1 Nisan 2020 Çarşamba

THE BOOK THIEF FİLM


 Mart ayı bir asır gibi geçti. İki hafta öncesi çok uzak gibi gelse de aslında kısa bir zaman dilimi öyle değil mi? Anı gibi geliyor sabah 6 da uyanıp okul için dışarı çıktığım zaman dilimi... Ama bugün bahar o güzel yüzünü gösterdi. Harika bir güneş hemen yanı başında ise tatlı bir rüzgar... Bu ara balkona daha sık çıktığım için havayı biraz uzaktan da olsa izliyorum. Küçük bir hobi bahçem oldu sanki. Domates, havuç, soğan ve sarımsak küçük saksılara ektiklerim kendini göstermeye başladı. Güzel bir terapi gibi herkese tavsiye ederim. 

Bugünlerde izleme listemdeki filmleri izliyorum. Kitap Hırsızı/ The Book Thief uzun zamandır izlemek istediğim bir filmdi. İlk boş zamanımda izleyeceğim diyerek sürekli erteliyordum. Hata etmişim. 2 saat 13 dakikada bir sahneyi bile atlamadan izledim. En beğendiğim filmler listesinde ilk üçe rahat girdi. Hala birinci sırada Son Samuray filmi var. Her bir detay; müzikler, oyunculuklar harikaydı...

Kitap Hırsızı filmi ise kitabından uyarlanmış. Kitabını da filmini izledikten sonra kesinlikle okumalıyım dedim. (yazarı: Markus Zusak) 
İkinci Dünya Savaşı sırasında Almanya'da dokuz yaşında küçük bir kız çocuğu Liesel Meminger bir ailenin yanına gönderilir. O ailenin manevi kızı olur. Liesel kitaplarla özel bir bağ geliştirir ki; bunda en önemli pay babasınındır. Her akşam beraber okuma yaparlar ve kitaplardaki ilgi çekici veyahut bilmedikleri yeni kelimeleri evlerinin bodrumundaki duvarları kapsayan  tahtaya yazarlar. Liesel çok sevdiği ailesi ve evlerinde kalan sığınmacı Max ile kitap okumaya devam eder. Dünyada yaşanan tüm kötülüklerden ve acılardan kurtulmanın yolu ikisi için de kitaplar olmuştur. Ancak bodrum katında Hitler'in zulmünden kaçarak saklanan Yahudi Max daima endişeli bir haldedir. 

Filmden bazı alıntılar; 

"Kelimeler hayattır Liesel"

"Beni her zaman kelimelerinin içinde bulacaksın"

Öyle ki izlerken yanı başımda daima bir not defteri bulunur. Filmin sürükleyiciliği ve etkileyiciliğinden bu kadarcık notlar aldım. 2.Dünya Savaşı özellikle Hitler dönemi filmleri izlerken etkileniyorum. Dönemdeki acılar ve yapılan işkencelerin etkilememesi zaten imkansız. Bu yüzden bazı filmleri ruhum kaldırmaz diyerek izlemiyordum. Ancak Liesel'in(Sophie Nelisse) tatlılığı; babanın(Geoffrey Rush) anlayışlı hali annenin(Emily Watson) o sert görüntüsünün altındaki naif kalbi; Max'i(Ben Schnetzer) hayatta tutmak için verdikleri mücadele... Acıyı, savaşı ve savaş dönemindeki ruh halini, korkuyu hissediyorsunuz.Kanlı görüntüler yerine hissettirme ve insanlık üzerinde durulmuş. Korkuyu insanların hal ve hareketlerinden yanı başınızda buluyorsunuz. Özellikle bombalardan korunmak için sığınaklardaki insanların yüzlerini görünce savaşın etkilerini bir kez daha anlıyorsunuz. 
Liesel ile Max arasında geçen bir diyalog aklımda; Liesel olan bitene anlam veremezken Max diyebilecek en uygun cümleyi aramaktadır. "Bir şey yapmasına gerek yok. İnsana insanlığını hatırlattı yalnızca..."
İzlemenizi tavsiye ederim. Şimdilik yorumlarım bu kadar beklerim yorumlarınızı...

106 yorum:

  1. çok güzel film tabiiii. kitabı daa :) heey şeyi de izlee, anne frank ın hatıra defteri, bi de hayat güzeldir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 😊 not aldım Deep çok teşekkür ederim yorumun için...

