31 Aralık 2019 Salı

2019 BİTERKEN 2020 UMUTLA


        2019 biterken 2020 umutla... Bu yıl beni yormaktan da beter adeta hayatımdan bezdirdi. Tekrarlayan hastalıklar, biten hastalıklar ve yeni çıkan hastalıklar... Onca uğraş verdiğim tezim; üzgünüm af gelirse yeniden gelirsin sözü ile bambaşka bir evrede kaldı. Alay edilmiş hatta özellikle yapıldığını düşündüğüm kötülükle bu kadar yakından tanışmamıştım. 
Bu seneden aldığım en önemli ders notlarım bu olmuştu. Tez uygulaması yaptığım okuldan izin bile alınmadığı gibi onca yıl kendi kendime tez yapmaya çalışan birisi pozisyonuna düştüm. Üniversite, sosyal bilim enstitüsü dinlemeyi bırakın bana bağırmakla meşgul olduğundan artık bir de akıl verme olayını atlamayayım tabi yeniden bir yüksek lisansa başlayacak gücümü de aldı. Boyun düzleşmesi yazdan bana yadigar olduğuna inanıyorum. 
Elimin uyuşması da cabası... Çok şükür, şükürsüzlük etmek istemem tabi ki ameliyat olduğumda uzakta olmasına rağmen yaşadığım şehirde olsa ancak bu kadar yanımda olur dediğim arkadaşlarım beni yalnız bırakmadılar. Çok fazla tecrübe edindim 2019'dan... Notlarım bu şekilde...
İşsizlik ki hala devam ediyor; bilişim öğretmeni olarak adalet biterken dikey geçiş sınavına girdim. Bunca umutsuzlukla pek iyi bir sonuç beklemiyordum ama ilk 10 bine girmişim ancak hukuk için ilk 2 bin gerekliymiş, kontenjanlar oldukça az. Bu arada anneme kızıyorum bebekken göbek bağımı okul bahçesine gömmüş artık annem nasıl gömmüşse okuldan çıkamıyorum...
       
Umduğum bir doğum günü bu yıl olmadı. Yaş aldım sevinci yerine yaşlanıyorum hüznü geldi. Aslında şu düşünce zihnimde yankılanıp durdu; "Bu yaşında iki üniversite, haksızlık,işsizlik, hayatında varmak istediğin o noktanın çok gerisinde olmak bu yıl fazlasıyla canını acıtıyor öyle değil mi!" Güzel şeyler olmadı mı? Oldu... Çocukluk alışkanlığı her yılı bir uğurla hatırlarım. Baktığımda beni gülümseten eşyalarla... Bu yıl da arkadaşımın doğum günü hediyesi olan müzik kutusu; her baktığımda gülümsetti. 

Şimdi gelelim 2020 yılına; herkese şimdiden mutluluklar ve harika güzellikler dilerken yapmak istediklerimin listesini bir kısmını en azından paylaşayım ki gerçekleşme konusunda daha bir ciddiyet gelsin :)

