5 Nisan 2020 Pazar

ÇOCUKLUĞUMDA SEVDİĞİM ÇİZGİ FİLMLER(MİM)


Sevgili düstasarımcısı beni çocukluğumda sevdiğim çizgi filmler mime davet etmişti. Uzun zamandır da mim yazmadığım için çok teşekkür ederim. Aslında herkes benim de izlediğim hatta televizyonda yayınlanması için heyecanla beklediğim çizgi filmleri paylaştı. Şirinler, Vikingler, Jetgiller ki bana geleceğin gerçekten de bu çizgi filmdeki gibi uçan arabalar, oradan oraya ışınlanmalar ile olacağını hayal ettiren çizgi filmdir ve Heidi... Ama çocukluğumda hatırladığım izlemekten vazgeçemediğimden de öte yayınlanması kesilince üzüldüğüm çizgi filmleri paylaşmak istedim.

                           YEŞİLİN KIZI ANNE




 Bu diziyi Kanal D'nin yıllar önce yayınlandığını hatırlıyorum. Okuldan dönüşte sanırım 9-10  yaşlarındaydım. Saat 16.00 dan sonra yayınlardı. Bazı anılarım aklımda çok canlılar. İsim hafızası bu arada çok iyi olan birisi değilim. Ama olaylar aklımda detaylı kalır. Bu dizinin de Anne 'nin şehirde okumak için burs alıp gittikten sonra birkaç bölüm daha yayınlanıp kaldırılması çok üzmüştü. Bu ara bir Anne dizisi var biliyorum. Hiç izlemedim ancak bu çizgi filmin dizisi olduğunu düşünürken araştırdığımda kendi izlediğim çizgi filmi de buldum. En kısa zamanda yayınlanan Anne dizisini de izlemeyi istiyorum. Anne Shirley yetimhanede büyüyen neşeli ve hayat dolu bir kız. Cutberth ailesinin yanına gönderildiğinde bayan Marilla önce yadırgasa da daha sonra ailenin yeri doldurulmaz bir üyesi olur. Anne'e dikiş dikmeyi öğrettiğini hatırlıyorum. Anne, Diane ile yakın arkadaştır. Diane biraz daha çekingen bir karakterdi. Gilbert yakışıklı, biraz dalgacı ve  büyüdükçe olgunlaşan karakterlerdendi. Yaptığı fedakarlık hala aklımda... 

            Ay Savaşçısı
                                                  

TRT saat 15.30 kuşağı çizgi filmi. Ne severdim izlemeyi. Yayınlamayı kesince TRT'de o kadar üzülmüştüm ki.

Usagi Tsukino; animenin en önemli karakteri. Kalbi saf sevgi ile dolu fazlasıyla sulu gözlüdür. Ay Savaşçısı olmak yerine sıradan bir öğrenci olmayı istese de zamanla bu gücü nasıl kullanacağını anlar. Notlarım:
Smokinli Şövalye(Mamoru); Ailesini trafik kazasında kaybettikten sonra geçmişi hatırlayamaz. Zamanla o da gezegen savaşçılarının yanında savaşır. Yaşça Usagi'den büyüktür. Usagi ile olan aşkları sevimliydi. 
Ami(Merkür Savaşçısı); Grubun en zekisi ve grubun beynidir. Aynı zamanda da okul birincisidir. Suyu kontrol edebilmektedir.
Rei(Mars Savaşçısı); Tapınakta büyükbabası ile birlikte yaşamaktadır. Kötü güçlerin varlığını hissetmekte ve ateşi kontrol edebilmektedir.
Makato(Jüpiter Savaşçısı); Çok güzel yemek yapabilmektedir. Usagi ve diğer kızların okuluna sonradan transfer olmuştur. Şimşek gibi doğa güçlerini kontrol etmektedir. 
Minako(Venüs Savaşçısı); Oldukça tatlı ve iyimserdir. Şarkı söylemeyi çok sever. Aşkın ve sevginin savaşçısıdır. 

Daha sonra uyanan Neptün, Satürn, Plüton, Uranüs gibi savaşçıları da animenin devamındaki karakterlerdir. Benim için Usagi sevimli bir karakter olsa da Mars Savaşçısını çok severdim. Aslında tüm savaşçıların birbirini tamamlaması, zor durumlarda birbirlerine olan sadakat ve sevgileri; savaşçı olarak sevgi ve adalet için mücadele etmeleri ile güzeldi. Daha sonra internetten devam niteliğinde olan bölümleri izlesem de sanırım o zamanki mutluluğu, heyecanı alamadım. Saatini beklemek, o meşhur giriş müziğini dinlemek çocukluğumun güzel anılarıydı. Bu mimi yapmak isteyen herkesi davet ediyorum. beklerim yorumlarınızı...


