25 Ocak 2019 Cuma

HİNDİSTAN EŞKIYALARI

HİNDİSTAN EŞKIYALARI

         Bu ara bir türlü hastalıklar yakamı bırakmıyor. Orta kulak iltihabı yeniden nüksetti; öksürükler kesilmiyor. Kış mevsimi hiç iyi gelmedi bana. 2019 ilk ayından oysa çok fazla umudum vardı. Şimdi mecburen yapacaklarımı ertelemiş evdeyim... Yazmak iyi geliyor ama... 

     2018'de bol bol film izlemişim fark ettiğim kadarıyla. Yorumlama fırsatımın yarım kaldığı filmleri bitireyim dedim. Aamir Khan filmleri hayranı olarak Kasım 2018 de Türkiye' de vizyona giren Hindistan EŞKIYALARI 😊 Bu film hakkında notlarım,  eğlenceli, biraz Hollywood tarzı olsun diye uğraşılan biraz da anlamlı... Sanırım bu filmin özeti olan kelimeler. Aamir Khan varsa o film izlenir sözünü artık hepimiz biliyoruz 😄 

Oyuncular: Amitabh Bachchan, Aamir Khan, Katrina Kaif, Fatima Sana Shaikh

       Hindistan Eşkıyaları 1795 yılından kurgusal bir tarih masalı ile  başlamakta... 1795 yılında, Hint yarımadasının hala Hindistan ya da Hindostan olarak bilindiği yıllarda İngiliz Doğu Hindistan ortaklığı devrededir. Gittikçe genişleyen ve Hindistan'ın büyük bölümüne egemen olan İngiliz Doğu Hindistan ortaklığı inanılmaz bir güce ulaşmıştır . Ancak bu durumdan rahatsız olanlar vardır .  Krallığı elinden alınmış annesi, babası hatta abisi öldürülmüş Zafira(Fatıma Sana), onun koruyucusu hatta kızı gibi yetiştirmiş savaşçı Khudabaskh Azaad mücadeleye hazırdır . Tabi etrafında ona inananlarla birlikte... Hindistan'ı İngilizlerden kurtarmak ve özgürlüğünü garantilemek adına zorlu bir mücadeleye atılırlar . Britanyalı bir komutan olan John Clive ise bu haberi aldığında harekete geçmeye karar verir ve planını devreye sokar . Bu plan kapsamında komutan Awadh'ın küçük çaplı bir haydutu olan Firangi Mallah'ı(Aamir Khan) kullanmaya karar verir. Komutan Clive, Mallah'ı grubun içine sızması ve tehdidi engellemesi için onların peşine yollar.  Firangi gider gitmesine de bu yolculukta kendini ve özgürlüğü fark eder. Tarafını seçmek zorunda kalacaktır ...

      Notlarım baktığımda düşük puan verilmesinin bence kalite kaynaklı olduğuna inanmıyorum. Görsel açıdan mükemmel efektler vardi. Azad karakterinin ses tonuna bayıldım ki Zafira için bir ninni söylerken duygulanmamak elde değildi. Zafira kalbini kapatmak zorunda kalmış acılı bir çocukluk geçirmiş bir savaşçı . Firangi Mallah'ı ise komik, düzenbaz evet Karayip korsanları Jack Sparrow tarzı olduğu düşünülse de film boyunca Aamir Khan bu rolün altından başarıyla kalkmış dedim. Katrina meşhur Süreyya dansı ile herkesi büyüleyen yardımcı karakter gibiydi. Bu kadın başarılı filmlerde kendisine yer buluyor. Mimik konusunda hala sıkıntıları olduğunu düşünsem de iyi dans ediyor .  Hollywoodvari aksiyonun kesilmediği filmde elbette ki boşluklar var. 
      Ama Hint filmlerinde senaryodaki boşluklara alıştım sanırım 😊 Filmin şarkılarını dinlemenizi tavsiye ederim . Özellikle de Azad , cümlesi ile başlayan Manzoor-e Khuda inanılmaz. İşgale gelen bir şirkete karşı mücadeleyi bırakmayan bir hikaye .

Beklerim yorumlarınızı...

72 yorum:

  1. Thanks for the post!
    xx from Bavaria/Germany, Rena
    www.dressedwithsoul.com

    YanıtlaSil
  2. çok geçmiş olsun öncelikle
    bu filmi yazayım listeye
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim bazı hastalıklar çocuklukta kalınıyor sanılıyor ama boyle nuksediyor ☹️

      Sil
  3. Geçmiş olsun. Bu sene buralar ayrı bir soğuk kendine dikkat et

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gripler daha uzun sürüyor bir garip bir mevsim ...

      Sil
  4. Birkaç vakittir nete bakıp bulamıyordum,bu yayından sonra tekrar baktım,yüklenmiş:) en kısa zamanda izleyip paylaşacağım ben de..Bollywood sevenler kayıtsız kalmayacaktır bu filme zaten :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anlamı olan filmleri seviyorum bende 😊 Bollywood filmler ve danslarla değişmez unsurlar olsa da güzel film izlemek zorlaşıyor gittikce çünkü onlarda artık Hollywood'a özeniyor ne yazıkki 😊

      Sil
  5. Thank you for your movie's review

    YanıtlaSil
  6. Çok geçmiş olsun. Bu filmin afişlerini her yerde görüyordum. Listeme de eklemiştim. Bu yorumla birlikte ön sıralara aldım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beklerim izlerseniz yorumlamalarınızı 😊

      Sil
  7. Interesting post. Thanks for sharing.

    Kisses

    YanıtlaSil
  8. Şifalar dilerim..