* Adana Ramazanoğlu Konağı
* Tarsus tarihi evler
* Hatay mozaik müzesi (Bu üç madde hemen görmek isteğim yerler)
*Hafta 1 kez bile olsa yüzmek istiyorum. Hem sağlık açısından hem de çok uzun zaman oldu havuz görmeyeli...
*Günlük yürüyüşlerini aksatmadan devam etmeyi diliyorum. Çok fazla yürüsem de sağlık yürüyüşleri pek yapamıyorum.
* Araba sür! Ehliyet aldığımdan bu yana 5 yıl geçti. Düşününce oldukça fazla bir zaman dilimi diyorum. Bir türlü elim aldıktan sonra direksiyona gitmedi. Bunda halkımızın çok aceleci oluşu daha sarı ışık yanarken korna sesleri, tek başına araba kullandığında mutlaka önünü kesmek isteyen magandalar olduğu için korkmam etkili. Böyle bir durumda ne yapacağımı bilemeyip, cesaretim hepten kaybolur korkusu ile bu yıl bu korkumun üzerine gitmek istiyorum. 
*Yazmak, yazmak ve yazmak... Bu yıl hikayelerim tamamlanmadı eksik paragraflarla beni bekliyorlar. Küsmek değil de sanki ruhumun bir parçası elime kalemi alamadı blog dışında. Umut ediyorum ki bu yıl daha fazla yazabilirim.
    Bu yıl karar almaktan ve aldığı kararları uygulamaktan korkmayan bazen kibarlıktan bazen de kırmamak için dahi olsa sevmediği hiçbir şeyi yapmadan, umudumla harika yazılar yazmak istiyorum. Hayatın kendisi bir hikaye; bu hikayeyi yazmak yorucu, kalp kırıklarıyla dolu biraz da hüzünlü zamanları içerse de inanıyorum ki kahkahalarla dolu, mutluluğun kelime anlamını dolu dolu yaşanılan, binbir renk barındıran zamanları işte bu yıl gerçekleşeceğine inanıyorum. Yeni yıl dileklerinizi beklerim... Sağlık, mutluluk ve huzur ile...


74 yorum:

  1. I wish you good health and much Happiness in 2020. Happy New Year!

    YanıtlaSil
  2. I wish you a 2020 full of good things for you and your family.
    From Spain I wish you Happy New Year!!🤗
    Greetings.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Thank You so much 😊 happy New York year 😊

      Sil
  3. Yeni yıl dileklerini yurtdışından bol miktarda almışsın ne güzel 😊
    Tüm yaşadıkların sana bazı ögretiler katmak, seni yoğurmak icin. Umarım yeni senede bu ağır sınavlarını atlatıp, eglenceli ve güzel zamanlara erişirsin.
    Kahkahalı zamanlar dilerim. 🤗🌷🎄

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim 😊 hepimiz için güzel bir yıl olsun ...

      Sil
  4. Yeni yıl hepimize en başta sağlık,huzur ve blog muhabbetliği versin !

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim 😊 güzel bir yıl olsun hepimiz için 😊

      Sil
  5. Yeni yıl sizler için sağlık, mutluluk ve huzurla dolu bir yıl olsun; Yeni yılınız kutlu olsun. Sevgilerle.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim 😊 mutlu yıllar dilerim 😊

      Sil
  6. ¡¡Hola!! Espero que el 2020 cumpla todos tus sueños. Besitos.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler yorumunuz için 😊 mutlu yıllar dilerim 😊

      Sil
  7. Hi, Camdandusler!,
    I hope you have a much better 2020 and a great new year.
    xoxoxo

    YanıtlaSil
  8. Hello!! Happy new year.

    Blessings!!

    YanıtlaSil
  9. Obrigada pela sua amizade.
    Mas eu não consigo entender bem as traduções que o Google faz.
    Por aqui dia que sua mãe enterrou seu bebé e que você está desempregada. Será que a tradução está correta?

    Já perguntei algumas vezes em que cidade você mora e você nunca respondeu.
    Beijo (kiss),

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Google çevirisi biraz garip çeviriler yapabiliyor haklısınız, Adana'da yaşıyorum Akdeniz'e kıyısı olan bir şehir daha önce de söylemiştim aslında 😊

      Sil
  10. Mutlu yıllar diliyorum.Tez konusunda güzel bir yıl olmamış ama bu yıl daha güzel geçer umarım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım çok teşekkür ederim 😊 2020 harika bir yıl olması dileğiyle 😊

      Sil
  11. Happy New Year! Wishing you a year of success and good health.

    YanıtlaSil
  12. Happy new year, I wish you all the best!
    xx

    YanıtlaSil
  13. Eğitim ve iş hayatında hak ettiğin değeri gördüğün ve tüm sağlığın şifanın seninle olduğu
    ,kolaylık dolu nefis bir yıl dilerim sana😍

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim 😊 umuyorum ki bu yıl harika geçer...

