21 Nisan 2020 Salı

STEFAN ZWEIG AMOK KOŞUCUSU

                                       
      Ramazan'a az kaldı değil mi!
 Sahur ile uyuma saati saati arasındaki dengeyi sağlayana kadar Ramazan ayı geçiyor ama seviyorum. Gecenin o sessizliğini hissederek beklemek güzel bir içe dönüş de sağlıyor. Düşüncelerinin berraklığı diyorum ben.
 Bu arada havalar 28 dereceyi görmeye başladı. Mayıs ayında 30 dereceleri çok rahat görürüz. Yaz mevsiminde doğan birisi olarak zaman geçtikçe akşam serinliği mevsimleri özleniyor sanırım. 

  Şu günlerde okumak istediğim
 çok kitap var özellikle; Kitap Hırsızı filminden sonra Kitap Hırsızı kitabı... Ama sipariş vereceğim sitede bulamadım. Stefan Zweign/Amok Koşucusu Mart ayında okuyup bitirdiğim bir kitap. Hatta elime alıp bitmeden bırakmadım.

Bilinmeyen Bir Kadının Mektubu kitabı ve Satranç kitabından sonra yazarın okuduğum üçüncü kitabı idi. Yazarın belirgin bir tarzının olduğunu düşünüyorum. Hatta hüzünlü. 
Ana karakterlerin gerçekten saplantılı düşünceleri bulunmakta ya da hayatlarında belirgin bir boşluk, hüsran başarısızlık duygusu ya da aşkın tanımlanamayan her hali, hezeyanları ve psikolojik travmaları... 
Şunu belirtmem gerekiyor; Zweig kitapları bir kez okuduysanız diğer kitaplarını mutlaka okumak istiyorsunuz. 
O içe çekiliş halini hissediyorsunuz. Kitap içerisindeki olay olurken sizlerde okumuyor aslında izliyorsunuz veyahut isimsiz bir kitap kahramanı oluyorsunuz karakterlerin farkına varmadığı...

Gelelim Amok Koşucusu kitabına; Amok(gözü kara, hiddetle saldıran ve öldüren) Malezya- Güneydoğu Asya bölgesinde ve bu bölge kültüründe "cinnet" halini ifade etmek için kullanılan bir tanım. Derin bir depresyon dönemi sonrası ortaya çıkan şiddetli delilik hali gibi, tedavisi mümkün değil son ise oldukça bilindik. Kitapta bu şekilde tanımlanıyor. 

Öyle ki köylüler amok koşucusuna acıyan gözler ile bakmaktan başka bir şey yapamazlar.
Bir deniz yolculuğu ile başlayan kitap sayfalarında yardım istemekle başlayan diyalogların aslında ruhsal açıdan anlatma ihtiyacının bastırılmaması ile devam ediyor. Şu alıntıyı paylaşayım;
"Bana anlatabilirdi... Ona hiçbir şey için söz veremezdim, ama onu dinlemeye hazır olduğumu söylemek bir insanlık göreviydi. Birini zorluk çekerken gördüğünüzde ona yardım etmek elbette bir insanlık göreviydi..."
Anlatan ve dinleyen ikileminde; 
anlatan doktorun büyük bir pişmanlığı sonuna kadar yaşayıp en sonunda ise Amok Koşucusu olma ruh haline doğru aldığı yolculuk, 
dinleyenin ise herkesin bildiği sıradan bir hikayenin aksine görünenden çok daha derin ve anlamlı olduğunu bildiğini ve kendine sakladığını anlatan bir kitap.

"Güvenin şartı samimiyettir, kayıtsız şartsız samimiyet."

"Size içimi açtığım ve duygularımı önünüzde sergilediğim için kendimi
daha iyi hissettiğimi sanmayın sakın. Hayatım paramparça ve hiç kimse onları yeniden bir araya getiremez.
Yazarın diğer kitaplarını da okuduysanız sonunu az çok tahmin edebiliyorsunuz ama
 ben başka bir son düşünmüştüm.
 En azından sona doğru farklı bir yol... 
Bence okuma listenize ekleyebileceğiniz kitaplardan...Beklerim yorumlarınızı...

