27 Ocak 2022 Perşembe

RADYO TİYATROLARI



Lise yıllarını özlüyor musunuz? O kadar yaş aldım mı bilmiyorum ama özlüyorum. Alışkanlıklarımı ders çalışırken dinlediğim radyo tiyatrolarını. Çok fazla tiyatroya gidemedim biraz pişman olsam da radyo tiyatroları benim için anlamlıydı. Gece yarısından sonra birden tiyatroya geçen yayınlar, o zaman ki gece sessizliğinde arkadaşlarımdı. Doktor Jivago aklıma ilk gelse de Müjdat Gezen'in sesinden başka tiyatrolar da dinlemeyi severdim. Edebiyatın her çeşidini seviyorum. Kitap okumak benim için alışkanlık değil hayatı, insanları dinlemek hayata farklı pencereler açmak. Tiyatronun ise başka bir büyüsü var.  Lefkoşa'daki anılarımda da radyo var hatta radyo tiyatroları. Dolmuş bizdekilere benzemese de bir çeşit zaman makinesi gibiydi benim için. Girne yolunda açılan radyo tiyatroları beni gülümsetirdi. Zamanın gerisindeki detaylar geleceğe güzel bir alışkanlık şeklinde kalsaydı keşke...


Bu küçük radyo, zamanın teknolojiyle oldukça uyumlu. Telefon ile bağlantı sağlayabiliyor, şarj edilebiliyor ve pilli de. Çok şirin değil mi !!! Kuzenime doğum günü hediyesi olarak görünce çok hoşumuza gitti. Amazondan satın aldık bizde. Hızlı ve korunaklı geldi. Fiyatlar sürekli bir artış gösterdiği için aldığımız fiyat şu an için iyi geldi. Kullanımı da oldukça pratik. Teknolojinin hayatımızı dört bir koldan sardığı bir dünyada adeta bir tebessüm...

Sizleri de gülümseten detaylar var ise şu sıra yorumlarınızı bekliyorum ... 

59 yorum:

  1. radyo hala hayatımda var ama lise yıllarımda 22:45 arkası yarınlarda dinlediğim romanları özlüyorum ... sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Anche io adoro il teatro, ma purtroppo da noi in radio o tv ne passa pochissimo!

    YanıtlaSil
  3. It's a lovely radio. I think your cousin was glad to get the radio.

    YanıtlaSil
  4. Saatleri Ayarlama Enstitüsü'nü sevmiştim ben de. Güzeldir radyo tiyatroları.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle:) teşekkür ederim yorumunuz için...

      Sil
  5. Very amazing post
    Thanks for sharing
    Kisses ♥

    YanıtlaSil
  6. Muito bem. O saber não ocupa lugar! :))
    -
    No silêncio do tempo...

    Beijos, e uma excelente tarde!

    YanıtlaSil
  7. Non ascolto più la radio da tanti anni - quando ero giovane anche a me piaceva tanto ascoltare alla radio sia musica che i romanzi e opere letterarie. Tanti anni sono passati non ho idea se li trasmettano ancora, alla radio, non credo però con la Tv. Un saluto

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Radyo tiyatroları, edebi eserlerin uyarlanması dinlemeyi özledim sanırım. Artık toplu tasimalarda bile radyolar dinlenilmiyor ...

      Sil
  8. I love listening to the radio.

    Beijinhos.
    http://www.opecadomoraemcasa.pt/

    YanıtlaSil
  9. I don't really miss anything from my high school years. I'm even happy they're over.

    YanıtlaSil
  10. That's a cute radio! Have a fun weekend!
    xoxo
    Lovely
    www.mynameislovely.com

    YanıtlaSil
  11. Radyo tiyatrolarını ben de çok severim, internetten bu aralar sıkça dinliyorum özellikle mutfakta iş yaparken, eski sanatçıların zarifliğine de yeniden hayran oluyorum.

    YanıtlaSil
  12. I don't miss my high school years, but I remember that at that time I really liked listening radio.

    YanıtlaSil
  13. What a cute little radio! I like the retro vibe! :) I used to listen to the radio a lot as a kid, I only really listen to it now in the car driving the kids around!

    Hope that you are having a wonderful weekend :)

    Away From The Blue

    YanıtlaSil
  14. Beautiful radio.
    Thanks for sharing.

    galerafashion.com

    YanıtlaSil
  15. Oh, that radio seems so wonderful!!
    Love the product design, too!
    Thank you for sharing<3

    akiko

    YanıtlaSil
  16. kıbrıs anıları hoşmuş :) radyo ne güzel öyle nostaljik havası var :) nette var radyo tiyatroları, bazen dinliyom :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok fazla anım var Deep , KKTC de toplu taşıma olmadığı için az sayıda dolmuşlar var ki onlarda belirli bir noktada inip 20 dk ki en az yürümek zorunda kalırdık. Okul otobüsleri daha rahattı ama bindiğimde bir anda zama tünelinde gibi Müşfik Kenterin seslendirdiği bir eserin içinde buluverirdik :)

      Sil
  17. lise yıllarını özlüyormusun sorunuza caın gönülden evet
    radyo vazgeçilmezim yatılı okudugum için akşamları candaşımdı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kuşak farkını şimdiden hissedecegimi düşünmezdim ama yeğenlerim okudukları kitap sorduğumda aldığım cevaplar üzüyor. Klasik eserler sanki onlar için çok uzakta ... teşekkür ederim yorumunuz için:)

      Sil
  18. Lise yıllarım sanırım hayatımin en güzel en sevdiğim yıllarıydi. yüzümüzü gerçekten güldüren dostlukların en güzel yılları. Doğallığın 0 çıkarın olduğu...

    YanıtlaSil
  19. Love your review as always ))

    YanıtlaSil
  20. Hello!! Amazing post, thanks for sharing it.

    Blessings!!

    YanıtlaSil
  21. Adorei o seu post!
    www.achatadebatom.com

    YanıtlaSil
  22. Oh, it's always good to have a radio. Especially, in bad weather and snowstorms. But I love listening to NPR the most. Especially, on Sunday afternoons. It was on an Irish radio show that I found out what mouthmusic was and I have loved it ever since.

    YanıtlaSil
  23. I was raised listening to the radio and still now I love listening to funny talkshows while traveling with my car. That being said, I have never liestened to a Radio theater bit I would really love to, I guess that radio theater gave birth to audio books in the end...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Absolutely I agree :) thanks for your comment...

      Sil
  24. Ainda hoje o rádio está muito presente na minha vida! Acordo ao som de um... que também serve de relógio e despertador...
    Adorei esse que nos mostra, que tem tantas linhas dos rádios antigos! Lembro-me que os meus avós tinham um em tamanho grande e que em muito me fez lembrar esse, em ponto pequeno... mas que é verdadeiramente adorável!
    Foi uma excelente aquisição! Beijinhos!
    Ana

    YanıtlaSil