      Sil
  2. Ben de 2.dünya temalı filmlere biraz öncelik verdim izleme listemde İzlediklerim ve izleyeceklerim var.Bu filmi de ekliyorum listeme.

    YanıtlaSil
  3. Great post. Thank you for sharing! :)
    New post  -  www.minniearts.com  

    YanıtlaSil
  4. ¡¡Hola!! No he leído el libro pero si que he visto la película. Me encanta el tema de la segunda guerra mundial, y siempre veo y leo todo lo que tiene relación, ya no me queda casi ninguna película que ver inspiradas en ese periodo. Hay muchas películas que me han gustado relacionadas. Libros me faltan más por leer de la época, pero sigo buscando y leyéndolos. Besitos.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitabı bende okumadım ama okumayı istiyorum 😊 teşekkür ederim yorumunuz için 😊

      Sil
  5. Bazen öyle oluyor, yapmayı istediğim bir şeyi üşengeçlikten erteliyorum sürekli, sonra bir fırsatını bulup yapınca da bunca zaman yapmadığıma pişman oluyorum. İnsanoğlu değişik gerçekten :) Bu filmi de izlememiştim, listeme aldım :)

    YanıtlaSil
  6. inanılmaz güzel kitap ve filmi de güzel :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filmi gerçekten güzel kitabını merak ediyorum 😊

      Sil
  7. Great post.
    Sounds a great movie.
    Stay safe.

    galerafashion.com

    YanıtlaSil
  8. Great movie!!😊😊
    http://www.opecadomoraemcasa.pt/

    YanıtlaSil
  9. Gostei muito desse filme.
    Não li o livro.
    lembrei que em adolescente "roubei" livros de uma Biblioteca que estava desativada.
    Os livros estavam num grande freezer velho e desligado.

    Você não está de quarentena? Isolada das pessoas por conta do Covid 19?
    Beijo, minha amiga.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evdeyim, mümkün olduğunca dışarı çıkmıyorum ama ülkemizdeki vakalar artıyor ne yazık ki... Okullar tatil edildi büyük bir çoğunluk evlerde çalışıyor artık. Umarım en kısa zamanda bu virüse karşı bir aşı geliştirilir...

      Sil
  10. I have not read the book but I have seen the movie and I found it absolutely beautiful.
    Be safe!
    Many hugs.

    YanıtlaSil
  11. Daha önceden izlemiştim yalnız şimdi filmin sahneleri gözümde hayal meyal canlanıyor. Tekrar izlemem gereken filmler kategorisinde yerini aldı.

    Tanıtım için teşekkürler...

    YanıtlaSil
  12. Hello!! I watched the movie and read the book a couple of years ago...I loved them. It's a beautiful story.

    Blessings!!

    YanıtlaSil
  13. Mart ayı bir asır gibi geçti inanın öyle

    YanıtlaSil
  14. Gerçekten güzel film ve kitabı da çok güzel izlemeyenlere şiddetle tavsiye..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle izlenmesi gereken filmler arasında bu film 😊 teşekkür ederim yorumunuz için 😊

      Sil
  15. I've read the book! I like it very much! It's very interesting!

    YanıtlaSil
  16. Interesting post my dear, thank you for sharing )  

    YanıtlaSil
  17. Çok severek izlemiştim. Hatta bir sahne vardı anlayacaksın hangi sahneyi dediğim biri şimdi yorumlarını okur diye spoiler vermeyeyim ama o sahne geldiğinde o kadar duygulanmıştım ki arkadaşımla beraber izleyince ağlayamamıştım da içimde kalmıştı. Gerçekten kitabı okumak konusunda ben de filmi bitirdikten sonra seninle aynı şeyleri düşünmüştüm. Okudun mu dersen hala okuyamadım ne yazık ki ama listede duruyor. Okursan eğer filmiyle karşılaştırmalı bir yorum yapar mısın acaba ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsAllah 😊 teşekkür ederim yorumun için canım 😊

      Sil
  18. Thank you for amazing review! I'd like to read this book ))

    YanıtlaSil
  19. Hi! I watched the film and I would like to read that book. Have a nice day!