93 yorum:

  1. Ah evet, Ramazan bambaşka bir huzuru ile geliyor, tüm dalgalanmaları yaşasak da ayak uydurmak yine de zor olmuyor.
    Yaa..bugün biz kışı yaşıyoruz, o kadar soğuk ki, giydik yine hırkaları..
    Aslı, kitap hırsızını keşke ilk basımından okuma şansın olsaydı, Martı yayınları tekrar bastı ama o kadar farklı ki.. Ama maalesef o basımını da ne kadar arasak bulamadık.. Benim elimde vardı, kitabın ilk çıktığı günler bu değişimi görüp herkese ilk basımını okumalarını söylerken, bir blogger arkadaşıma okuması sonra geri yollamasını söylemiştim. Tabii geri gelemedi..öylece yok oldu gitti.
    Bir kitap bu kadar mı farklı olur..

    Okuduğun kitapları yorumlamanı çok seviyorum biliyorsun, bunu da ne güzel anlatmışsın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunu görünce daha bir okumak istedim ilk basım kitaplar çok farkli değil mi 😊 bana Bursa'yi sevdiren Sevinç çokum Ağustos başağı kitabi 1988 basımı... Belki sayfaları yıprandı ama o içindeki dünya aynı her seferinde okuduğumda başka bir pencere yakalıyorum sanki 😊 çok teşekkür ederim yorumun için canım...

      Sil
  2. Güvenin şartı samimiyettir, kayıtsız şartsız samimiyet
    Ne kadar doğru

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Not alırken ben de o paragrafta takılıp kalmıştım 😊

      Sil
  3. Ramazan ayının gelişi beni heyecanlandırıyor. İçinde bulunduğumuz şu dönemde manevi anlamda huzur veriyor gerçekten :) Bizim buralarda hava epey değişken, dün yaz günü gibiydi, bugün bayağı soğuk.
    Kitap hırsızı filmi severek izlemiştim ama kitabını okuma fırsatım olmadı benim de. Amok koşucusu da merak ettiklerim arasında. Yorumuna sağlık :) ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yağmur bu hafta gelecek ondan sıcak diyorlar ama en azından Mayıs ayını da bunaltıcı sıcak olmadan geçirsek harika olur 😊 teşekkür ederim yorumun için ...

      Sil
  4. Great review, thanks for sharing!

    YanıtlaSil
  5. kitap hırsızı kitabı nefis yaaa filminden daha iyi tabiii :) amok okumadım, hıhım zweig kitapları kısa hoş anlamlı iyi okunuyooo :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle Deep 😊 teşekkür ederim yorumun için 😊

      Sil
  6. Ben yazarın Bilinmeyen Bir Kadının Mektubu kitabını okudum. Ama diğer kitaplarını daha okumadım açıkçası sırada duruyorlar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tavsiye ederim bu kitap oldukça akıcı ve elime aldigim gibi bitirdim altı çizilmesi gereken çok anlamlı cümleler bulunmakta 😊

      Sil
  7. I don't know the author, but it looks like a good book.
    😊😊

    YanıtlaSil
  8. Selam.
    Ramazanın ayrı bir ruhani tarafı var ve çok seviyorum.
    İlk Satranç kitabını okumuş sevmiştim. Diğer kitaplarının bazılarında aynı duyguyu hissedemesemde, gerçekten de kişi psikolojilerini çok iyi yazmış. Özellikle "Korku" ve " Mecburiyet""Kızıl "kitaplarını tek geçerim.
    İyi geceler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazarin diger kitaplarıni da okumak isterim 😊 teşekkür ederim yorumunuz için 😊

      Sil
  9. The quotes you shared are so powerful. Wow! It is wonderful that you are feeling so inspired to read lately.
    the creation of beauty is art.

    YanıtlaSil
  10. Kalemine sağlık, henüz okumadım fakat listeye ekledim :)

    YanıtlaSil
  11. Cool review dear! I love books of this autor!

    YanıtlaSil
  12. Ne yazarı ne de bu romanı tanımıyordum. Çok ilginç bir okuma gibi görünüyor ☺️☺️

    YanıtlaSil
  13. Kitap Hırsızını çok zaman önce okudum ama çok güzeldi :) kimbilir kitap nerde :D herkese dağıtıyorum kitaplarımı sonra bir bakıyorum kitaplarım eksik. 😄 gerçekten de dengeyi ayarlamak zor umarım bu sefer sonuna doğru olmadan ayarlayabiliriz 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitaplarımi ayırıyorum iki yıldır kendi kütüphanemi oluştururken hediye edeceğim kitapları da ayırıyorum ben 😊 teşekkür ederim yorumunuz için 😊

      Sil
  14. Happy Ramadhan for you and yours...