      Sil
  14. 2019'un bana öğrettiği en önemli şey sağlık. Sağlıklı oldun mu gerisi bir şekilde geliyor. Umarım 2020 tüm bu kötü anları unuttaracak güzelliklerle gelir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle, sağlık ve sağlık 😊 diğer herşey bir adım gerisinde kalıyor .... Umarım bu yıl güzel anılarla ve anlamı olan zaman dilimlerinin hediyeleri ile geçer, mutluluk sevinç gibi 😊

      Sil
  15. Auguroni, e in bocca al lupo per tutto ☺️❤️

    YanıtlaSil
  16. The main lesson I learned in 2019 was to appreciate every moment in my life. After undergoing surgery for my breast cancer, and being uncertain whether or not I would be clear, I decided the best way forward was to fully immerse myself into my life and it's varied experiences.
    So far, it seems to be working...:))

    Here's hoping 2020 brings you all the health and happiness you are longing for...

    with lots of love and hugs xxx

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Get well soon, 2019 has been a very difficult year. Wish You healt and hapiness from 2020 😊

      Sil
  17. 2019 também foi um ano que não me deixou saudades, com sucessivos problemas de saúde da minha mãe que tomaram muito do meu tempo... e me deixaram bastante abalada... pois houve uma fase que era um problema para ela se alimentar, quando este numa fase mais problemática de insuficiência respiratória...
    A tradução do Google, não facilita... mas já deu para me aperceber, que tem tido bastantes problemas de saúde, Asli, e que dos exames que fez para a universidade ainda não obteve a resposta pretendida!...
    A vida é assim mesmo, infelizmente... sempre nos testando, com muita contrariedades e dificuldades... e muitas vezes, nos mostrando, que os planos que temos para a nossa vida, não são exactamente os mesmos planos que a vida tem para nós... pelo que a vida, também nos mostra muitas outras possibilidades... não se desmotive, Asli, continue tentando fazer o que pode, e o que mais o motiva... e ao mesmo tempo sempre ponderando outras alternativas, que se lhe proporcionem entretanto!
    Um beijinho! E que 2020 seja bem melhor para todos nós! Com muita saúde, acima de tudo... pois havendo saúde, tudo o mais lá vai surgindo por acréscimo, de uma forma ou de outra!
    Tudo de bom! Feliz Ano Novo!
    Ana

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Farklı bir dilden çeviri çok zor biliyorum ama yaptığın yorumlar her zaman mutlu ediyor 😊
      annenize çok geçmiş olsun sağlık olduğu sürece gerisi gelir dediğiniz gibi ...

      Sil
  18. Well Happy New Year to you too :)
    Fifty Shades Fashion Blog

    YanıtlaSil
  19. nice post...
    thank you for sharing

    YanıtlaSil
  20. Beautiful post, dear! I love your blog so much!
    Have a nice day!
    xoxo

    leylland.blogspot.com

    YanıtlaSil
  21. ay haklısın, bu yılın sevimsiz geçti yaa, hadi bu yıl tez ve iş olsun önceliklee, sen de neşelen, sağlığın da iyi olsuuun. o liste de güzel ki, yüzmek, yazmak, gezmek olsuuuun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle 😊 umuyorum ki harika bir yıl olur ...

      Sil
  22. It seems a great book with very interesting caracthers. I am looking for these books here in Italy but sadly I can't seem to find them...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Lord of Flies, I think this comment for previous article...😊

      Sil
  23. Happy 2020 my friend! I hope you'll achieve all these things in the New Year!

    YanıtlaSil
  24. Happy New Year everyone!

    YanıtlaSil
  25. Happy New Year! Wishing you good health and success.

    YanıtlaSil
  26. Happy New Year 2020! I wish you happiness, strength to face all adversities and good health 💪🏻😎

    YanıtlaSil
  27. Happy New Year 2020, dear! All the best for the new year.

    YanıtlaSil
  28. 2019 yılı ait olumsuzlukları geride bırakıp yeni gelen 2020 nin fırsatları olarak görmelisin bunları. 2020 sağlıkta, okulda, iş hayatında başarı en çok da mutluluk getirmiş olsun sizin için.

    YanıtlaSil