14 Ocak 2019 Pazartesi

KIŞ YÜRÜYÜŞÜ


Kış yürüyüşlerini sever misiniz? Üşengeçliğim tutsa da yürüyüş yaparken düşünmeyi seviyorum galiba. Düşüncelerin birer paragraf olmasını adeta bir kitabın farklı bölümünü anlatırcasına ilerlemek güzel hissettiriyor. Çevrenin değişimine bizzat şahit olurken gözden kaçırdığınız detaylara dikkat etme fırsatı buluyorsunuz. Fotoğrafı öncesinde Instagram sayfama koysam da yazısı bugüne kısmetmiş. 

Çekerken düşüncem; mevsimlerin de ruhu olduğu idi. Adeta öncesinden sonrasına bir hikaye anlattıklarını fark etmiş; hayatın hikayesine bir noktalı virgül eklemiştim... 
 Kimi zaman kış mevsimi benim için soğuk biraz da yorucu bir mevsim gibi olsa da son zamanlarda olgun ve biraz da cesur bir mevsim olduğunu düşünmeye başladım. Sonbaharın hüznünü barındırmanın ötesinde; sonrasına umut diliyor. İlkbaharın renkli dünyasına daha bir farklı hazırlıyor. 
Bu kış hakkında notlarım; biraz daha soğuk sanki... Öyle ki kar yağışını çok nadir gördüğümüz Adana'da karı da merkezde; havada dahi olsa gördük. Böyle havalarda yürümek; izlemek bir farklı. Kış notlarım, sakin ve yorgun...

Tüm o insan kalabalığında doğanın daha baskın olması ile bir başka dünyanın kapısı açılıyor sanki. Uğultular yerini sakinliğe ve kalbin ritmik atışlarını hissetmeye bırakıyor. Alışkanlıklar, zorunluluklar bir süreliğine geride kalıyor. Zaman da oluşturulan yalancı aslında hayal edilen bir aralık; dile geliyor. Keskin bir rüzgar yürümelisin derken ağaçların dökülen yaprakları bir tablonun içerisine adım attırıyor. Bu yolu seviyorum. Evime yakın bir park. Oldukça da kalabalık oluyor hafta sonları. Ancak hafta içinde parkın yanından geçerken dahi parkın içerisine girip bu yoldan yürümek istiyorum. Bu yol tüm mevsimleri ruhunda barındırıyor çünkü. Yaz güneşinin yakıcılığını örterken baharın en güzel rengi yeşili canlılığı ile gösteriyor. Kış mevsiminin ise yağmurdan sonraki o huzurlu dinginliğini... 
Hayat detaylardaki güzelliklerle bir başka güzel. Bu yıl umarım daha fazla yürürüm. Çok fazla spor yapabilen birisi değilim. Sakin bir benlik dinlemesine iyi geldiğini bildiğim için daha sık yürümek istesem de çoğu zaman üşeniyorum. Güzel bir hafta olsun. Bu arada dinlemek isterseniz Glee dizisi/ I will survive cover bir bakın. Güçlü sesler barındıran bir dizi idi... Beklerim yorumlarınızı...

58 yorum:

  1. bir yürüyüş işte bu kadar güzel anlatılabilir yaniiii :)

    YanıtlaSil
  2. Yürürüm ama aşırı rüzğar olursa yapmıyorum çarpılıyorum ondan sonra hasta ama yürümek iyidir iyi yürüyüşler :)

    YanıtlaSil
  3. cok huzur verici bir yazi ellerine saglikk:))

    YanıtlaSil
  4. NE GÜZEL BİRŞEY YAPIYORSUN YAZ KIŞ YÜRÜMEK LAZIM
    EN GÜZEL SPOR ASLINDA
    BU DİZİYİ İZLEMEDİM HEMEN NOT ALAYIM GÜZEL BİR HAFTA DİLİYORUM

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben sevmiştim Glee günümüz Amerikan dizilerinden aslında anlamlı bir farkı var daha sakin ve bir şekilde buluştukları amac müzik klubu 😊 çok güçlü sesler var

      Sil
  5. bazen soğuğa aldırmadan böyle güzel yerlerde sadece düşünmek için insan yürümek istiyor,
    iyi haftalar......

