11 Eylül 2018 Salı

ENDİŞE BİTER Mİ?


Endişe biter mi? Yaz boyunca kendime sorduğum en önemli soru idi. Endişe biter mi? Gelecek kaygısı, işimin olmaması, yüksek lisansımın bitmemesi, adalet alttan derslerimin kalması o kadar çok sınava girdim ki... Güzel bir yaz olmadı dersem nankörlük etmek istemem. Ama artık bir yazımın dolu dolu; sınavsız harika anılarla geçmesini istiyorum. Umut ediyorum. Bu yıl üniversite sınavına girmiştim. Lisansı bitirdiğim okulumun hukuk fakültesini kazandım ve kayıt yaptırmadım. Nasip değilmiş demek ki. Ütopik bir fiyat artışı ile sadece gidiş geliş yapsam dahi beni mali olarak sarsacağını düşündüğümden mantık ağır bastı diyelim. Çoğu zaman hayatta doğru şeyleri yapmak için artı ve eksi terazisini kurmak çocukluk alışkanlığı gibi. Bu sefer eksiler değil büyük bir eksi ağır bastı. Ne yapalım...
 Bu yıl ki hayat mesajım belki de bitirmem gerekenleri bitirip sürekli geriye bakmaktansa ileriye bakmaktır. Bazen kendimi How I Met Your mother dizisindeki Ted' e benzetiyorum. New Girl dizisindeki Nick Miller da olabilir. İki karakterinde vazgeçmeden umut konusunda tüm hayal kırıklıklarına rağmen devam etmeleri ve sürekli bir mesaj beklemeleri...
 Notlarım; düşlerinde camdan olup kırılabileceğinin tüm gerçekliğine rağmen vazgeçmemek, demiş ve üç nokta eklemişim sonuna. Zor olan devam edebilmek değil nefes aldığın duraklarda bıraktıklarının senden çok fazla şey eksiltmemeleri derdim. İnsan düşe kalka büyüyor. Düşe kalka eksiliyor. Eksildikçe daha az kırılıyor mu? Öyle olmuyormuş. Hangi yaşta olursa olsun hayal kırıklıkları can acıtıyor.
Yeniden iş arayışları başladı. 2018 benim için çok harika geçmedi. 2019 umarım daha verimli ve güzel geçer. Yeni kararlar almak yeni bir benlik bulmak değil. Özdekini iyi değerlendirmek ve zaten var olan umut çiçeğini biraz olsun büyütmek ile alakalı.
Sonbahar ilmik ilmik işlenirken ruha bu fotoğraf bir zaman yanılsaması fotoğrafı. Instagram sayfama da koymuştum bu fotoğrafı; hikayesi olan bir yerin küçük parçası. Zamanın öncesinin yorgunluğunu taşırken yaz renginin canlılığında.
Sonbaharın rengine aşina olma vakti şimdi... Beklerim yorumlarınızı...


17 yorum:

  1. İnsan yaşadığı sürece, hele de geçiş döneminde yaşayan insanlar için endişe hiç bitmez. Üniversite bitiren bir çok kişinin başından geçen bir şeydir iş arayıp bulamamak. Bende 99 da üniversiteyi bitirdiğimde aynı endişeleri, aynı eksilmeleri en az iki yıl süre ile yaşamıştım. İşe girebildiğinde, isteklerin yerine geldiğinde, arzuladığın hayatı işe buldum dediğinde sanma ki endişeler bitiyor. Yalnızca kıyafet değiştirip bizimle yaşamaya devam ediyor.
    En son umut ölür der Aliya İzzetbegoviç. Umudunu yitirmeden, endişelerini varoluşun birer süsü bilip yürümeye devam et sen.

    YanıtlaSil
  2. Haklısınız bazen insan yorgun hissediyor böyle zamanlarda yazmak iyi geliyor gerçekten yürümek artık bir alışkanlık oldu diyorum ben 😊 teşekkür ederim güzel yorumunuz için 😊

    YanıtlaSil
  3. heeey tamam tamam o geride kalması gereken her şeyi bırakcan ki geride demek ki biraz daha zamanın varmış senin yaa sabır hadii, yüksek, dersler, iş tabikide bitcek hepsisiii görcen kiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cidden çok teşekkür ederim 2018 hiç iyi geçmedi insAllah 2019 güzel geçsin ya en azından ileriye daha güvenle bakabilmek için 🙋🙋🙋

      Sil
  4. Great post dear! Photos are amazing!

    YanıtlaSil
  5. Bence Endişe bitmez Bitemez biterse umut edemeyiz hayal edemeyiz ve çabalamayı bırakırız zor ama onla yaşanmalı .. ( https://serifeglr.blogspot.com/ Takipteyim takip ederseniz çok mutlu olurum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim 😊 bloğunuza uğramayı isterim elbette

      Sil
  6. 2019 umarım güzellikleri ile beraber gelir hepimize geleceği zaman :) düşlerin camdan olmasını ben de kısa bir zaman önce yaşadım hissederek okudum diyebilirim ama çok şükür atlattım etkisini :D (en azından öyle umuyorum) :)) güzel günlerr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim bende umuyorum bazen insan yoruluyor böyle zamanlarda yazmak ve empati yorumları ile daha mutlu oluyor insan 😊 hepimiz için 2019 harika olsun

      Sil
  7. Great post dear.
    If you want to follow each other write me on my blog.
    https://belyfashionadress.blogspot.ba/?m=1

    YanıtlaSil
  8. Interesting post. Thanks for sharing.

    Kisses

    YanıtlaSil