16 Ocak 2019 Çarşamba

ANI YAKALAMAK

Anı yakalamak mı; yoksa o anı hatırlamak mı? Fotoğraf çekerken bazen bu soruyu soruyorum kendime... Çok fazla farklı yerler görmeyi istesem de bulunduğum andaki farklılıkları aslında dikkat edilmeden kaçırdıklarımızı hatırlamayı seviyorum. Yani ikisi de... 
Araba ile geçerken yolu izlemeyi sevenlerden misiniz, bilmem ancak ben sessizce kelimelerimi o anın ötesine erteleyerek izlemeyi severim. Yol arkadaşlığım camın buğusundaki şekiller çizmekle geçer. Çocukluğumdan kalan bir alışkanlık. 
Fotoğraf bu aydan değil belki ama bugün paylaşmak istedim. Anı yakalarken görülmeyen detayları ile... O andaki düşünce yağmurunun virgülsüz noktalanması ile... 
Bugün biraz zamanı geçirmek biraz da gülmek için yedi numara dizisinin eski bölümlerini izlerken; not almışım. Bu diziden o kadar çok notlarım var ki, defterimde... Üniversite zamanı da eski bölümlerini açar vizelerden, finallerden önce izlerdim. Belki umut belki de özlemek duygusu ile alakalı bir hisle. Bu dizi eski bölümleri ile dahi zamanda eskimeyen dizilerden benim için. Armağan ve Haydar karakteri Ağva'ya gitmişlerdir. Haydar; Armağan'a bir hikaye anlatır;

(Armağan) "Ne güzel. Bazen senin yanında kendimi işe yaramaz hissediyorum. Biz dersleri zar zor yetiştiriyoruz bir de sana bak.
(Haydar) "Sana bir hikaye anlatayım mı?"
(Armağan) anlatmasını ister...
(Haydar) "Bir sucu boynuna astığı uzun bir sopanın uçlarına taktığı iki büyük kovayla su taşırmış. Kovalardan biri çatlakmış. Sağlam olan kova her seferinde ırmaktan patronunun evine giden uzun yolu dolu olarak tamamlarken çatlak kova içine konan suyun sadece yarısını eve ulaştırabilirmiş. "
(Armağan) "Ben çatlak bir kovayım. Sevdim. Devam et..."

(Haydar) " Bu durum iki yıl boyunca böyle devam etmiş. Sucu her seferinde patronun evine sadece bir buçuk kova su götürebilirmiş. Sağlam kova başarısından gurur duyarken zavallı çatlak kova, görevinin sadece yarısını yeri getiriyor olmaktan utanç duyuyormuş. Bir gün çatlak kova ırmağın kıyısında sucuya seslenmiş. "Kendimden utanıyorum ve senden özür dilemek istiyorum."Nede?" diye sormuş sucu. Kova cevap vermiş..."
(Armağan)  "Çünkü iki yıldır çatlağımdan su sızdığı için taşıma görevimin sadece yarısını yerine getirebiliyorum ve benim kusurumdan dolayı sen bu kadar çalışmana rağmen emeklerinin tam karşılığını alamıyorsun... Ben çatlak bir kovayım! Ben çatlak bir kovayıımmm!"
(Haydar) "Devamını dinleyecek misin? Sucu demiş ki; Patronun evine dönerken yolun kenarındaki çiçekleri fark etmeni istiyorum. Yolun sadece senin tarafında çiçekler olduğunu, diğer kovanın tarafında hiç çiçekler olmadığını fark ettin mi? Yolun senin tarafına çiçek tohumları ektim ve her gün ırmaktan dönerken sen onları suladın. Ben de bu güzel çiçekleri toplayıp patronumun evini süsleyebildim. Geçtiğin her yerde çiçek açtırıyorsun, hiçbir şey yapmasan da olur."
    Gülümseyerek izledim belki de her seferinde bu sahneyi... Zaman geçtikçe not alma alışkanlığım da arttı. Beklerim yorumlarınızı... 