    Aamir Khan ve Amidab Başkan ikisi de oldukça etkili oyuncular.. Fakat bu kez Aamir Khan varsa izlenir'in biraz dışında bir film öncekilere nazaran..

    Yine de anlattığı hikaye ve sona doğru verdiği bir kişinin değişmesi minvalindeki söz etkileyici,

    Spoiler -- hele çıkmaz denen yerden çıkan bitki!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 😊 bir röportajinda Aamir Khan, eğitici mesaj veren filmlerde oynuyorsunuz özellikle mı sorusuna aslında oynamaktan zevk aldığım farklı hikayeler seciyorum diyor dhoom 3 filmde de iki farklı karakter oynasa da farklıydı film arşivi açısından seviyorum şaşırtmasini...

      Sil
    2. Evet, dhoom da ha keza, teşekkürler paylaşım için..

      Sil
  9. Aaa ben bunu izlemedim dikkat ermemişim vizyonda hemen izleyeyim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filmdeki Zafira karakteri Türkiye turu yapmisti instagramda gördüm aslında hoşuma da gitti ülkemiz hakkında güzel yorumlar yapması ama film tanitim kapsamı değildi sanırım keşke gala tarzı yapılıp duyurulsaydi 😊

      Sil
  10. Aamir Khan'ın filmlerini bende beğenerek izlerim. Bu filmini de, fırsatını bulup izlemek lazım öyleyse. Tavsiyeniz için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  11. Interesting post dear! Have a great weekend! xx

    YanıtlaSil
  12. Geçmiş olsun canım. Not olarak aldım ❤

    YanıtlaSil
  13. Çok geçmiş olsun. Filmi merak ediyordum, yorumunuzu okuyunca hatırlatma gibi oldu. Müsait bir zamanımda izleyeceğim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İzlerken sıkılmadım bu filmde 😊 başarılı sözler ve müzikler vardi Frangi Mallah daha uzun anlatılsa keşke dedim 😊

      Sil
  14. hintlilerde filmlerde iyi olmaya başladı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eski filmleri de ayrı bir tadı var sanki 😊

      Sil
  15. Varlığını daha önce bilmediğiniz şeyleri bilmek ya da keşfetmek her zaman güzeldir. Filmi bilmiyorum ve burada hiç İtalya'da yayınlanacağını sanmıyorum ☺
    Umarım yakında iyileşirsin ☺☺

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Gresi 😊 umuyorum en kısa zamanda iyileşirim bu kış mevsimi pek iyi gelmedi bana

      Sil
  16. Öncelikle geçmiş olsun, filmi izlemek için vakit ayıramıyorum ama izleyeceğim filmler arasında... Paylaşım için teşekkür ederim ... Selam ve Dua ile...

    YanıtlaSil
  17. Very interesting post!
    Have a nice day ♡

    YanıtlaSil
  18. This does sound like a fun film to see. I hope you feel better soon. :)

    YanıtlaSil
  19. Interesting post my dear, thank you for sharing :-)

    YanıtlaSil
  20. geçmiş olsun yaa. havalardan yanii, hastalık zamanı evet yaaa, neyse bahara az kaldıı. filmi not aldım severim herhaldesii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim 😊 soğuklar çok etkiliyor sanırım ...

      Sil
  21. Thanks for visiting and leaving a comment on my blog.
    English translation of yours is ok, so I hope you understand what I write.
    It appears you have a cold! Hope you soon feel much improved.
    Have just finished watching the TV Series Ezel on Netflix then the 2nd season was on YouTube with English subtitles.
    Also have watched a few other TV series and a movie on Netflix. I have enjoyed them greatly.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. I understand 😊 Ezel... 2009 😊 Turkish series. Very famous. This series had a interesting subject.
      If You want to watch another series I recommend Ask-ı Memnu or Black Money Love 😊
      Thanks for your visiting my blog 😊

      Sil
  22. heeey iki tane çok sevdiğim ve çok güzel hint filmi var yaa belki izlersiin yaniii :) sefertası ve düşüş (the fall) :)

    YanıtlaSil
  23. Yanıtlar
    1. Sağolun cidden iyi bir kış geçirmeye ihtiyacım var oksurmeler ve kulak ağrıları olmadan...

      Sil
  24. Çok geçmiş olsun adını duymuştum bu filmin

    YanıtlaSil
  25. Gecmis olsun hindistan eskiyalarina bakacagim nette 😊

    YanıtlaSil
  26. I haven't seen yet but thanks for sharing these informations, they are precious for all those interested in the subject.
    Regards,
    Flo

    YanıtlaSil
  27. I have not seen the movie, but your review encourages you to see it. Healthy!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Have a smile 😊 Thanks for your comment 😊

      Sil
  28. Ciao, mi unisco volentieri ai tuoi follower, per seguirmi anche tu devi iscriverti inserendo la tua email, grazie per essere passata dal mio blog, MichelaenCuisine

    YanıtlaSil
  29. Ah, çok kötü olmuş..Umarım en kısa sürede toparlanırsın ve 2019'un diğer aylarını dolu dolu yaşarsın. Demek ki dinlenmen lazımmış, öyle düşün.
    İzlediklerini okuduklarını öyle güzel anlatıyorsun ki :) Ve seninle zevklerimiz uyuşuyor, o yüzden izlediğin okuduğun şeyleri güvenle not alıyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay çok teşekkür ederim 😊 yorumlarını özlüyorum gerçekten 😊

      Sil
  30. I saw the movie Touching India. Beautiful scenes.

    YanıtlaSil
  31. Parece-me um filme de acção bem empolgante... que nos deve chamar a atenção, do princípio ao fim!
    Estimo as suas rápidas melhoras, Asli!
    Beijinhos
    Ana

    YanıtlaSil