22 Mart 2020 Pazar

ALL THE BRIGHT PLACES



"Günleri değil anları hatırlarız"
 filmden küçük bir alıntı ile başlamak istedim. Son zamanlarda günler en küçük parçalarında nefes almaya çalışırken dünyanın belirsizliğinin yorucu yükünü umuda bırakmak istiyorum.  ALL THE BRIGHT PLACES filmini de izler izlemez yorumlamak istedim. Benim için mükemmel olmasa da en azından izlediğim 108 dakikaya değdiğini hissettim. İzlemek istediğim filmler listesine tesadüfen giren bu filmi izlemenizi tavsiye ederim.

Film; bir kitaptan uyarlama. 
Son zamanlarda kitaptan uyarlamalar gerçekten arttı. Bilmiyorum benim gibi düşünenlerden misiniz ama kitaptan uyarlamalar ne kadar harika olsa da kitabın hissini vermiyor. En önemli sebebin hayal gücümüz olduğuna inanıyorum. Yazar son kelimesine kadar kitaba yön veren olsa da o son noktadan sonrası bizlere yani okuyuculara kalıyor; bizim hayal gücümüzün oluşturduğu dünyaya. Kitapları değerli kılan da bence bu durum; 
tek bir kitapta anlatılan dünya okuyucuların dünyasına dağılırken bin parçaya bölünmüyor aksine anlam kazanıyor. Filmleri ise yönetmenin gözünden izliyoruz biraz da oyuncuların inandırıcılığına kalıyor. 

   Filmi izledikten sonra kitabı okumalıyım dedim kendime. Jennifer Niven'ın çok satan romanından uyarlanan All The Bright Places; Violet Markey ve Theodore Finch'in hikayesine dayanıyor. Aynı lisedeki
 iki farklı karakterin umulmadık bir şekilde karşılaşmaları ve birbirlerinin hayatlarına dokunmaları ile zamanı unutuyorsunuz. Violet ve Finch ikisi de geçmişlerindeki acıları, duygusal ve fiziksel yaralarıyla mücadele eden karakterler... Violet sessizce toplumdan uzak durmayı tercih ederken Finch yaşamda kalabilmek için sebeplerini bulmaya çalışır ve bunları küçük post-itlere yazar. Öncesinde karşılaşmış olsalar da en küçük yerlerin
 ve anların dahi bir anlam ifade edebileceğini keşfettikleri okul projesinde bir araya gelirler.

 Aşkı bulurken dram, zihinsel kaygıları ve kederi göreceksiniz.Violet Markey bir trafik kazası sonrası ailesinden önemli bir insanı kaybetmiştir. Elle Fanning bu rol için uyumlu olmuş. Finch zihinsel kaygılarla ve kederle mücadele ederken cesur davranmayı ve bulunduğu sınırların dışındaki hayatı anlamaya alışan bir 
karakter olarak Justice Smith tek kelimeyle harika olduğunu düşündüm. Filmin sanat yönetmenine ise hayran kaldım. Karakterler dışında doğanın güzelliği; farklı yerlerin ve özellikle sonbahar mevsimin ruhunun hissettirilmesi; hani arabayla gidersiniz ve yanı başınızda kimse olmasa dahi pencerenizden usulca gelen o rüzgarın size fısıldadıkları sonrası varacağınız noktadan çok yolda olmayı seversiniz ya bu film de öyle işte. 

Ama mental problemlerin daha fazla
 hissettirilebileceğini düşündüm Finch karakteri için. Mükemmel giden bir durum sonrası bir anda tepetaklak olan o ruh halini hissemedim. Filmin ilk yarım saati Finch en fazla çabalayan iken Violet'e okların çevrilmesi kısmının daha ince işlenmesi gerektiğini düşünüyorum.
 Filmin hikayesi bu iki karakter; anlamlı en parlak yerler ve o yerlerin iki karakterin de üzerindeki duygu değişimleri, yolda ilerlemekten artık korkmayan ve ruhunun ağırlığı altında ezilen bir diğer karakter.

Benim puanım bu filme 5 üzerinden 4.5 ; şimdilik yorumlarım bu kadar beklerim yorumlarınızı...  

104 yorum:

  1. Yorumunu okuyunca epeyce merak ettim, izleme listeme ekliyorum ❤️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel filmler izliyorum bu ara sanırım listemdeki filmleri bitirebilecegim 😊

      Sil
  2. I saw the trailer and it looks promising.
    Can't wait to watch it after saw your review :)


    xx
    Amira
    www.theamiraword.blogspot.com

    YanıtlaSil
  3. Um filme que me parece muito bem! :)
    -
    Entre trajetos árduos ...
    -
    Beijos e um Domingo
    Poderá visitar também:
    -
    Outras realidades...[ Poetizando e Encantando ]
    Obrigada. Vai tudo ficar bem

    YanıtlaSil
  4. I didn't know this movie or this book.
    Thank you for your review.
    Kisses

    YanıtlaSil
  5. Listemde benim de sadece dram olduğu için şu sıralar izlemesem daha iyi diye düşünüyorum moral olarak zaten pek yüksek anlarda değilim :( Ama sen beğendiysen ben de severim diye düşünüyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anlıyorum... Ben dizi açısından kahkaha attıracak bölümleri yeniden açıp izliyorum hatta bugün Avrupa yakasına başlasam mı dedim 😊 ama güzel bir film özellikle film çekim alanlarının oluşturduğu o manzaraları ayrı bir sevdim 😊 hani gidip bende karakterlerin gezdiği yerlere gitmek isterdim...