    Stay safe, stay home

    YanıtlaSil
  15. Não foi fácil para Stefan Zweig viver no Brasil.
    Apesar dos amigos que fez por aqui, deve ter ficado depressivo e se suicidou junto com a esposa.
    Deixou uma carta de despedida que dói no meu coração.

    Algumas sogras ainda atrapalham a vida dos filhos.
    Mas eu não.
    Quero ser amiga para que ela trate meu filho muito bem.
    Beijo,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arkadaş olmak bence en iyisi artık 2020 yılındayız bence anlayış olmalı gelin kayınvalide ilişkisinde 😊 intihar etmiş olması yazarın üzücü haklısınız...

      Sil
  16. Ben de henüz okumayan kesimin içindeyim ama bir dahaki alışveriş listeme eklendi bile :)

    YanıtlaSil
  17. Bu kadar az sayfada bu denli güzel yazabilen başka bir yazar var mıdır bilmiyorum ama Stefan Zweig eserleri gerçekten harikadır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle 😊 teşekkür ederim yorumunuz için 😊

      Sil
  18. ¡¡Hola!! Este libro no lo he leído y tampoco conocía a su autor. Me gusta encontrar nuevos escritores, así que gracias por la recomendación. Besitos.

    YanıtlaSil
  19. It`s great to read a good book,
    Have lovely days,

    Hugs, Ida

    YanıtlaSil
  20. I adore Zweig and really like his work Amoc. Thanks for the feedback.

    YanıtlaSil
  21. Amazing book.
    Thanks for sharing.

    galerafashion.com

    YanıtlaSil
  22. Grazie per il post, non conosco questo autore, mi informerò, a presto!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tariflerinizi bekliyorum 😊 teşekkür ederim yorumunuz için...

      Sil
  23. It seems quite interesting to me

    YanıtlaSil
  24. Minha amiga, aí tem esses tipos de castanha que mostrei na foto?
    Aí tem "cajueiro"?
    Beijo,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fotoğraftaki ağaç kaju ağacı değil ancak kaju ağacı görmek isterdim. Selamlar Brezilya ya 😊

      Sil
  25. Saya penasaran banget dengan bukunya
    Selamat menyambut ramadan
    Semoga sukses selalu

    YanıtlaSil
  26. STEFAN ZWEIG, her kitap okurunun kütüphanesinde en az üç kitabını tutması gereken kült yazarlardan... Teşekkürler paylaşım için...

    YanıtlaSil
  27. Sadly, I haven't yet read any book of this author and I must confess I know very little about his books. I like your review and if the aouthor is capable of creating such intriguing caracters with such complex feelings, then I must read his work.

    YanıtlaSil
  28. Great post!I love your blog so so much and Im your follower number 700 :D
    Hope you'll maybe visit and follow mine blog too!
    beautyqueen000.blogspot.rs

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Thanks for your visiting my blog 😊 I followed your blog 😊

      Sil
  29. I don't know the name of this author's work, but it seems like it's good to read.

    YanıtlaSil
  30. It looks like very interesting book.

    YanıtlaSil
  31. I don't know this book. Thanks for sharing.

    Kisses

    YanıtlaSil
  32. This book sounds really fascinating...thank you so much for the review!😊😊

    Have a super weekend...and stay safe.

    Hugs xxx

    YanıtlaSil
  33. I didn't know the author, thanks for sharing.
    Have a nice weekend

    YanıtlaSil
  34. Seems like an interesting book. Thank you for sharing.

    https://modaodaradosti.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  35. Gracias por compartir información!
    Besos!!

    YanıtlaSil
  36. I need to check out this author. His work sounds great!

    YanıtlaSil
  37. Have a good Ramadan! The books spund great, stay safe and healthy everyone ☺

    YanıtlaSil
  38. Não desfazendo o livro, mas fiquei com vontade de provar essa bebida com tão bom aspeto ahah

    YanıtlaSil
  39. Söylediğin cümle çok doğru. Cidden Zweig'i bir kere okuyunca diğer kitaplarını da okumak istiyoruz. Bu kitap elimde mevcut ama henüz okuyamadım. Okuyacağım mutlaka, çok merak ettim. Emeğine sağlık :)

    YanıtlaSil
  40. Um autor que não conhecia! Irei pesquisar por estes lados, assim que for a uma livraria. Tenho até alguns livros para comprar, como oferta de aniversário, em breve!...
    Beijinhos
    Ana

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğum günü hediyesi kitap 😊 bence en güzel hediye... Teşekkür ederim yorumun için Ana ...

      Sil