    YanıtlaSil
  6. doğada yürüyüş yapmak insanın ruhunu dinlendiriyor ...insan düşüncelerini topluyor..ofisden sonra ben doğada olmasa da etrafta yürüyorum o bile iyi geliyor tüm gün işyerinde oturduktan sonra..sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İzlemek bile iyi geliyor bazen 😊 doğayı , havayı , kalabalıkları ...

      Sil
  7. Ben yürürken kulağımda kulaklık müzikle yürümeyi seviyorum. Eskişehir ayazında yürümek pek mümkün olmasa da fırsat buldukça yürümeye çalışıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Adana çok soğuk bu ara ama gunesli günleri kacirmamaya çalışıyorum 😊

      Sil
  8. Mevsimlerin ruhu olduğuna inanıyorum ben de..kalabalık içinde çoğu şey dikkatten kaçabiliyor ,sakin vakitleri kollamak farkındalık için en iyisi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle ... Araba sesleri kalabalıkların yoğunluğu eskisi gibi değilim sanirim daha sakin yerleri seviyorum 😊

      Sil
  9. Kaleminize sağlık iyi geldi ... Selam ve Dua ile ...

    YanıtlaSil
  10. Yazınız içinde yer alan "Bu yol tüm mevsimleri ruhunda barındırıyor" cümlesi Türkçenin imkanını gözler önüne seren bir örnek.

    YanıtlaSil
  11. yazın çok sıcaklar hariç yürüyüşümü aksatmam, kışın yürümeyi de ayı severim hele ki hafifi yağmur altında ...

    YanıtlaSil
  12. 'Ol' dedi ve düştü yaprak dalından.. şahit oldum güzel bir rüzgarın deriin derin fısıldamasına.. konuştu benimle adeta, aldırmadım ondan sonra ayaza ne de kara..

    Sakinken ya da sakinleşmek için yürümek güzel şey.. düşündürdükleri de

    Selamlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel bir yorum böyle 😊 çok teşekkür ederim 😊

      Sil
  13. Lovely post dear! Have a great week! xx

    YanıtlaSil
  14. Ben de yürümeyi çok severim. Kışın buralarda yürümek zor zanaat.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 😊 Akdeniz iklimi olsa da bu kışın bu kadar soğuk gecmesi ile birlikte yine de yürümeye çalışıyorum

      Sil
  15. Merhaba! Dilini konuşmuyorum, bu yüzden tercümanı sana yazmak için kullanmak zorunda kaldım ☺
    Blogumdaki yorum için çok teşekkür ederim. 'Blogunuzu keşfettiğim fırsattan memnunum ve mutluyum çünkü yazdıklarını seviyorum. Son zamanlarda yayınlanan yazı belli bir hassasiyeti ortaya koyuyor ☺
    Seni büyük bir zevkle takip edeceğim ☺
    Gresi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Türkçe yorum yapmana çok sevindim Gresi 😊 bloğunu takibe aldım yorumlarını beklerim ...

      Sil
  16. Çok güzel ve huzur verici bir yazı olmuş elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim 😊 güzel yorumunuz için😊

      Sil
  17. Interesting post. Thanks for sharing.

    Kisses

    YanıtlaSil
  18. Kır deyince ben yürüyüş çocuklar piknik diyor bizde :))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 😃 piknigin yeri bir başka, göl kenarına gidilir genelde bizde de 😊

      Sil
  19. Yürüyüş yolun nasıl güzelmiş Aslııı :)
    Ben de çok severim yürürken düşünmeyi. Ne çok şey var aslında görmemizi anlamamızı bekleyen.. İşte onları keşfetmek için harika bir fırsat oluyor yürüyüşler.
    Benim de bir yürüyüş yaptığım park var, ona benzettim yolunu. Hatta orada yürürken aklıma geleceksin, "böyle bir yolda Aslı da yürüyor" diyeceğim ve gülümseyeceğim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 😄😄😄 büyük bir park burası gerçekten yürümek için guzel manzara da arıyor insan 😊

      Sil
  20. Ben her mevsim yürümeyi severim 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yürümek hava çok soğuk değilse oldukça iyi geliyor 😊

      Sil
  21. Love your review as always ))

    YanıtlaSil
  22. A imagem é belíssima! Adorei as suas palavras, Asli!
    Por aqui, também o Inverno chegou em força nos últimos dias, e parece que veio mesmo para ficar... chuva... granizo... trovoada...
    Beijinhos
    Ana

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Clima mediterrânico ama o sol
      Nós somos uma cidade que ama o sol😊

      Sil