67 yorum:

  1. Ben anı digitale aktarmayı sevmeyenlerdenim. Gezi olsun konser olsun falan hep gezerim fakat anın hafızamda kalmasını yeğlerim. Eskiyi hatırlayıp “ ne günlerdi be” deyip hüzünlenmek bana göre değil.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben biraz yaşlanıyorum sanırım 😊 unutuyorum belki o andaki olayı değil ama o andaki mutluluğu aradan geçtikten sonra anımsamak için fotoğraflar bence oldukça iyiler 😊

      Sil
  2. Interesting post dear! thanks for sharing, xx

    YanıtlaSil
  3. Geçmişe döndüm gibi bende sevdiğim bir diziydi... Selam ve Dua ile ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Samimi, içten yorucu olmayan bir dizi idi 😊

      Sil
  4. "Anı yakalamak mı; yoksa o anı hatırlamak mı?"
    Ben ikisini de alıyorum. Ve ikisine de inanıyorum. O an hangisine ihtiyaç duyuyorsak. Buralarda yeniyim. Beklerim, sevgiler ❤❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim 😊 bloğunuza uğrayacağım 😊

      Sil
  5. uzun zamandır izlemiyorumdum hatırlatman için çok teşekkür ediyorum 😊🌸 ne kadar güzel içten samimi çok güzel bir diziydi gerçekten ...anı yakalamak ve yaşamak çok keyifli oluyor emeğine sağlık canım benim sevgiler 😊🌸

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok teşekkür ederim güzel yorumunuz için 😊 benim için en güzel diziler listesinde bu dizi de ...

      Sil
  6. Yedi numarayı iyi takip edenlerden biriydim çok güzel sıcak samimi ve komik bir diziydi bende genelde anı yaşarım resme gelince belki tek tük yani bir yerde onlarca yüzlerce resim çekmem ama belki bir iki tane teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yüzlerce çekmek biraz yorucu olabilir 😊 hayatin detaylarıni yakalamak için fotoğraflar oldukça yardımci😊

      Sil
  7. I love to feel the moment. As soon as I go behind the camera I lose the moment. That's why I always have very pictures. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. What a nice 😊 thanks for your visiting my blog 😊

      Sil
  8. Thanks a lot :D

    cool post my friend

    NEW GET THE LOOK POST | READY… SET… COLD DAYS ARRIVED.
    InstagramFacebook Official PageMiguel Gouveia / Blog Pieces Of Me :D

    YanıtlaSil
  9. Hikayeyi iki karakterden oldukça ictendi 😊

    YanıtlaSil
  10. ben o diziyi seyredemedim bu güzel hikayeyi hatırlıyorum sevgilerimle..andaki güzellikleri yakalamak dileğiyle....

    YanıtlaSil
  11. "Walter Mitty nin gizli yaşamı" filminden bir sahne geldi aklıma;

    Mitty, uzun zaman aradığı kişiyi fotoğraf çekmek üzereyken bulur. Adam nadir görülen bir kaplanı fotoğraflamak üzereyken Mitty çıkagelir... Bir süre sessizlik sonrasında adam kaplanı görse de deklanşöre basmaktan vazcayar...

    "Bazı şeyleri sadece izlersin/seyredersin" mealinde bir cümle sarfeder..

    Bazen, anı yaşamak(carpe diem diye bilinen anlamının dışında kullanıyorum) yakalamaktan daha hoş geliyor..

    biraz uzun oldu:)

    Selamlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzel bir yorum 😊 teşekkür ederim 😊

      Sil
  12. o kadar çok fotoğraf olayına kaptırıyoruz ki kendimizi kesinlikle bende çok düşünürüm "anı yakalamak mı, anı hatırlamak veya yaşamak mı"

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir moda gibi sanki çekmek çekmek hatırlamak için değil de ...

      Sil
  13. ŞAHANE BİR ÖĞRETİ HİKAYE
    ASLINDA KENDİ DEĞERİMİZİ BİLMESEK DE BAZEN HER İNSAN ÇOK DEĞERLİ
    bir amaç için doğmuşuz
    belki boş boş oturduğunda da düşüncelerinle değerlisin
    sanırım herşey kendini sevmekten geçiyor
    ne güzel bir yazıydı yüreğine sağlık
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim güzel yorumunuz için 😊

      Sil
  14. Hi! Interesting post.
    Have a nice day!