110 yorum:

  1. Bom dia tudo bem? Estou te seguindo no seu blogspot. Vc pode me seguir no meu Blog? https://viagenspelobrasilerio.blogspot.com/?m=1

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Takip listesinde göremedim blogunuzu ancak sizin bloğunuza uğramayı isterim teşekkürler yorumunuz için 😊

      Sil
  2. What memories!
    I was a total fan of Candy Candy!
    Good post.
    Hugs

    YanıtlaSil
  3. Ay savaşçısı bir müddet yayınlanır sonra biter zaman girer sonra tekrar yayınlanır en baştan ama ek bölümler gelirdi.Tüm bölümlerin tek seferde verilmesi birkaç sezon sürmüştü:) yine de verilmeyen sahne ya da bölüm mü bilmiyorum olduğunu görmüştüm.Sıkı takipçisiydim ben de :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 😊 candy de boyle olmuştu verilmeyip yeni bölümler yeniden başlatılmıştı yıllar sonra onunda merak ettiğim bölümlerini izlemistim. Ay savaşçısı, şeker kız candy güzel anımelerdi 😊

      Sil
  4. Existem séries que deixam sempre saudades! Gostei de ler!
    -
    Silêncios que me tocam a alma.
    -
    Beijo e um excelente Domingo

    YanıtlaSil
  5. Io guardavo Lady Oscar che tuttora mi piace molto!

    YanıtlaSil
  6. Thank you for amazing post!

    YanıtlaSil
  7. I don't know these ones. I used to watch Pokemon haha!

    YanıtlaSil
  8. Bu çizgi filmleri hatırlamıyorum, sanırım yaşım yetmedi :))) Çok güzel dizilere benziyorlar. Elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay savaşçısı yeni versiyonunu o zaman tavsiye ederim size 😊

      Sil
  9. ¡¡Hola!! Algunas de estas series también son de mi infancia, como Heidi, También he visto otras como Los Pitufos, aunque ya era un poquito más mayor, pero todavía niña. Mi favoria era Candy Candy, no me la perdía por nada. Besitos.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şirinler, heidi, candy 😊 birkaç nesil tarafından sevilen çizgi filmler değil mi 😊

      Sil
  10. Gracias por compartir información!!
    Besos!!

    YanıtlaSil
  11. Ay savaşçısını ben de çok severdim :)

    YanıtlaSil
  12. I love Sailor Moon! My all time favorite anime :D

    YanıtlaSil
  13. I love saillrmoon and Usagi is my favorite

    YanıtlaSil
  14. sailor moon will always be in my heart!! i love it sm! hehe, stay safe ya.

    YanıtlaSil
  15. Saloir moonu hatırlıyorum gibi 😊

    YanıtlaSil
  16. i used to like Donald Duck and best was Tom & Jerry!!
    New post on My Blog | Instagram | Bloglovin

    YanıtlaSil
  17. My daughter saw them when she was a child.

    YanıtlaSil
  18. I love to watch cartoon until now.
    Your cartoon sound good...

    # Stay safe, healthy and virus free

    YanıtlaSil
  19. Ay Savaşçısııı :D Tuvalet kağıdını kalemin ucuna sarıp etrafımızda döndürürdük biz ya, o aklıma geldi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Stickerlarını defterlerime yapıştırırdım ben de 😊

      Sil
  20. I was born in 1975, so I don't know thos cartoons... ;-)

    Kisses

    YanıtlaSil
  21. My favourite cartoons are Sponge Bob Squarepants and CatDog.

    Happy Monday!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Catdog ... I can't remember this cartoon 😊 thanks for your comment...

      Sil
  22. I love the Candy girl!
    xoxo

    marisasclosetblog.com

    YanıtlaSil
  23. Ay savaşçısı efsaneydi gerçekten. Okuldan eve koşarak giderdim izlemek için. Trt 1 kaldırarak benimde kalbimi kırmıştı tabi izleyen her çocuk gibi.. Sonra bende bu yaşımda hepsini İnternet üzerinden izledim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumlara göre tüm dünyada sevilen bir anime olduğunu anladım 😊 gerçekten de güzeldi izlemek heyecanla başlamasını beklemek ...

      Sil
  24. Çizgi filmleri hatırladım ama çok izlemedim biz daha çok robotlu heman li filan olanlarını izliyorduk :) emeğinize sağlık mim için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. He Man çok az hatırlıyorum ben de 😊 teşekkür ederim yorumunuz için 😊

      Sil
  25. my favorite movie sailor Moon

    YanıtlaSil
  26. Çoğunu ilk defa gördüm... Jenerasyon farkı işte ama çoğunun çok güzel olduğuna dair bir his var. Eski şeyler daha güzel oluyor genelde :) Ayrıca Yeşilin Kızı Anne voaa! Dizisi bundan uyarlama mı ben de merak ettim henüz izlemedim ama izlediğimde sana sorayım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dizisini izlemedim gerçekten merak ediyorum bende izlemek istiyorum 😊

      Sil
  27. Hello!! I used to watch Sailor Moon too, when I was a kid. A really good post, thanks for sharing.

