YanıtlaSil
  18. Meu amigo, eu sou mulher médica e tenho 02 filhos (casal de filhos) e já tenho uma neta.
    Agora não tenho objetivos.
    Mas devo ter tido quando era mais moça.
    Não sou de planejar coisas que não sejam realmente necessárias.
    Não tenho tempo livre.
    O tempo que tenho, me ocupo.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim yorumunuz için 😊 hedefler önemli olsa da sanırım en önemli şey hayatta sizi seven insanlarla bir masayı paylaşabilmek.

      Sil
  19. are you a K-Pop fan?

    #603 and follow me back. tq

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. I followed your blog 😊 thanks for your visiting my blog 😊

      Sil
  20. Hi ! Here I am on your blog ! I'm very happy, because in this way I can practice my English. Greetings to you !!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Thank You so much 😊 I followed your blog 😊

      Sil