    YanıtlaSil
  15. bu güzel paylaşım için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim güzel yorumunuz için 😊

      Sil
  16. Ne çok izlerim 7Numarayı..Bak bir ortak noktamız daha varmış Aslı, ne güzel. Hatta senin gibi oradan aldığım o kadar çok not var ki defterimde. Bu sahnede de çok şey eklemiştim kendime.
    Anı yakalamak, görmekle ilgili değil mi.. Görmeyi başardıktan sonra, o an zaten her haliyle kaydediliyor hafızamıza.
    Yeter ki bakarken görmeyi de başarabilelim.
    Yolculuk sırasında da o cama neler yazılıyor dimi, benim için öyle oluyor hep :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel söylemişsin bakarken görmeyi de basarabilelim 😊 çok teşekkür ederim 😊 yorumun için ...

      Sil
  17. Bu yazın gülümsetti ve günün hikayesi oldu, hiç birşey tesadüf değil. Ama çok güzel bir hikaye denk geldi sayende bugün... Bana temas edecek anlatacakların varmış..

    Diziyi çok severdim ve severek izlerdim. Sanırım aradan açıp izlemek lazım.
    Benim de arada izlediklerimden biri de İkinci Bahar. Hep mutlu eder...

    Sevgilerimle,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaşamın içerisindeki ufacık bir not,alıntı aslında kalbimize dokunduğu sürece etkili 😊 bu dizideki karakterler de yaşamın içinden hatta yaşamın içten olan kısmından 😊 teşekkür ederim yorumunuz için 😊

      Sil
  18. ben de çok stresli bir zamanda eski bir dizi açıp izlemiştim ama o dizi Hannah Montana ydı :D ve iyi gelmişti yani 😂😂

    YanıtlaSil
  19. Thanks for the beautiful post!
    Have a nice day)

    YanıtlaSil
  20. Anı hatırlamak benim için daha değerli💕Her fotograf cekilişimde o kareyei kafama kazırım adeta ilerde hatırlayabilmek adına🙏🏻Nasıl güzel bir yazı olmuş bu ya...Keyifle okudum😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim güzel yorumun için 😊

      Sil
  21. Thanks a lot :D

    have a nice day my friend

    NEW REVIEW POST | CAUDALIE: VINOPURE MATTIFYING FLUID.
    InstagramFacebook Official PageMiguel Gouveia / Blog Pieces Of Me :D

    YanıtlaSil
  22. Very interesting post. Thanks for sharing.

    Kisses

    YanıtlaSil
  23. Ayrıca, hayatta anı yakalamak zorunda olduğunuz fikrine kapılıyorum. Özellikle güzel anlar gördüğümüz birkaç anı ayırdığımızda
    Ve fotoğraflar günümüze kadar çıkmasa da yine de çok güzel ☺
    yakında görüşürüz ☺

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Türkçe yorum yapman harika 😊teşekkür ederim yorumun için ...

      Sil
  24. Thanks a lot :D

    have a nice weekend

    NEW OUTFIT POST | ORANGE IS THE NEW BLACK.
    InstagramFacebook Official PageMiguel Gouveia / Blog Pieces Of Me :D

    YanıtlaSil
  25. Cok güzel bir resim. Ben de anlari yakalamak icin cekiyorum . Ayni yer farkli anlarda cok farkli görünebiliyor resimlerde😊

    YanıtlaSil
  26. Bende fotoğraf çekmeyip anı yaşıtorym artık hem daha gizemli oluyor 😂

    YanıtlaSil
  27. valla ne güzel fotooo yaaa. anı yakalamak biriktirmek ve anı biriktirmek herhaldeeee :) diziiii hihi ivit ivit :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İkisi de 😄 yedi numara çok güzel bir dizi idi ...

      Sil
  28. A lovely moment. Have a happy day!

    YanıtlaSil
  29. A foto está linda! Também gosto imenso de tirar fotos em movimento!... Ultimamente, o meu tempo tem andado tão ocupado, que não tenho assistido a séries... :-(
    Beijinhos
    Ana

    YanıtlaSil
  30. A cidade em que eu moro é bastante colorida e vibrante😊Muito obrigado pelo seu comentário

    YanıtlaSil