    Blessings!!

    YanıtlaSil
  28. I love to watch cartoons especially Waltz Disney's cartoon.

    YanıtlaSil
  29. Nice post,i returned a child =)

    YanıtlaSil
  30. Great review about cartoon film. I like saint Seiya film when I was little

    YanıtlaSil
  31. A great review indeed, thanks for sharing!

    YanıtlaSil
  32. I love watching cartoons too...they certainly help to ease the worry of these uncertain times, don't they?!
    I have never seen these before, so it has been a real joy to learn about them!😊😊
    Thank you so much for the introduction.

    Have a good afternoon...and please stay safe.

    Hugs xxx

    YanıtlaSil
  33. Hola preciosa!
    No he visto ninguno.

    ❀ Fantasy Violet ❀
    Besotes! 💋💋

    YanıtlaSil
  34. Thank you so much sweetie!! I'm so glad that you liked my DIY about turning an old kitchen furniture into a dressing table :) I still have some more DIYs to show you, so stay tunned ;) Kss

    ♥ ★ ♥ GINGER COLLAGE ♥ ★

    YanıtlaSil
  35. I also watched Candy Girl when I was a kid and I was inlove with Sailor Moon. I also watched a soccer cartoon with Oliver and Benji as main characters and Lady Oscar. Very nice these cartoons too!

    YanıtlaSil
  36. Great post dear, so nice and interesting, love it! 

    YanıtlaSil
  37. Oh, qué recuerdos más bonitos con los dibujos animados!
    Besos

    YanıtlaSil
  38. Tesekkur ederim davetimi kırmayıp yaptığın için..
    Cok güzel bir mim olmuş hepimizin hatirladiklarindan daha farklı olmuş seninkiler :)
    Anne ve Ay savaşçısını biliyorum güzel çizgi filmlerdi😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beni davet ettiğiniz ben teşekkür ederim 😊

      Sil
  39. Muito bom você lembrar de alguns desenhos animados.
    Lembro de Anne.
    Mas eu gostava de Pato Donald, dos 3 Patetas, e da turma da Mônica.
    Acho que o da Turma da Mônica não deve passar por ai.

    Sim, amiga gosto de fazer trabalhos manuais.
    Tenho aproveitado o tempo em que estou isolada dentro de casa para fazer costura ou re-aproveitar coisas que vejo por aqui.

    Você tem sempre uma boa postagem.
    Beijo,
    Liliane

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dikiş konusunda becerikli miyim bilmiyorum hiç denemedim birseyler dikmeyi ama dikiş konusunda yetenekli olan insanlara hayranım 😊 teşekkürler yorumun için ...

      Sil
  40. Great post. Thank you for sharing! :)
    New post  -  www.minniearts.com  

    YanıtlaSil
  41. ay savaşçısııııı eveeet. anne in çizgi filmini hatırlamadım bi bakıyım. dizisini izledim amaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de dizisini izlemedim eğer çizgi filmdeki olaylar varsa uyarlanmış diyeceğim 😊 güzel bir çizgi filmdi...

      Sil
  42. Minha amiga estou como sua mãe, tendo que limpar maçanetas com um mistura de álcool e desinfetante de limpeza.
    Tenho álcool gel por toda casa em vaporizadores. mas costumo é lavar as mãos com água e sabonete líquido.

    Você está dentro de casa ou sai muito?
    Beijo,
    Liliane

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ülkemizde 20 yaş altı ve 65 yaş üstü sokağa çıkma yasağı var. Okullar uzaktan eğitime geçtiği için evdeyim ancak market fırın gibi zorunlu ihtiyaçlar için sokağa çıkıyorum 😊

      Sil
  43. I thought you have a new post.
    Hope, everything goes well

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. New post is coming 😊 thanks for your visiting my blog 😊

      Sil
  44. yeşilin kızının buldum çizgi filmlerini, bi eski bi yenisi varmış, izlerim artıkın hihihi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 😊 kitabını okumak istiyorum karakterler daha derin anlatılmıştir diye umut ediyorum anne' de 😊

      Sil
  45. O que eu gostava de ver isto em pequena!

    YanıtlaSil
  46. i watched the moon warrior but I so in love to watch Jem...

    YanıtlaSil
  47. Adorei esta publicação que me fez recuar no tempo... Heidi também fez parte da minha infãncia... e já na juventude, vi alguns episódios da Anne...
    E os Vickings!... :-)) Adorava!!!
    Grata por esta adorável partilha, Asli! Beijinhos
    Ana

    YanıtlaSil
  48. Bunlari bilmiyordum. Biz bir nesil geride kaldık 🙈

    YanıtlaSil