      Sil
    2. Görsel zevk mii en sevdiğim. Şu sıralar gerçekten herkesin morale ihtiyacı var. Ben de güleyim diye How I Met Your Mother izliyorum ama şansıma onda bile dram bölümlere gelmişim ühühühühü. Onun dışında Leyla ile Mecnun'a bakıyorum ara ara iyi geliyor :)

      Sil
  6. Selam.
    Bende geçtiğimiz hafta izledik. Arada kaldığım bir film. Tavsiye edeceklerim arasına giremedi.
    Lakin değindiği konuya bakarsak yabanada atılacak bir konu değil. Özellikle yalnızlık hissi...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İzlediğime değdiğini düşünüyorum ama haklısınız eksikleri hatta bence boşlukları olan durumlar var özellikle Fin karakteri için 😊 film 2 saat olsa belki biraz daha analiz yaptırsa dedim kendi kendime ... İşte bu yüzden romanları daha çok seviyorum kendi açımızdan biraz daha detay var ama filmin mekansal anlamdaki o fotoğrafik görüntüleri sevdim anlattigi konu günümüz problemleri açısından çok önemli ve iki karakterlerin birbirlerinin hayatlarina değer vermesi güzeldi 😊

      Sil
  7. Kitaplardan daha çok film yapmasınlar ama...bir yerden sonra sanki büyüsünü yitiriyor gibi hissediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende katılıyorum 😊 tek istisnam yüzüklerin efendisi serisi... Kitap yerine film diyorum...

      Sil
  8. The film is really interesting! Thank you!

    YanıtlaSil
  9. During this time it is good to stay home to watch movies or read books to avoid going out more often. Stay home and stay safe.

    YanıtlaSil
  10. I don't know it, thanks for sharing

    YanıtlaSil
  11. Thanks for your visiting my blog...

    YanıtlaSil
  12. Sounds like a great movie. Thanks for the recommendation.

    YanıtlaSil
  13. looks like a great movie! will check it out
    I hope the condition in Turkey gets better
    Hope you stay healthy and safe
    xoxo
    style frontier

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Thanks for your comment 😊 I wish to world healty and hapiness...

      Sil
  14. I will watch it this week!

    YanıtlaSil
  15. Saya jadi penasaran seperti apa filmnya
    Jadi ingin menontonnya

    YanıtlaSil
  16. Hola preciosa!
    Bonita película.

    ❀ Fantasy Violet ❀
    Besotes! 💋💋

    YanıtlaSil
  17. I don't know this one :-)

    YanıtlaSil
  18. sound great movie...I will find it out

    YanıtlaSil
  19. ne güzel konuymuş yaa, görüntüler de iyi belli, izlerim, tenk yuuu :)

    YanıtlaSil
  20. Gracias por compartir esta información!!
    Besos!!

    YanıtlaSil
  21. Ótima postagem!
    www.achatadebatom.com

    YanıtlaSil
  22. Nice review ..
    I'll seeing this film.

    Thanks for sharing.

    YanıtlaSil
  23. Good review. Happy Tuesday.

    YanıtlaSil
  24. waw... nice article my friend.

    YanıtlaSil
  25. Güzel bir filme benziyor izlememiştim bakayım ben de😍

    YanıtlaSil
  26. A really great review...many thanks!😊😊

    Have a good day...and be safe.

    Hugs xxx

    YanıtlaSil
  27. Hi
    Looks like a great movie!!
    xoxo

    marisasclosetblog.com

    YanıtlaSil
  28. A great review indeed, thanks for sharing!

    YanıtlaSil
  29. Hi, Camdandusler!,
    I would like to see this film soon *.*
    Thanks for the review!
    xoxoxo

    YanıtlaSil
  30. Great post, so nice and interesting, love it! 

    YanıtlaSil
  31. Emeğinize sağlık, listeme alayım bende :)

    YanıtlaSil
  32. I don't know this film. It looks interesting.

    Kisses

    YanıtlaSil
  33. Nice post.

    www.paginasempreto.blogspot.com.br

    YanıtlaSil
  34. Bela narrativa.
    Um abraço iluminado neste momentos mais isolados.
    Megy Maia 😊

    YanıtlaSil
  35. Já vi o filme, minha amiga "Turkei".
    Não foi dos meus preferidos mas é uma boa história.
    Beijo,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim yorumunuz için 😊 Türkiye'den selamlar..

      Sil
  36. It's on my lists of movies to watch!
    I hope I like it as much as you did :)

    YanıtlaSil
  37. I love Elle Fanning!! I would love to watch the movie and read the book:)

    akiko

    YanıtlaSil
  38. Fiquei curiosa quanto ao livro e ao filme que ainda não conhecia... vou anotar... talvez quando o mundo voltar à normalidade, compre o livro. Por enquanto cinemas e centros comerciais, lojas, estão fechados. Só supermercados e farmácias, e outros serviços essenciais estão funcionando! Todos os espaços de lazer estão fechados!
    Beijinhos
    Ana

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evde kalmak biliyorum bu süreçte zorlayıcı olabilir ama zamanınızı güzel ve verimli geçirmek için filmler oldukça iyi 😊

      Sil
  39. Ainda não conhecia, mas parece-me ser muito o meu género :)

    YanıtlaSil