    YanıtlaSil
  20. Anche a me è piaciuto davvero molto questo film, anche se maggiormente il libro ☺️☺️☺️☺️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle kitaplar daima en özeli olsa da bu sinema filmini çok beğendim 😊

      Sil
  21. Spending a little time on the balcony can be so healing! It is nice to just have that dose of fresh air every now and again. Also, I haven't seen this movie but it sounds very powerful. I just love the quotes you shared.
    the creation of beauty is art.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Thank You so much for your beautiful comment 😊

      Sil
  22. Nesta quarentena que mais perece (quaresma) estou com os netos. Não falta trabalho! :)
    -
    Amigo, é aquele que te dá a mão quando precisas
    -
    Beijo. Tenham uma excelente tarde. "Vai ficar tudo bem"

    YanıtlaSil
  23. Me encantó el post, gracias por compartirlo. Besos.

    YanıtlaSil
  24. Gracias por compartir información!!
    Besos!!

    YanıtlaSil
  25. These days I am also watching movies to pass my time at home.

    YanıtlaSil
  26. I've been watching lots of movies lately and I'll be sure to watch this one as well.

    YanıtlaSil
  27. Harika bir filme benziyor,listeme ekliyorum hemen :)

    YanıtlaSil
  28. I love this movie!!😊😊
    I, too, am watching a lot more movies than I usually have time for...and this was one of the best!

    Have a great day...and stay safe.

    Hugs xxx

    YanıtlaSil
  29. I've seen this film and I like it.

    Kisses

    YanıtlaSil
  30. sound good film....

    # Stay safe, healthy and virus free

    YanıtlaSil
  31. Ben de severek izlemiştim bu filmi, kitabını henüz okumadım ☺️

    YanıtlaSil
  32. I read the book many years ago and it's one of my favorites. I also watched the movie, and I liked it, but I prefer the book. The author's prose is amazing :)

    YanıtlaSil
  33. Ho visto questo film al cinema e mi è rimasto molto impresso.
    Ti consiglio vivamente di leggere anche il libro perché ti fa entrare meglio in quella che è l'anima dei personaggi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim kitabı da okumayı istiyorum en kısa zamanda 😊 sinemada izlemek bu filmi o ruhu içinizde daha kolay hissettirmistir ...

      Sil
  34. muito bom .
    grande abraço.
    :o)

    YanıtlaSil
  35. Kitabını da en kısa zamanda okumam gerektiğini anladım teşekkürler 😊

    YanıtlaSil
  36. i haven't seen the movie, but i would like to see it and may be i will the book too. Thanks for sharing.
    New post on My Blog | Instagram | Bloglovin

    YanıtlaSil
  37. Great post/ Thanks for sharing.

    YanıtlaSil
  38. Hi dear!
    This film was also in my watchlist, so I better get to it, if you recommend it 🤓
    Thank you for passing by my blog, of course I'd love to follow each other!
    I am already😇 Hope you are well and safe with all the COVID19 situation🙏🏼

    Lots of love!

    Elena from Somniare Aude Blog

    YanıtlaSil
  39. Great post.

    www.paginasempreto.blogspot.com.br

    YanıtlaSil
  40. Thank you for the great review! I didn't know it, so I just saw the trailer!

    akiko
    www.akikohiramatsu.com

    YanıtlaSil
  41. Tavsiye için teşekkürleer :) Listeye ekledim :) Sizleri de bekleriim

    YanıtlaSil
  42. I've seen this movie on TV. It's a great work.

    YanıtlaSil
  43. Sounds a great movie! Thanks for sharing!

    YanıtlaSil
  44. oh wow thanks for sharing this movie :)
    fiftyshadesfashion.com

    YanıtlaSil
  45. I have read your article with great pleasure. I'm home until Monday was also turkey curfew movies I izlicem
    Thank you
    Respects

    YanıtlaSil
  46. Ainda não vi este filme, mas parece-me ser uma boa aposta. Obrigada!

    YanıtlaSil
  47. Ainda não conheço o livro e o filme... mas agora fiquei cheia de curiosidade! Vou tentar descobrir o livro, quando o comércio abrir de novo...
    Beijinhos
    Ana

    YanıtlaSil
  48. Kitap hırsızı filmini merak ettim 😊

    YanıtlaSil